أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۵۸۶۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
پس از دیدار با آمانو مطرح شد؛
سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان، دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را خوب و مفید! ارزیابی و تأکید کرد: دسترسی به مراکز غیرهسته‌ای که شامل "مراکز نظامی" هم می‌تواند باشد، طبق پروتکل الحاقی شرایط خاص خودش را دارد و در حقیقت، برای نمونه‌برداری‌های محیطی در یک دسترسی مدیریت شده است. عراقچی ادامه داد: بنابراین در چارچوب پروتکل الحاقی، موضوع دسترسی‌ها مطرح است؛ نه بیشتر از آن!
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، سیدعباس عراقچی پس از دیدار با یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما در وین، در پاسخ به این سؤال که آمانو به ‌تازگی موضوع درخواست دسترسی به تأسیسات نظامی ایران را پس از توافق هسته‌ای مطرح کرده است، نظر شما در این باره چیست، گفت: من امروز ملاقات بسیار خوب و مفیدی با ایشان داشتم، این موضوع هم مطرح شد.

معاون وزیر امور خارجه افزود: آنچه به هر حال در مذاکرات مطرح است و آمانو هم در همان چارچوب صحبت کرده، دسترسی‌هایی است که در چارچوب پروتکل الحاقی داده می‌شود و چیزی فراتر از آنچه آژانس با بقیه کشورها اجرا می‌کند، مد نظر نبوده و نیست.

وی اضافه کرد: دسترسی به مراکز غیرهسته‌ای که شامل مراکز نظامی هم می‌تواند باشد، طبق پروتکل الحاقی شرایط خاص خودش را دارد و در حقیقت، برای نمونه‌برداری‌های محیطی در یک دسترسی مدیریت شده است و این با آنچه در یک بازرسی یا بازدید از مراکز نظامی یا بازدید از یک مرکزی در ذهنمان هست که بیشتر یک مشاهده میدانی است، کاملا تفاوت دارد.

عراقچی ادامه داد: بنابراین در چارچوب پروتکل الحاقی، موضوع دسترسی‌ها مطرح است؛ نه بیشتر از آن.

این عضو ارشد مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در پاسخ به این سؤال که پس از نشست‌هایی که از روز سه‌شنبه در وین جریان دارد و امروز هم آمریکایی‌ها به این مذاکرات پیوسته‌اند، تا چه اندازه کار انجام شده است و آیا این احتمال وجود دارد که تا فردا جمعه، پیش‌نویس نگارش متن نهایی تمام شود؟ گفت: خیر، به این زودی تمام نمی‌شود و کار بسیار سختی است؛ اختلافات هم در موارد جزئی و هم در موارد یک مقدار کلی‌تر زیاد است.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم که ما یک تا دو هفته دیگر حتما باید ادامه بدهیم تا بتوانیم به یک متن واحد و به پیش‌نویسی برسیم که میزان اختلافات در آن حداقل باشد و بعد در جلسه وزیران نهایی شود؛ هنوز کار داریم تا به آنجا برسیم، ولی تلاش خودمان را انجام می‌دهیم، سرعت پیشرفت به‌دلیل سختی کار کم است، اما با یک روال مستمر ادامه دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها