کد خبر: ۳۱۰۶۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۲۷ آذر ۱۳۹۰
نمایندگان مجلس با دوفوریت طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان آنها و افزایش تعداد نمایندگان مجلس به 310 نفر، ‌مخالفت کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) با دو‌فوریت طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان آنها مخالفت کردند.

وکلای ملت با 77 رای موافق، 94 رای مخالف و 22 رای ممتنع از 210 نماینده حاضر در جلسه، به دو‌فوریت طرح مذکور رای ندادند و بر این اساس مقرر شد این طرح به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار گیرد که در صورت تصویب نهایی آن، طبق اصل 64 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که تصریح دارد هر 10 سال یک بار می‌تواند حداکثر 20 نفر به تعداد نمایندگان مجلس اضافه شود، تعداد نمایندگان مجلس از 291 نماینده به 310 نماینده افزایش می‌یابد.

‌‌علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده ساری و نورالله حیدری نماینده اردل و فارسان در مخالفت با دو‌فوریت این طرح و عزیز اکبریان نماینده کرج به عنوان طراح طرح مذکور، مصطفی کواکبیان نماینده سمنان و بهمن محمدیاری نماینده تالش در موافقت با دو فوریت این طرح در صحن علنی مجلس سخنرانی کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها