کد خبر: ۳۱۹۶۱۳
زمان انتشار: ۰۸:۵۵     ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در اعتراض به ثبت یکی از نیروگاه‌های اتمی شبه‌جزیره کریمه به نام دولت اوکراین در گزارش سالانه آژانس، این گزارش را امضاء نکرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در اعتراض به ثبت یکی از نیروگاه‌های اتمی شبه‌جزیره کریمه به نام دولت اوکراین در گزارش سالانه آژانس، این گزارش را امضاء نکرد.

این خبر را دو دیپلمات به صورت اختصاصی به رویترز داده و گفته‌اند که نیروگاه مورد مناقشه، در منطقه سواستوپول قرار دارد. روسیه و غرب 2 سال است که بر سر اوکراین و جهت‌گیری مسکو در درگیری‌های داخلی این کشور، دچار تنش‌های دیپلماتیک شده‌اند.

یکی از تبعات اصلی این درگیری‌ها برای کی‌یف، جدا شدن شبه‌جزیره کریمه از اوکراین و الحاق ‌آن به جمهوری فدراتیو روسیه بود؛ منطقه‌ای استراتژیک در سواحل دریای سیاه که در سال ۱۹۵۴ و به مناسبت سیصدمین سالروز پیوستن اوکراین به اتحاد جماهیر شوروی، به عنوان «هدیه»  به اوکراین واگذار شده بود. با مشاهده اولین جرقه های درگیری در شرق اوکراین، مردم این منطقه در تاریخ 25 اسفند ماه سال 1392، به پای صندوق‌های رأی آمدند و با دادن رأی قاطع 96.77 درصدی، به الحاق زادگاه خود به روسیه «بله» گفتند.

بر اساس گفته یکی از دیپلمات‌های مورد اعتماد رویترز، نماینده اوکراین در آژانس به این اقدام روس‌ها اعتراض کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها