کد خبر: ۳۱۶۸۵۵
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
نشاسته (RS) علاوه بر كاهش كالري مي‌تواند در بهبود بيماري هاي ديابت و دستگاه گوارش و مبارزه با سرطان روده بزرگ نقش به سزايي را ايفا كند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، تحقيقات نشان مي دهد كه نشاسته مقاومت(Rs) بدون هضم شدن از طريق بدن جذب شده و ارزش كالري ندارد كه اين خود يكي از عوامل چربي سوزي و كاهش وزن مي‌باشد.
 
اين نشاسته در اكثر مواد غذايي چون جودوسر، جو، عدس، لوبيا سياه، موز كامل و در برخي از انواع ذرت يافت مي‌گردد كه افراد روزانه آن را مصرف مي‌كنند. شما مي توانيد ميزان اين نشاسته را در بدن خود با مصرف موادي چون برنج، سيب‌زميني و ماكاروني افزايش داده و ميزان كالري را تا نصف در بدن كمك كنيد.

گفتني است، كه اينبار هضم نشاسته در بدن، اين ماده به شكر تبديل مي‌شود كه خود باعث افزايش ميزان انسولين مي‌گردد اما افزايش قند و انسولين در بدن زنگ خطري از بيماري ديابت مي‌باشد طبق آزمايشات به عمل آمده مصرف مواد غذايي حاوي نشاسته RS ميزان انسولين را تا 55 درصد كاهش مي‌دهد.

كلسترول
اثرات پايين آورنده كلسترول از طريق نشاسته RS به واضح قابل درك نمي‌باشد اما طبق مطالعات 2014 تحقيقات غذايي، مصرف 12 هفته آرد غني شده‌ RS ميزان كلسترول كلي بدن را تا حدود 7 درصد(نسبت به كنترل كاهش از طريق رژيم غذايي) كاهش مي‌دهد.

سرطان روده
زماني كه باكتري هاي روده نشاسته RS را تخمير مي‌كنند، محصولي به نام بوتيرات (اسيد چربي با زنجيره كوتاه) تشكيل مي گردد كه توسط سلولهاي روده جذب شده و براي انرژي از آن استفاده مي‌گردد اين ماده تشكيل شده از تكثير سلولها به شكل تومور جلوگيري كرده و با سرطان روده بزرگ مقابله مي‌كند. محققان دانشگاه پيتزبورگ مطالعاتي را بر روي رژيم غذايي افراد آمريكايي و آفريقايي انجام دادند كه در آن آمريكايي‌ها به مصرف مواد فيبر بالا پرداختند.
 
در اين تحقيق مشخص گرديد كه پس از دو هفته ميزان بوتيرات گروه آمريكايي به طور قابل توجهي افزايش و به طبع آن خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ كاهش يافته است.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها