کد خبر: ۳۱۸۵۳۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۵     ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
مصرف غذاهاي پر پروتئين عامل خطر بسيار مهمي در بروز پوکي استخوان است و اين موضوع درافراد سالمند و ميانسال نمود بيشتري دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصرف غذاهاي پر پروتئين عامل خطر بسيار مهمي در بروز پوکي استخوان است و اين موضوع درافراد سالمند و ميانسال نمود بيشتري دارد.

پيمان عزيز محمدي فوق تخصص غدد و متابوليسم تصريح کرد: برخي از عوامل بروز پوکي استخوان تا حد زيادي قابل کنترل نيستند و در مقابل برخي از عوامل نظير عوامل غذايي را مي‌توان کنترل کرد.

وي افزود: پروتئين‌ها بخش مهمي از ترکيبات غذايي هستند که با مقادير مختلف در غذاها وجود دارند و به لحاظ ارزش تغذيه‌اي، يکي از گروه‌هاي اصلي غذايي محسوب مي‌شوند.

عزيز محمدي تاکيد کرد: با وجود فوايد پروتئين و اهميت مصرف آن، اما مصرف غذاهاي پر پروتئين عامل خطر بسيار مهمي در بروز پوکي استخوان است و اين موضوع در افراد سالمند و ميانسال نمود بيشتري دارد.

وي با بيان اينکه نبايد در مصرف غذاهاي حاوي پروتئين بالا زياده روي کرد، ياد آور شد: در مقابل بايد مواد غذايي که حاوي ويتامين D هستند را بيشتر مصرف کرد.

عزيز محمدي خاطر نشان کرد: برخي از داروهاي تجويزي نظير کورتون که در درمان بيماري‌هايي نظير آرتروز و آسم استفاده مي‌شود نيز ممکن است خطر پوکي استخوان را افزايش دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها