کد خبر: ۳۱۶۱۱۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
بورس تهران امروز یکشنبه با معاملات کم‌رونقی مواجه بود. در شرایطی که امید بسیاری برای حمایت 5 بانک بزرگ دولتی و خصوصی از بازار سهام طی روزهای پایانی هفته گذشته در تالار شیشه‌ای شکل گرفته بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، با پایان معاملات امروز یکشنبه 27 اردیبهشت ماه 94 شاخص کل قیمت و بازه نقدی بورس تهران با افت 66 واحدی به 63 هزار و 465 واحد رسید.

شاخص قیمت وزنی نیز در این روز با افت 28 واحدی، رقم 27 هزار و 130 واحد شاخص بازار اول اما در نقطه 45 هزار 934 واحد ایستاد و شاخص بازار دوم نیز با ریزش 437 واحدی به عدد 130 هزار و 57 واحد رسید.

به گزارش فارس، ارزش معاملات بورس تهران امروز اندکی بیش از 94 میلیارد تومان بالغ شد که از دست به دست شدن 432 میلیون و 643 هزار و 985 سهم و دارایی مالی در 47 هزار و 953 دفعه معامله حاصل شد.

در بازار فرابورس اما شاخص کل این بازار (آیفکس) با ریزش 11 واحدی در جایگاه 726 واحدی ایستاد و ارزش معاملات این بازار از 146 میلیارد تومان فراتر رفت. در بازار امروز 6 نماد معاملاتی به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهام‌داران متوقف شدند.

از جمله نمادهای معاملاتی متوقف در بازار امروز شامل شرکت‌های کالسیمین، سیمان فارس نو، سیمان کرمان، پشم شیشه ایران، خدمات انفورماتیک و شرکت مس شهید باهنر بودند. نماد شرکت بیمه دی نیز در بازار فرابورس به دلیل تعدیل ارقام برآوردی در بودجه سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 1393 با توقف مواجه شد. نماد معاملاتی بانک ایران‌زمین نیز به دلیل دریافت اطلاعات با اهمیت از سوی ناظر بازار متوقف شد.

به گزارش فارس، در بازار امروز اگرچه حقوقی‌ها برای خرید سهام ارزنده اندکی فعال بودند، اما در کلیت معاملات بازار حجم و ارزش معاملات سهام چندان قابل اتکا نیست. کمبود نقدینگی در بازار به شدت قابل لمس بوده اما با این حال برخی معامله‌گران هم‌زمان با نزدیک شدن به فصل مجامع شرکت‌ها علاقه‌مند به کسب بازدهی تا پیش از ورود به مجمع هستند.

در شرایطی که امید بسیاری برای حمایت 5 بانک بزرگ دولتی و خصوصی از بازار سهام طی روزهای پایانی هفته گذشته در تالار شیشه‌ای شکل گرفته بود اما انفعال بانک‌ها برای حمایت همه‌جانبه و نبود هیچ عملکرد روشنی از آنها در بازار باعث شد، تا امروز روند معاملات دوباره در سرازیری قیمت‌ها بیافتد.

با این حال از صف فروش های سنگین در نماد های پربیننده خبر نیست و در برخی نماد های معاملاتی نیز قیمت سهام از ارزش ذاتی آن نیز پایین تر آمده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها