کد خبر: ۳۱۴۴۷۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر/ به لطف آينه جديدي که محققان ساخته اند از اين پس مسواک زدن يا شانه کردن موها در برابر آينه کاري پيش پا افتاده نخواهد بود.
اين آينه جديد درحالي که مانند آينه هاي عادي منعکس کننده نور بوده و شخص در آن مي تواند ظاهر خود را تماشا کند اين امکان جالب توجه را نيز ارايه مي کند که انبوهي از اطلاعات کاربردي مورد نياز نظير ايميلها، زمان دقيق حرکت اتوبوس، قطار و هواپيما و ساير اطلاعات آنلاين ديگر از جمله نتايج مسابقات ورزشي را به راحتي مشاهده کرد.

اين فناوري جديد که مي توان آن را آينه اطلاعات ناميد، محصول تفکر خلاقانه تيمي از محققان جوان دانشگاه پوردو است. درواقع آنها موفق به ساخت آينه اي شده اند که عملکرد اينترفيس اطلاعاتي را دارد.

اما جالب تر از اين فناوري، جرقه اوليه ابداع آن بوده است. محققان جواني که شايد يکي از دغدغه هاي اصلي آنها زمان دقيق حرکت اتوبوس بوده است به اين فکر افتادند که نمايش اطلاعاتي از اين دست همواره در دسترس باشد و حتي نيازي به استفاده از تبلت يا رايانه نباشد.

اين فناوري جديد «آينه آينه» نام دارد و در ساخت آن از فناوري تشخيص چهره استفاده شده است که نمايش اطلاعات مختلف و مرتبط با هم را در زمان نگاه کردن به آينده امکانپذير مي کند.

اين آينه به گونه اي ساخته شده که در طول روز همواره مجموعه اي از اطلاعات کلي و عمومي را نمايش مي دهد اما به محض تشخيص اينکه شخصي در برابر آن ايستاده است شروع به نمايش اطلاعات مهمتري نظير ايميلها و تازه ترين نتايج مسابقات ورزشي مي کند.

با توجه به موفقيت به دست آمده در فاز نخست اين پروژه، حالا محققان دانشگاه پوردو در نظر دارند تا در گام بعدي از اين فناوري به عنوان ابزاري سودمند جهت کنترل تجهيزات مختلف خانه استفاده کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها