کد خبر: ۳۱۸۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۰۳ دی ۱۳۹۰

'مهدی صباغ زاده' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: تلاش ما بر این بود تا مقاومت مردم در برابر بیگانگان در یك برهه زمانی مشخص به درستی به تصویر كشیده شود و در نهایت برای نمایش عمومی این فیلم در یك گروه سینمایی رایزنی های فراوانی انجام شد.

وی از حمایت نشدن فیلم سینمایی 'خاك و آتش' در اكران عمومی گله كرد و ادامه داد: حمایت از سینمای ملی، دینی، مقاومت و دفاع مقدس با شعار امكان پذیر نیست و قالب شدن تفكر تجاری در سینمااتفاق خوبی نیست.

كارگردان فیلم خاك و آتش یادآور شد:آثاری كه مضمون دینی و مقاومت دارند با بودجه های اندك تولید می شوند و فیلمسازان در تولید چنین آثاری با دشواری های فراوانی روبه رو هستند؛ عدم حمایت از تولید این نوع آثار به دلزدگی فیلمسازان در عرصه یادشده منجر می شود.

به گفته صباغ زاده،فیلمسازان با اعتقاد آثار خود را تولید می كننداما عدم حمایت از تولیدكنندگان آثار فرهنگی منجر تشدید گرایش سینماگران به ارایه فیلم های سطحی می شود.

این كارگردان سینما تاكید كرد: ظرفیت های بسیاری برای تولید فیلم های سینمایی با موضوع مبارزات مردم ایران در برابر ظلم بیگانگان وجود دارد اما مشخص نبودن دامنه حمایت های عام و خاص در این زمینه كمتر منجر به ساخت موضوع های مذكور می شود.

صباغ زاده گفت: در ساخت فیلم خاك و آتش تلاش كردیم با استفاده از عناصر سینمایی و ایجاد جذابیت های بصری و داستانی مناسب، اثری در خور توجه را خلق كنیم، معتقدم این فیلم با مردم و مخاطبان به درستی ارتباط برقرار می كند.

وی یادآور شد: فیلم خاك و آتش اثری آپارتمانی نیست بلكه بخشی از تاریخ مقاومت مردم را روایت می كند و تولید چنین آثاری موجب آشنایی نسل جوان با پیشینه مقاومت ایرانیان در برابر ستم بیگانگان و استعمارگران می شود.

خاك و آتش اكنون در سینماهای سراسر كشور در حال اكران است و فریبرز عرب نیا، میترا حجار و احمد نجفی در آن ایفای نقش كردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها