کد خبر: ۳۱۹۰۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
استاد حوزه و دانشگاه بوی با بیان اینکه امام خمینی (ره) واقعیت‎های عینی و غیبی را با هم دید، اظهار کرد: امام در اوج قدرت همان‎قدر توکل به خدا داشت که در اوج غربت بود، اصلاً روحیه ایشان عوض نمی‎شد اینطور نبود که فقط موقع بلا خدا را ببیند و در موقع قدرت، خدا را فراموش کند، امام(ره) یک واقع‎بین و یک سیاستمدار برجسته بود که با توکل و برنامه‎ریزی بر دشمن چیره شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از دانشجو، حجتالاسلام علیرضا پناهیان شب گذشته به مناسبت بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مسجدالرضا (ع) آذربایجانیهای مقیم گرگان اظهار داشت: امام راحل واقعیتهای عینی و غیبی را باور داشت به همین خاطر معتقد بود که آمریکا هیچ غلطی نمیتواند کند.

 

وی ابراز امیدواری کرد مسئولان و دولتمردان کشورمان، آمریکاییها و اروپاییها را هیچچیز حساب نکنند و تصریح کرد: مسئولان ما باید بصیرت امامگونه داشته باشند و دشمن و جنایتکاران را آدم حساب نکنند.

 

* نور ایمان به خدا، نابودکننده دشمنان است/یمن قطعاً پیروز است

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه نور ایمان به خدا، نابودکننده دشمنان است به تحریمهای دشمن علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: علت تحریمها به ضعف خودمان برمیگردد وگرنه دشمن هیچ غلطی نمیتواند کند، بعد از فتنه 1388 این‌ همه گرفتاری که برای کشور به وجود آمد به همین مسئله برمیگردد.

 

پناهیان بیان داشت: ما نمیگوئیم که واقعیتها را نبینیم اما باید خدا را هم دید و باور داشت، حدود چهار سال است که بیشترین تأکید مقام معظم رهبری به دولتمردان قبلی و فعلی در مورد نصرت خدا است.

 

وی در خصوص آینده یمن گفت: یمن قطعاً پیروز است و نتیجه آن به ما و مظلومان منطقه نیز خواهد رسید، در دفاع مقدس از همه کشورها سرباز میآوردند که انقلاب اسلامی را سرنگون کنند اما نتوانستند و اکنون سربازهای جهانی امام زمان (عج) در منطقه، دشمن را زبون ساخته و این یک واقعیت است.

 

* سیاستمداران کشور اهل توکل و تدبیر باشند

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: اینکه آمریکا از ایران ضعیفتر است یک واقعیت عینی است، امام راحل واقعیتهای عینی و غیبی را با یکدیگر درآمیخت و با توکل و برنامهریزی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

 

پناهیان گفت: اگر ما دارای ثروت و تکنولوژی باشیم و از آمریکا قدرت بیشتری داشته باشیم اما توکل به خدا نداشته باشیم قطعاً شکست خواهیم خورد توکل به خدا باعث به زانو درآوردن دشمن میشود، لذا سیاستمداران کشور باید واقعیتهای عینی و غیبی را مانند امام راحل باور کنند و اهل توکل و تدبیر باشند.

 

وی جهان عینی و جهان غیبی را دو واقعیت انکارناپذیر دانست و افزود: در جهان عینی جاذبه زمین، قواعد فیزیک و شیمی و قواعد بر عالم ماده متصور است و در جهان غیبی یا معنوی، ارزشی یا ماورایی قواعد دیگری وجود دارد که هر دو جهان واقعیت هستند.

 

* اینکه آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند بر اساس آیه قرآن طراحی شده است

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی به اشتباه، جهان مادی را واقعیت میدانند و به جهان ماورایی و غیبی، ارزش میگویند و آنگاه ارزشها را مقابل واقعیتها قرار میدهند که این مسئله از سر جهالت و یا غفلت است که با تأسی از فرهنگ وارداتی ارزشها را چیزی مقابل واقعیتها میدانند.

 

پناهیان اظهار کرد: فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند بر اساس آیه قرآن طراحی شده است، کافرانی که بر سر راه خدا مانع ایجاد میکنند قطعاً آثار عمل آنها از بین خواهد رفت به همین دلیل میتوان گفت که هیچ غلطی نمیتوانند کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه همانند قاعده جاذبه زمین، آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند، افزود: اگر کسی به این جمله شک کند به قرآن ایمان و اعتقاد ندارد، هر غلطی که آمریکا میکند ناشی از اشتباهات و ضعف ما و برای تقویت ما است.

 

* امام در اوج قدرت همانقدر توکل به خدا داشت که در اوج غربت بود

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: جنگ و جهاد در مقابل آمریکا لازم نیست، این جهاد که خداوند میگوید برای رشد شماست وگرنه خداوند آنها را نابود میکند، هر وقت دشمن برای ما زحمت ایجاد کرد یعنی ما ضعیف هستیم.

 

پناهیان افزود: ما اگر ضعف نداشته باشیم دشمن در مقابل ما هیچ است و این یک واقعیت است، اگر توکل نداشته باشیم حتی اگر تمام موشکهای دنیا در اختیارمان باشد باز هم موفق نمیشویم.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) واقعیتهای عینی و غیبی را با هم دید، اظهار کرد: امام در اوج قدرت همانقدر توکل به خدا داشت که در اوج غربت بود، اصلاً روحیه ایشان عوض نمیشد اینطور نبود که فقط موقع بلا خدا را ببیند و در موقع قدرت، خدا را فراموش کند، امام(ره) یک واقعبین و یک سیاستمدار برجسته بود که با توکل و برنامهریزی بر دشمن چیره شد.

 

پناهیان گفت: عدهای آدمهای بی‌سواد و بیتدبیری که واقعیتهای عینی را کنار میگذارند و فقط به خدا توکل دارند، برنامهریزی نمیکنند و نمیتوانند به نتیجه مطلوب برسند


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها