کد خبر: ۳۱۴۹۰۶
زمان انتشار: ۰۸:۳۹     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
ادعاهای تازه مقام ارشد اماراتی
یک مقام ارشد اماراتی در سخنانی گفت: مهمترین مشکل اعراب با ایران میل این کشور به توسعه طلبی است و توافق هسته‌ای نیز عرصه فعال جدیدی را بر روی آن‌ها باز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، یک مقام بلند پایه امارات متحده  عربی،کشور کوچک شیخ نشین حاشیه خلیج فارس، در گفت‌وگو با شبکه خبری «اسکای نیوز» مدعی شد که راه حل برون رفت از بحران یمن باید بدون مداخله و حضور ایران باشد.

براساس این گزارش، دکتر «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه کشور امارات متحده عربی  در این مصاحبه دعوت باراک اوباما رییس جمهور آمریکا برای شرکت حکام عرب خلیج فارس در نشستن کمپ دیوید را «مثبت» نامید و افزود که قضاوت نهایی در این باره بستگی به نتایج این نشست دارد.

قرقاش در ادامه اظهار داشت که اگر خروجی این نشست تنها صدور یک بیانیه درباره امور امنیتی منطقه و گفت‌‌وگو پیرامون سامانه دفاعی باشد نتایج حاصل از این نشست  معمولی خواهد بود.

وی افزود که سران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس خواهان تعهد سیاسی آمریکا و ضمانت این کشور درباره نتایج توافق با ایران و این‌که سیاست‌های جمهوری اسلامی در زمینه  کاستن  از توسعه طلبی بوده و به کشورهای عرب همسایه خود احترام بگذارد، می‌باشد.

قرقاش در این باره افزود: «مهمترین مشکل اعراب با ایران میل این کشور به توسعه طلبی است. توافق هسته‌ای ایران با غرب نیز عرصه فعال جدیدی را بر روی آن‌ها باز خواهد کرد.»


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
شیخ
-
۰۹:۱۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
میگن آب که سر بالا میره غورباغه هم ابو عطا میخونه حالا این حکایت شیخ نشین کوچک و عیاش امارات هم حرف بزن شده عجب روزگاریه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها