کد خبر: ۳۱۶۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۰۱ دی ۱۳۹۰
به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، حجت‌الاسلام محمدجواد عبداللهی صبح امروز در دومین همایش خورشید ولایت در مصلای فاطمه‌الزهرا ایرانشهر اظهار داشت: بسیار مسرور و خرسندیم که امروز شاهد برگزاری دومین همایش خورشید ولایت در شهرستان ایرانشهر هستیم، شهری که در سال 56 پذیرای شخصی فرزانه و آگاه به دوران زمان خویش بود.
وی افزود: مردم شهرستان ایرانشهر در سالروز گرامیداشت تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر به خود می‌بالند که پیرو انسانی شایسته و فرزانه هستند، شخصیتی که در دوران تبعیدش توسط رژیم طاغوت توانست با متانت و مدیریت، به عنوان الگو و اسوه‌ مجاهدت در بین مردم ایرانشهر قرار گیرد.
امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: مردم ایرانشهر دوستدار ولایت‌فقیه بوده و همواره از رهبر معظم انقلاب پیروی خواهند کرد.
عبداللهی بیان کرد: در واقع سیاست راهبردی وحدت بین شیعه و سنی از ایرانشهر بنا و از همان ابتدا نظام استبداد توسط مقام معظم رهبری در زمان تبعید به چالش کشانده شد.
وی عنوان کرد: باید مسئولان سعی کنند تا 28 آذرماه را به دلیل تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر در تقویم کشورمان به روز ملی استان نامگذاری کنند.
امام جمعه ایرانشهر بیان داشت: برای تداوم گرامیداشت خورشید ولایت، باید در این شهرستان دبیرخانه ملی-فرهنگی تأسیس شود.
عبداللهی خاطرنشان کرد: حضور رهبر فرزانه در زمان تبعید در شهرستان ایرانشهر، برکات زیادی را برای مردم بر جای گذاشته است لذا ضروری به نظر می‌رسد تا مجتمع فرهنگی ولایت در شهرستان ایرانشهر ایجاد شود.
وی تصریح کرد: وظیفه مسئولان است تا با برگزاری چنین همایش‌هایی، شکرگزار حضور معظم‌له در ایرانشهر باشیم.
مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: مقام معظم رهبری در دوران تبعید برای مردم ایرانشهر به یک الگو و اسوه مجاهد تبدیل شده بود.
حجت‌الاسلام عباس دانشی افزود: رهبری در فرصت کوتاه دوران تبعید توانسته بود با مردم خوب و مهمان‌نواز ایرانشهر ارتباط صمیمانه برقرار کند لذا مردم این شهر خاطرات بسیار فراوانی از ایشان به یادگار دارند.
وی به فرمایش رهبر که گفته بودند" ایرانشهر از من است و من از ایرانشهر" اشاره کرد و بیان داشت: این صمیمیت بین رهبر و مردم ایرانشهر هنوز بر جای مانده و برکات زیادی در این شهر از حضور مبارک ایشان به چشم می‌خورد.
مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان ادامه داد: ضروری است تا هر چه زودتر در جوار بیت رهبری در ایرانشهر یک فرهنگسرا تأسیس شود.
فرماندار ایرانشهر نیز در ادامه اظهار داشت: شهرستان ایرانشهر دارای استعدادها و قابلیت‌های فراوانی است که باید تلاش شود این فرصت‌ها شکوفا شوند.
رحمدل بامری بیان کرد: ایرانشهر به عنوان مرکز فرهنگی بلوچستان محسوب شده و استعدادهای درخشان بسیاری در این شهر نهفته است.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در زمان تبعید این درایت را داشتند که می‌توانست با مدیریت خود جلوی ریشه‌های ظلم را  در آن دوران ستمشاهی با بصیرت و بینش وافر بگیرد.
فرماندار ایرانشهر به نزدیک شدن انتخابات نهمین مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: مردم ایرانشهر  نیز همچون سایر مردم کشور آمادگی حضور حداکثری در این انتخابات را دارند و با صیانت از آن پاسداری می‌کنند.
بامری یادآور شد: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی در ایران، دموکراسی دینی عملاً در کشورمان وجود دارد.
وی بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم که سربازان گمنام امام زمان (عج) توانسته‌اند به لایه‌های حفاظتی دشمنان نفوذ و آنها را سردرگم کنند.
فرماندار ایرانشهر گفت: از وزیر ارشاد می‌خواهیم تا پیام ما را به وزیر بهداشت و درمان برای احداث دانشگاه علوم پزشکی در ایرانشهر برساند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها