کد خبر: ۳۱۸۷۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان این که تجمعات هسته ای نیازی به مجوز ندارد، گفت: برخورد قهری با تجمعات هسته ای موجب نفوذ معاندان می شود
به گزارش پایگاه 598 ، محمد جواد کولیوند در گفتگو با خانه ملت ،درباره لزوم و یا عدم لزوم اخذ مجوزاز سوی وزارت کشوربرای برگزاری تجمعات گفت: در صورتی که تجمع صنفی و در مکان های بسته مانند سالن ها ،حسینیه ها و یا مساجد برگزارشود نیازی به مجوز ندارد اما اگربنا باشد تجمعی در فضای باز مانند پارک و میادین باشد و جنبه سیاسی هم به خود بگیرد باید مجوز کتبی از سوی وزارت کشور صادر شود چون نیروی انتظامی هم باید امنیت را تضمین کند.

وی افزود: اگر اینگونه تجمعات مجوز نگیرد در صورت وقوع اتفاقی هیچ کسی مسئولیت آن اتفاق را به عهده نمی گیرد.

کولیوند تجمعات را به سه گروه تجمع درباره اهداف ملی،استانی و شهرستانی تقسیم کرد وادامه داد: به عنوان مثال تجمع دانشجویان روبروی مجلس چون به صورت کلان انجام می شود وقتی سیستم متوجه میشود ارگان های درگیر در مسئله باید اطلاع رسانی کنند،اینها که تجمعات ملی است و روی اهداف ملی انجام می شود باید بلافاصله پس از درج خبر وزارت کشور به نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و دستگاههای زیربط اطلاع رسانی کند و نیازی به مجوز ندارد.

نائب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس همچنین با اشاره به برخی تجمعات از جمله هسته ای گفت: در اینگونه تجمعات که موضع گیری نظام مشخص است و به صورت خودجوش و مردمی انجام می شود دیگر حزبی نیست بنابراین نیازی به اخذ مجوز نیست به دلیل اینکه همه در جهت آرمان نظام حرکت می کنند.

وی در عین حال گفت: اگر بنا باشد تجمعات هسته ای را لوس کنیم مناسب نخواهد بود به دلیل اینکه برخی افراد معاند ممکن ست در این تجمعات نفوذ کرده و موجبات ایجاد هزینه هایی برای نظام شوند. بنابراین بهتر است اینگونه تجمعات مانند تجمع طلاب در حوزه علمیه و یا دانشگاه انجام شود.اما برای برگزاری تجمع در اماکن باز بهتر است با هماهنگی صورت گیرد در غیر این صورت ممکن است عده ای سودجو اقدامات دیگر انجام دهند.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار داشت: صدور مجوز برای برگزاری تجمع احزاب از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب که نمایندگان ۳ قوه در آنجا هستند صورت می گیرد بنابراین باید اصل را بر عدم برخورد سلیقه ای بگذاریم.

کولیوند همچنین برگزاری تجمعاتی را در برخی از موضوعات مثبت دانست و گفت: موضوعاتی مانند محکوم کردن رژیم صهیونیستی و یا ۱+۵ مفید است زیرا موضع گیری مردم را نسبت به آن موضوع در کشور نشان می دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها