کد خبر: ۳۱۹۶۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
«محمد بن نواف بن عبدالعزيز آل سعود» سفير عربستان سعودي در لندن، طي اظهاراتي مدعي شد: چنانچه مذاکرات سياسي در متوقف کردن تمايلات هسته اي ايران با شکست مواجه شود دولت رياض آماده دستيابي به سلاح هسته اي است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، وي که با روزنامه «تلگراف» لندن مصاحبه مي کرد در ادامه اظهار اميدواري کرد که تلاش هاي «باراک اوباما» رئيس جمهوري آمريکا منجر به حصول توافق محکمي با ايران شود اما در نهايت گفت: اگر چنين اتفاقي نيفتد همه گزينه ها روي ميز است.

محمد نواف در ادامه ادعاهاي خود گفت: برنامه هسته اي ايران تهديد مستقيمي براي همه منطقه محسوب مي شود و براي کشورهاي خاورميانه از جمله رژيم تل آويو حکم مشوق و يک منبع الهام بزرگ را در زمينه تکثير تسليحات هسته اي دارد.

گفته مي شود که عربستان سعودي تامين مالي نزديک به ۶۰ درصد از برنامه هسته اي پاکستان را بر عهده داشته است به اين شرط که با يک اشاره بتواند از دولت اسلام آباد کلاهک هسته اي بخرد.

عربستان سعودي در صورت تمايل، قابليت اين را دارد که به اولين قدرت هسته اي جهان عرب تبديل شود. اين کشور در حال حاضر چهارمين بودجه نظامي جهان را به خود اختصاص داده و در اين زمينه قبل از انگلستان قرار مي گيرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها