کد خبر: ۳۱۱۴۷۱
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
ميگنا/ يک کارشناس طب سنتي گفت: افرادي که دچار غلبه سودا هستند خشکي در بدنشان غلبه دارد, جزنگر, حساس, زودرنج و شکاک مي‌شوند، بروز انواع اگزماها و حساسيت‌هاي پوستي, دعواهاي زن و شوهرها خود نشانه افزايش سودا در خون است.
سيد جواد علوي اظهار داشت: طبع بهار گرم و تر، تابستان گرم و خشک، پاييز سرد و خشک، زمستان سرد و تر است. از ديدگاه طب سنتي هر فرد در فصل خاصي راحت ترند و بدنشان سرحال تر است.

چه افرادي از فصل بهار خوش‌شان مي‌آيد

به گفته وي افرادي که داراي مزاج سرد و خشک هستند در فصل بهار احساس راحتي و آرامش بيشتري دارند چرا که طبع فصل بهار گرم و تر است و مزاج سودا سرد و خشک اين تضاد به اين افراد حال بهتري مي‌بخشد و بهار موافق سوداوي مزاجان است.
اين کارشناس طب سنتي افزود: ولي به دليل اعتدال مزاج فصل بهار اين اعتدال به بدن کمک مي‌کند که بدن با بيماري‌ها مبارزه کنند و بروز بيماري‌هاي بلغمي يا صفراوي يا سوداوي نيز در بهار بيشتر است.
علوي ادامه داد: در فصل تابستان صفرا بيشتر است و مانند سردردها, حالت تهوع و گرمازدگي و تابستان مناسب بلغمي‌هاست يا افرادي که داراي مزاج سرد و تر هستند.
وي بيان داشت: بيماري‌هاي سرد و خشک در پاييز بيشتر است. انواع اگزماها و حساسيت‌هاي پوستي و دعواهاي زن و شوهرها خود نشانه افزايش سودا در خون است.
اين کارشناس طب سنتي اضافه کرد: افرادي که سوداي زياد دارند و خشکي در بدنشان غلبه دارد, حساس, زودرنج و شکاک مي‌شوند. جزءنگري خود نشانه افزايش سودا در خون است.

راه کار آرامش افراد عصبي
علوي افزود: وقتي افراد عصباني هستند و صفرا در بدن فوران مي‌کند، اين افراد بايد جاي خود را تغيير دهند مثلاً از حياط بروند داخل خانه يا اينکه اگر ايستاده‌اند بايد بنشينند و کاري کنند که صفرا فرو نشيند که خود موجب آرامش مي‌شود.
وي خاطرنشان کرد: زنان براي مردان عصباني خود يک نوشيدني خنک مانند سکنجبين آماده کنند و در بدو ورود آنها به خانه به همسرشان بدهند، خود موجب کاهش شدت عصبانيت آنها مي‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها