کد خبر: ۳۱۱۲۹۱
زمان انتشار: ۰۹:۳۹     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
پیشکسوت مورد وثوق سرمربی استقلال گفت: «مدیرعامل باشگاه به گفت برو هفته آینده بیا و پول قراردادت را بگیر اما هفته دیگر او را به اتاق راه نمی‌دهند!»
به گزارش پایگاه 598 به نقل ازجام نیوز، امیر قلعه‌نویی با تمجید از هادی نراقی که جای مصاحبه در روزنامه‌ها و به راه انداختن جار و جنجال انتقادها و نقطه نظراتش را مستقیم به خود او منتقل کرد از امثال حسن روشن خواست تا از این پیشکسوت الگوی رفتاری بگیرند.

 

نراقی مقصر ناکامی‌های استقلال را نه قلعه‌نویی که بهرام افشارزاده می‌داند. به نظر او اگر مدیرعامل باشگاه به تعهدات مالی و غیرمالی‌اش نسبت به بازیکنان و کادرفنی متعهد بود هرگز استقلال به حاشیه نمی‌رفت.

 

آخرین اظهارات نراقی را در ادامه می خوانید:

 

* امیر قلعه‌نویی با اشاره به این موضوع که هادی نراقی با او تماس گرفته و انتقاد و توصیه‌هایش را جای روزنامه‌ها به خودش گفته است از سایر پیشکسوتان خواسته از شما الگو بگیرند!

- بالاخره هر کدام از دوستان پیشکسوت ما نقطه نظراتی دارند اما هر کدام با فرمول خودشان عمل می‌کنند. آنچه که مشخص است تمام پیشکسوتان استقلال را دوست دارند و می‌خواهند نتیجه بگیرد. زمانی که استقلال نتیجه نمی‌گیرد همه ناراحت می‌شویم اما واکنش هر کسی متفاوت است. یکی انتقاد می‌کند و یکی با کادر فنی تماس می‌گیرد و یکی سکوت می‌کند. به هر حال اخلاق هر آدمی با دیگری فرق دارد.

 

* چطور شد که شما تصمیم گرفتید به قلعه‌نویی زنگ بزنید؟

- خیلی سال است که این کار را می‌کنم و به مربیان استقلال زنگ می‌زنم و نظرات را به آنها منتقل می‌کنم. استقلال باشگاه من است و روی آن حساسیت دارم. در تمام این سال‌ها هر کسی که سرمربی استقلال بود برایم فرقی نداشت و با او تماس می‌گرفتم و نظراتم را می‌گفتم.

 

* اما خیلی از پیشکسوت‌ها می‌گویند قلعه‌نویی اهل مشورت گرفتن نیست و به توصیه کسی گوش نمی‌دهد؟

- ما خیلی راحت و با احترام صحبت کردیم و آقای قلعه‌نویی استقبال خوبی داشت. من نقطه نظراتم را گفتم و هیچ مشکلی هم پیش نیامد. نمی‌دانم چطور بقیه پیشکسوتان نمی‌توانند با ایشان صحبت کنند. چون از رابطه آقای قلعه‌نویی با سایر پیشکسوتان اطلاعی ندارم قضاوتی هم نمی‌کنم. تا آنجا که به خودم مربوط می‌شود از صحبت‌های من استقبال کردند. اخلاق من طوری است که از شلوغ کاری بدم می‌آید. برای همین سعی می‌کنم در آرامش تا آنجا که می‌شود به تیم خودم کمک کنم.

 

* سرمربی استقلال به صحبت‌های شما گوش کرد؟‌

- نمی‌دانم توصیه‌هایم را انجام داد یا نه. البته حرف‌هایم چیز مهمی نبود. توصیه‌های فنی نبود و بیشتر تجربیاتم را در اختیار سرمربی استقلال قرار دادم. مثلا این‌که وارد حاشیه نشود و از این صحبت‌ها.

 

* بازی‌های استقلال را تماشا می‌کنید؟‌

- تا آنجا که وقت کنم و مشغله کاری اجازه دهد بازی‌های استقلال را تماشا می‌کنم. خدمت شما عرض کنم یک ورزشکار مثل برگ گل است و باید با او درست رفتار کرد تا آسیب نبیند و پژمرده نشود. به خصوص در فوتبال که ورزشی سنگینی است و اگر آرامش نباشد کار خیلی سخت می‌شود. وقتی باشگاه با یک بازیکن قرارداد می‌بندد باید به تعهدش عمل کند. اگر به تعهدش عمل نکرد دیگر نباید هیچ انتظاری از آن بازیکن داشته باشد. بازیکنی که لطمه خورده و آزرده شده دیگر نمی‌توان انتظار داشت کیفیت بالایی داشته باشد. در استقلال و پرسپولیس بازیکنان خوبی حضور دارند اما چون آرامش و امنیت روانی بر این تیم‌ها حاکم نیست و هزار جور مشکل دارند نمی‌توانند نتیجه بگیرند. اگر استقلال و پرسپولیس و اگر تیم‌ملی ما نتیجه نمی‌گیرد نه به‌خاطر مربی و نه به خاطر بازیکن است. همه چیز به ضعف مدیریت در ورزش و فوتبال ما برمی‌گردد. مدیر باشگاه باید به تعهد و امضایی که داده پایبند باشد.

 

* یعنی مشکل استقلال هم مشکل مدیریتی است؟‌

- مربی نباید دنبال پول بازیکن باشد. باید با خیال آسوده و راحت دنبال مسایل فنی تیمش برود. فوتبالیست و مربی باید اطمینان داشته باشند که همه چیز طبق توافقی که انجام داده پیش می‌رود و انجام می‌شود. اگر این‌طور نباشد نباید از تیم انتظار داشت که تیم نتیجه بگیرد. کسی که فنی باشد متوجه صحبت‌های من می‌شود. الان که بازی‌های استقلال را تماشا کنی مشخص است تیم طراوت ندارد و فعل خواستن بین بازیکنان دیده نمی‌شود. این استقلال مریض است. علتش هم این است که مدیریت باشگاه به تعهداتش عمل نمی‌کند. یک مثال برای شما می‌زنم. دختر من در تیم بانوان استقلال بازی می‌کرد. طبق قرارداد باشگاه باید مبلغی به او پرداخت می‌کرد. دخترم پیش مدیرعامل باشگاه می‌رود. به او می‌گوید برو هفته آینده بیا و پول قراردادت را بگیر. هفته دیگر که به باشگاه می‌رود او را به اتاق مدیرعامل باشگاه راه نمی‌دهند! این ماجرا را خودم می‌دانم و مو لای درزش نمی‌رود و کسی نمی‌تواند تکذیبش کند. شما حساب کنید یک دختربچه که تازه وارد اجتماع شده از یک مدیر دروغ می‌شنود و لطمه می‌خورد. این تیم در وسط فصل منحل شد. بحث من دخترم نیست و او اصلا نیازی به این پول‌ها ندارد اما ناراحتی من لطمه‌ای است که این مدیران به ورزشکاران و جامعه ورزش می‌زنند. مدیری که دروغ می‌گوید باید برود خانه بنشیند و جرات پشت میز نشستن نداشته باشد. مشکل استقلال و مشکل تمام فوتبال ما مدیریتی است. مشکل من این پول‌ها نیست مشکل من فرهنگ دروغ‌گویی است که این مدیران رواج می‌دهند. اگر حرفم خلاف واقع باشد حاضرم خسارت بدهم. این یک مثال کوچک بود. دیگر ببینید در تیم اصلی چه خبر است! الان مشکل کی‌روش با فدراسیون فوتبال همین چیزهاست. می‌خواهد بازیکنانش لباس مناسب، توپ و زمین خوب و امکانات کافی داشته باشند. کی‌روش می‌خواهد مقابل مدیران ما که نمی‌دانند حرمت چیست و چطور نوشته می‌شود از حرمت شاگردانش دفاع کند و به آن‌ها یاد بدهد که یک بازیکن ارزش و اعتبار دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها