کد خبر: ۳۱۵۶۲
زمان انتشار: ۱۷:۳۲     ۳۰ آذر ۱۳۹۰

دشمن شناسی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های منشور اصول‌گرایی است که تطبیق این شاخصه با برخی چهره‎های منتقد اصول‌گرا منجر به اظهار تأسف برای وضعیت اخلاق سياسي و برخي از مدعيان اصول‌گرايي در کشور می شود.

به گزارش رجانيوز، یکی از شخصیت هایی که اظهارات او در موارد زيادي مورد استفاده و استقبال دشمنان مردم ایران به خصوص رسانه دولت انگلستان واقع شده است، آقاي احمد توكلي است. اتهامات و انتقادهاي سیاسی و اقتصادی به مسائلي مانند سفرهاي استاني، سیاست خارجی دولت و توهم‌هاي اقتصادی مانند پیش‌بینی تورم 70 درصدي پس از هدفمندی یارانه ها و التهاب‌آفريني موجب شد تا علاوه بر سوء استفاده دشمن، سخنان توکلی کمتر مورد اقبال عمومی نيز قرار بگیرد.

اما توکلی روز سه شنبه توپخانه حملاتش را به سمت جبهه پایداری گرفت و با مقدماتی بی ربط، حضور جبهه پایداری را موجب خسارت کشور دانست. او در جلسه روز سه شنبه جمعيت رهپويان (متعلق به آقاي زاکانی) با موضوع تقوای جمعی که حدود 15 نفر و چند خبرنگار حاضران آن را تشکیل می دادند، با حمله به جبهه پایداری انقلاب اسلامی که در رأس آن دو تن از فقهای بزرگ همچون آیت الله مصباح یزدی و آیت الله خوشوقت هستند، اظهار داشت:

"آقای مهدوی کنی در همه تاریخ انقلاب برای فداکاری آمده است؛ حالا خدا وکیلی کل جبهه پایداری در یک طرف ترازو و آقای مهدوی کنی در یک طرف ترازو باشند، بازهم وزن جبهه پایداری به اندازه آیت الله مهدوی کنی نیست! مضاف بر اینکه اگر آقای مهدوی کنی نبودند کسی نبود جانشین آقای هاشمی شود و اصلا آقای هاشمی به احترام آیت الله مهدوی کنی اصلا کاندید نشد، یعنی در سطح بالا این قدر فهم و شعور و دقت هست. الان آقای مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان ایران است و از دوستان پایداری باید پرسید، آیا این قابل درک نیست؟"

وي در ادامه توهين‌هايش به اعضاي جبهه پايداري گفت: "اگر لیست دوستان جبهه پایداری در انتخابات رأی بیاورد خسارت‌های زیادی را به کشور می‌زند! البته من معتقدم اعضای جبهه پایداری در انتخابات مجلس رأی نمی‌آورند! فقط رأی‌ها را می‌شکنند."

اما اگر حقیقتا آقای توکلی و دیگر همفکرانش معتقدند جبهه پایداری دارای پایگاه اجتماعی قابل ملاحظه ای در کشور نیست و اعضای آن رأی ندارند، مشخص نیست چرا با حملات دائم و سازماندهی شده سعی در تخریب آن دارند؟ و اصولا جمع شدن جمعی از خدمتگزاران مردم در یک جبهه اعتقادی چه خسارتی به کشور می زند. حضور امثال دکتر باقری لنکرانی، دکتر الهام، حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی، دکتر علی اصغر زارعی و... در رده های مدیریتی چه خسارتی به کشور می زند؟ و اگر قرار بود کشور با نظريه‌های آقاي دكتر توکلی مانند "اجیر و مستاجر" در قانون کار و برخي از پژوهش های دفتر اقتصادی مرکز تحت ریاست وي اداره شود، چه خسارتی به کشور وارد می شد؟

همچنین تحلیل عجیب دكتر توکلی مبنی بر اینکه در انتخابات خبرگان نیز آقای هاشمی به احترام آقای مهدوی کنی کاندیدا نشد در حالی بیان می شود که مشخص نیست پس چرا در دوره قبلی مجلس خبرگان این کار از سوی آقای هاشمی انجام نمی شد؟ و مگر جز این است که بعد از فتنه 88 و مواضع غیرقابل قبول و سکوت آقای هاشمی، اکثریت اعضای مجلس خبرگان به این نتیجه رسیدند که ایشان دیگر نباید در این سمت حساس باقی بماند؟

آقاي دكتر توكلي بد نيست در اين زمينه پاسخ دهد كه امثال لنکرانی، آقاتهرانی، الهام، کوچک‌زاده، زارعی، محصولی، رسایی، روانبخش، حسینیان و... که در طی سال‌های اخیر و به‌ویژه فتنه 88 در خط مقدم مبارزه با دشمن و دوست نمایان به اصطلاح اصول‌گرا بوده اند، چه خطری برای کشور داشته اند؟ و در مقابل مدعیانی که با پرچم اصول‌گرایی، تخصص و عقلانیت! همواره در هر برهه ای مخالف اصلی گفتمان ناب انقلاب اسلامی بوده اند، چه مقدار پازل دشمن را تکمیل کرده اند؟

در هر حال با توجه به اهانت های آقای توکلی به جبهه پایداری و قصاص قبل از جنایت اعضای این جبهه توسط وی که "اگر لیست دوستان جبهه پایداری در انتخابات رأی بیاورد، خسارت‌های زیادی را به کشور می‌زند" رجانیوز در گزارشی مستند به بازخوانی گوشه ای از مواضع و عملکرد وي در طی سال‌های اخیر می پردازد و قضاوت در مورد ميزان پختگي، دقت و خسارت يا نفع حاصل از اين اظهارات را به كاربران محترم وامي‌گذارد. مواضعی که در بسیاری از مواقع با استقبال و ذوق‌زدگي خاص رسانه های فتنه گران و ضدانقلاب مواجه می شد.

تکرار ادعای ضدانقلاب در ماجرای خس و خاشاک/ حمله به وزارت کشور و صدا و سیما و انتقاد از قانون شکنی های موسوی

اگرچه برآیند کلی مواضع و عملکرد دكتر احمد توکلی در طول فتنه 88 نسبت به برخي دیگر از افراد که امروز در جريان 6+7 جمع شده اند، قابل قبول‌تر بود اما برخی اظهارات عجیب وی، در همان روزهای اول بعد از انتخابات که باز هم حاکی از بد سلیقگی وی بود، ذائقه بسیاری از دلسوزان انقلاب را تلخ کرد.

وی در 27 خرداد 88 در گفت‌وگویی زنده با شبکه تهران، ضمن تکرار ادعاهای دروغین ضد انقلاب مبنی بر اینکه رییس جمهور هواداران موسوی را خس و خاشاک نامیده است، گفت: «باید بپذیریم 14میلیون به آقای احمدی‌نژاد رأی نداده‌اند و اینها الان درست یا نادرست سؤال دارند و احساس اهانت می‌کنند، اینها نه خس و خاشاک هستند و نه اراذل و اوباش، بلکه اراذل و اوباش و خس و خاشاک کسانی هستند که به کوی دانشگاه و دانشجویان حمله می‌کنند و آن جنایات را مرتکب می‌شوند.»

توکلی تاکید کرد: «بنده معتقدم بستن سایت های طرفدار آقای موسوی کار غلطی بود که زمینه را برای فعالیت رسانه های بیگانه فراهم کرد، اما هر اعتراضی هم باید مشخص و طبق قانون باشد.»

این ادعاي توكلي در حالی بیان می‌شد که بعد از دیدار 26 خرداد ماه موسوی با رهبر معظم انقلاب، دستور رفع فیلتر سایت کلمه صادر شد اما ادامه قانون شکنی های موسوی موجب شد تا نظام برخورد دیگری با وی داشته باشد.

توکلی ادامه داد: «این که کاندیداها بگویند شورای نگهبان را قبول نداریم، نمی شود، اگر قبول نداشتند، چرا ثبت نام کردند و اختیار تأیید صلاحیت خود را به شورای نگهبان دادند؟ مهمترین انتقاد آقای موسوی به آقای احمدی نژاد این بود که شما قانون را می شکنید که البته بخش هایی از آن هم درست بود و من هم قبلاً به آقای احمدی نژاد اعتراض کرده بودم. اما خود آقای موسوی باید قانون را بپذیرد و به آن احترام بگذارد که این با بیانیه های تند ایشان سازگار نیست.»

اما در ادامه توکلی باز هم ترجیح داد پیکان حرف‎هایش را به سمت دیگری هدایت کند: «نمی شود شما یک طرفه به قاضی بروید و راضی هم برگردید، باید از طرف مهندس موسوی و سایر کاندیداها هم بیایند و با نمایندگان شورای نگهبان و وزارت کشور که بسیار ضعیف اطلاع رسانی کرده اند، مناظره کنند.»

توکلی افزود: «باید مواظب باشیم با دموکراسی‌خواهی دیکتاتوری را نخریم، ما به عملکرد وزارت کشور اعتراض داریم، اما وزارت کشور می گوید ما دفاع داریم، دفاع داشتن کافی نیست، دفاع کردن لازم است. تازه پس از دفاع وزارت کشور نیز ممکن است به بخشی از آن خدشه وارد باشد. ممکن است در بخشی از صندوق ها افراد ناسالم باشند و خیانت کنند، اما نمی شود همه صندوق ها را این‌گونه دانست که لازمه‌ي آن این است که وزارت کشور نتیجه‌ي آرای صندوق ها را اعلام کند.»

وی با تأکید بر مخالفت با محدود کردن غیرقانونی رسانه ها در کشور گفت: «اگر قرار بود یک نفر حرف بزند و همه در کشور تبعیت کنند، در دوره شاه هم همین بود پس چرا انقلاب کردیم؟ اینکه فقط روزنامه های تمجید کننده دولت آزاد باشند هم هنر نیست، هنر آن است که روزنامه های منتقد آزاد باشند و البته به صورت قانونی و منطقی انتقاد کنند و جوابیه طرف مقابل را هم منتشر کنند.»

اعتراض به توقیف روزنامه اعتمادملی، پس از انتشار شرم نامه کروبی

3 شهریور 88، يعني دو هفته پس از آنکه مهدی کروبی با انتشار نامه اش به هاشمی رفسنجانی در روزنامه اعتماد ملی، مدعی شد در زندان های ایران به بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات تجاوز جنسی شده است و بعد از آن نیز هیچ گاه سندی در خصوص ادعایش ارائه نداد، احمد توکلی در نامه ای سرگشاده خطاب به رییس قوه قضائيه از توقیف روزنامه اعتمادملی گلایه کرد و مدعی شد که این اقدام قانونی نبوده است!

نامه نگاری توکلی در اعتراض به نحوه توقيف روزنامه اعتماد ملی در حالي بود که اين روزنامه به یکی از تریبون های ثابت ضد انقلاب در ايران برای اتهام زنی به نظام تبدیل شده بود و اين اقدام در آن برهه، به پازل ضدانقلاب و دشمن کمک می کرد؛ موضوعي كه رهبر معظم انقلاب در ديدار با دانشجويان به سياسيون هشدار داده بودند:

«گاهى اوقات، دشمن كار را به گونه‏اى ترتيب مى‏دهد كه حرف حقى، از زبان يك نفر صادر بشود! دشمن ناحق و باطل است، پس چرا مى‏خواهد اين حرف حق از زبان آن شخص صادر بشود؟ چون مى‏خواهد پازل خودش را كامل كند. اين پازل از صد يا دويست قطعه تشكيل شده؛ يك قطعه‏اش هم همين حرف حقى است كه آن شخص بايد بزند تا اين پازل را كامل كند! اينجا اين حرف حق را نبايد زد. پازل دشمن را كامل نبايد كرد. در اين حد هوشيارى لازم است! بله، وارد سياست بشويد و فكرِ سياسى كنيد؛ اما بسيار هوشيار. دشمن نبايد بتواند از هيچ حركت و اظهار و موضع‌گيرى شما استفاده كند. اين، اصل اول و يك "خط قرمز" است.»

تکرار ادعاهای ضد انقلاب و اتهام به وزیر علوم/ پاسخ منطقی رییس جمهور

توکلی هم چنین در 8 شهریور 88 و درست همان برهه ای که اتهام تقلب در انتخابات به نظام نسبت به روزهاي اول پس از انتخابات كمتر شده بود، در جلسه رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت دهم پشت تریبون رفت و در مخالفت با کامران دانشجو رییس ستاد انتخابات وزارت کشور که از سوی رییس جمهور به عنوان وزیر علوم به مجلس پیشنهاد شده بود، گفت:

«وزير پيشنهادي علوم رئيس ستاد انتخاباتي بود كه آن ماجراهاي تلخ را در پي داشت. وي از نظر معترضان كه گرچه اقليت‌اند جمع كثيري از مردم را تشكيل مي‌دهند، متهم اصلي است. البته بنده اين اتهام را ناوارد مي‌دانم، ولي احساس آن‌ها امري واقعي است. به نظر مي‌رسد اكثريت دانشگاهيان جزو اين دسته‌اند. وزارت چنين فردي به واگرايي دانشگاه و دولت كمك مي‌كند يا به همگرايي؟ آيا از نظر سياسي و كارايي دولت به مصلحت است؟ وزير پيشنهادي كشور يك نظامي خوش سابقه داراي پيشينه فني است، در وضعيتي كه دشمنان خارجي و كثيري از معترضان دولت را به استناد برخي واقعيت‌ها و يا براساس برخي توهمات به سلب آزادي و فشار متهم مي‌سازند، انتخاب يك نظامي براي سياسي‌ترين وزارت‌خانه داخلي به صلاح است؟ به احياي آبروي آسيب ديده نظام در جهان كمك مي‌كند؟ به ترميم شكاف در جامعه مدد مي‌رساند؟»

اما رییس جمهور پس از این سخنان پشت تریبون قرار گرفت و در پاسخ به سخنان توکلی گفت:

«دانشگاهيان با مردم و در متن مردم هستند اما برخي به گونه‌اي صحبت مي‌كنند كه انگار انتخابات مخدوش بوده است. چرا ما بايد يك حرف غير واقعي را از تريبون مجلس بيان كنيم و بعد از آن كسي كه سالم‎ترين انتخابات را برگزار كرده، به جاي اينكه به او خسته نباشيد بگوييم، بگوييم كه او چرا معرفي شده است و دانشگاهيان با معرفي او ناراحت شدند؟ پس ما بايد كسي را كه با رمز تقلب تهران را به آشوب كشيد، وزير علوم قرار دهيم؟ به نظر من، اين انديشه يك انديشه اشتباه است و اين كار ما نهايت احترام به دانشگاهيان است، چرا كه يك مجري خوب، ‌يك مدير خوب كه استاد تمام دانشگاه است و سالم‌‌ترين انتخابات را برگزار كرده، وزير علوم قرار دهيم و اين نهايت قدرداني دانشگاه است.»

مرعشی: توکلی و مطهری پایبندی خود به اصول را نشان داده اند!

اما روند بد سلیقگی ها و اظهارات دشمن شادکن احمد توکلی در برهه های مختلف موجب شد تا حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران نيز در 25 مهر 88 در گفت‌وگو با هفته نامه مثلث، تلویحا از وی و تعدادی دیگر از از اصول‌گرایان پرحاشیه از جمله علی مطهری، باهنر و ناطق نوری تمجید کند:

«علی‌رغم اینکه به توکلی انتقاداتی دارم اما او و مطهری و امثال آنها در مجلس جزو معدود اصول‌گرایانی هستند که پایبندی خود را به اصول نشان دادند! اصول‌گرایان در گام نخست باید تکلیف خود را با احمدی‌نژاد مشخص کنند. توکلی، مطهری، باهنر ، ناطق نوری و جامعه روحانیت کجا هستند؟»

پیش بینی های نادرست و التهاب‌آفرين هميشگي برای نرخ تورم: 40%، 50%، شاید هم 70%!

رصد مواضع سال‌های اخیر توکلی، همواره یک نکته ثابت دارد و آن هم پیش بینی های دائم و البته همواره غلط وی از آینده نرخ تورم در کشور است. نکته ای که شاید در وهله اول چندان حائز اهمیت نباشد اما از آنجا که یکی از ابعاد مهم افزايش یا کاهش نرخ تورم، تورم انتظاری و نقش شخصيت‌ها و رسانه ها در این موضوع است، نقش منفی توکلی ضريب پيدا مي‌كند.

به عنوان نمونه، علاوه بر پیش بینی ها و تاکیدهاي مکرر سایت الف مبنی بر وقوع تورم 70 درصدی! تا قبل از اجرای طرح بزرگ هدفمندی یارانه ها و حتي پيش‌بيني بروز ناآرامي‌هاي اجتماعي مانند برخي از كشورهاي آسياي ميانه، هشدارهای توکلی در 17 اسفند 88 مبنی بر وقوع تورم 50 درصدی در سال 89 به خاطر بودجه پیشنهاد شده از سوی دولت به مجلس، یکی از این موارد محسوب می شود.

همچنین وی در 23 اسفند 88 نیز با انتشار نامه ای سرگشاده ای خطاب به رییس جمهور، مجددا نسبت به تورم 50 تا 70 درصدی در آینده هشدار داد؛ امری که هیچ‌گاه به وقوع نپیوست اما استقبال رسانه های ضدانقلاب از این قبیل سخنان را به‌دنبال داشت.

در نمونه ای دیگر نیز باید به یادداشت 19 اردیبهشت ماه 1390 توکلی در سایت الف اشاره كرد. مقطعی که توکلی باز هم به پیش بینی نرخ تورم پرداخت و این بار از تورم 40 درصدی در آینده ای نه چندان دور سخن گفت اما گذر زمان باز هم ميزان عمق کارشناسی و صحت اين نظر را نشان داد.

هدفمند کردن یارانه ها به شکلی کاملا امنیتی اجرا شد!

یکی از مواضع عجیب دیگر آقاي توکلی در طی سال‌های اخیر که بلافاصله پس از انتشار در صدر اخبار بسیاری از رسانه های اصلی ضدانقلاب قرار گرفت، اظهارات وی سه ماه پس از آغاز طرح هدفمندی یارانه ها بود.

در آخرین روزهای اسفند 88، توکلی در گفت‌وگو با ویژه نامه نوروزی همشهری به جای آن که منصفانه تلاش دولت در اجرای موفق قانون هدفمند کردن یارانه‏ها را ارج نهد، دولت را به امنیتی کردن فضای جامعه متهم کرد و با بیان اینکه دولت با امنیتی کردن اوضاع و فضاسازی روانی توانسته است از آثار روانی این تصمیم کم کند یا لااقل آن را به تأخیر اندازد! گفت:

«در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها همچنین به شکل کاملا امنیتی به تولیدکنندگان فشار وارد آمد تا تولیدکنندگان قیمتها را بالا نبرند. مثلا یک مقام بلندپایه دولت، اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن را جمع کرد به آنها گفت که همه بسته های سیاستی ما آماده است، زندان هم آماده است! من فکر نمی کنم در تاریخ ایران چنین حرفی سابقه داشته باشد و بعد از انقلاب حتماً سابقه نداشته و قبل از آن هم تا جایی که اطلاع دارم، به عوامل اقتصادی از این حرفها نمی‏زدند که با تهدید زندان به همکاری وادارشان کنند!»

مطهری نماینده واقعی است و انشاءالله باز هم رای می آورد!

19 آذر 90 توکلی در جمع انجمن اسلامی دانشجویان مستقل یزد حاضر شد و گفت: «مطهری نماینده‌ی واقعی ملت است وان‌شا الله باز هم رای می آورد!»

نكته جالب اينكه همان‌طور كه توكلي، مطهري را نماينده واقعي مي‌داند، مطهري نيز نظرات مشابهي با توكلي دارد، به‌طوري كه دو روز پيش نيز در گفت‌وگو با خبرگزاري دولتي دانشجويان ايران (ايسنا) گفت كه در صورتي كه جبهه پايداري حاكم شود، كشور نابود مي‌شود.

حلاليت‌طلبي از يك مجرم امنيتي

با اين حال، استقبال توكلي از مواضع مطهري و اظهار اميدواري براي رأي آوردن مجدد او، تنها اظهارنظرش در مورد اشخاص حاشيه‌دار نيست، بلكه توكلي در شهریور ماه 87، در نامه ای سرگشاده خطاب به حسین موسویان متهم امنیتی پرونده هسته ای که در دادگاه نیز مجرم شناخته شد، ضمن عذرخواهی از وی نوشت: "به خاطر اين مشاركت ناخواسته در آسيب ديدن ناحق آبروي آقاي سيد حسين موسويان و خانواده‌اش، از آنان حلاليت مي طلبم و اميدوارم خداوند اين كار مرا جبران مافات قرار دهد."

اين در حالی بود که موسویان در دادگاه نهایی، اتهام امنیتی موسویان در دادگاه تایید و وي به حبس محكوم شد اما به‌دليل آنچه كه سوابق وي و انتسابش به خانواده شهيد اعلام شد، مورد عفو قرار گرفت و حبس وي به حالت تعليقي تبديل شد.

همچنين مشخص نیست چرا توکلی حاضر نشد در رویه ای مشابه نسبت به دیگر سخنان و ادعاهای تایید نشده‌اش نسبت به دیگر اشخاص نیز اظهار ندامت کند و حلالیت بطلبد و آیا همه سخنان و ادعاهای وی طی سال‌های اخیر علیه دیگر افراد، ادعاهای ثابت شده در دادگاه بوده است؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۹ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۰
۰
ایا شماتوکلی که اولین نفربودکه علم مبارزه باهاشمی روبرداشت باخودتان که سوار کشتی انقلاب شدیدواستفادشومیبریددریک کفه قرارمیدهیددردولت موسوی اوجزوه معدودطرفداران اقای خامنه ای بود که از سوی موسوی کنارگذاشته شدحال درانتخابات شماباتمام امکاناتی که دراختیارذاریدمتوجه محبوبیت خود میشویدکه مردم به شمارای دادن یابه رهبرفرزانه خود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها