يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۰۱۵۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
مدیرعامل باشگاه استقلال شرایط این روزهای این باشگاه را به یک بیمار تشبیه کرد که نای راه رفتن ندارد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علی فتح‌الله‌زاده مرد با تجربه تیم استقلال که این روزها از کنار گود وضعیت آبی‌پوشان را بررسی می‌کند از شرایطی که برای استقلال به وجود آمده ناراحت است. مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال شرایط این روزهای استقلال را به تیمی بیمار تشبیه کرده و در صحبت‌هایش از وضعیت این روزهای آبی‌پوشان ابراز نگرانی می‌کند. متن گفت‌وگوی خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با علی فتح‌الله‌زاده را در زیر می‌خوانید:

فارس: آقای فتح‌الله‌زاده این روزهای استقلال را به چه تشبیه می‌کنید؟

به یک بیمار، استقلال الآن مریض است و نای راه رفتن دارد. این نه تنها برای استقلال بلکه برای کشور ما هم خوب نیست. این دو تیم حالت ویژه دارند و من یادم است که آقای پوری حسینی می‌گفت سازمان خصوصی‌‌سازی شرکت‌های چهار هزار میلیاردی را فروخته است اما با وجود اینکه قبول دارم او این کار را انجام داده اما استقلال و پرسپولیس بیش از 300 میلیارد تومان می‌ارزد. در واقع آنها یک وزارتخانه را می‌خواستند بفروشند که این کار چندان هم ساده نیست. ما باید همه چیز را در نظر بگیریم و دیدید که چهار بار مزایده گذاشتند و کار جلو نرفت. حتی به نظر من یکی از مزایده‌ها هم غیرقانونی بود ولی کلاً از آن روز بترسیم که آه 60 میلیون هوادار استقلال و پرسپولیس ما را بگیرد چون بعضی‌ها عاشق این دو تیم هستند. من از آقای دکتر روحانی می‌خواهم که به بحث دو باشگاه ورود کند و فکری به حال این دو تیم پرطرفدار داشته باشد.

فارس: به نظر شما چرا استقلال در بین مدیران می‌چرخد و فقط یک عده خاص هستند که مدیریت این باشگاه را برعهده می‌گیرند؟

من عذرخواهی می‌کنم که جواب شما را اینگونه می‌دهم ولی یکی از اشتباهات همین بود که مرتب آدم‌ها تعویض شدند. فوتبال ورزشی است که خیلی‌ها دوست دارند کارشان را ادامه بدهند. یک زمان همه در پرسپولیس آقای عابدینی را می‌شناختند یا مثلاً در استقلال من را ولی رفته رفته آقایان غریب، اولیایی، انصاری‌فرد، غمخوار، کاشانی و حتی خود آقای افشارزاده اضافه شدند. هرکدام از این نفرات یکسری افرادی دارند و همین اتفاقات باعث می‌شود که سکوها ملتهب شده و تفکرات تغییر کند. شما خودتان بهتر می‌دانید من چندین بار چند پیشنهاد مدیرعامل و ریاست هیأت مدیره در باشگاه‌های دیگر را رد کردم ولی دلیلش این بود که به استقلال علاقه داشتم. باید ببینیم چه فضایی برای کار کردن به وجود آمده است. بروید تحقیق کنید که چگونه به یک پزشک کمک می‌شود که بیمارستان بسازد آن وقت به ما هم کمک کنند که یک باشگاه با امکانات درست کنیم. به این دلایل است که فوتبال ما سروسامانی ندارد و این اتفاقات در آن رخ می‌دهد.

فارس: شما دو روز با آقای کرد نوری جلسه داشتید و در این نشست با پیشکسوتان استقلال چه صحبت‌هایی مطرح کردید؟‌

می‌خواستیم طرحی بدهیم که درآینده چه کار کن، ما جمع شدیم که راه حل بدهیم از طریق رسانه‌ها هم همه چیز را در اختیار مردم می‌گذاریم. منتهی مانده به اینکه این طرح‌ها کی و چه زمانی مورد استفاده قرار بگیرد. یادم می‌آید زمانی مرحوم حجازی من را صدا کرد و گفت: آقای فتح‌الله زاده اگر می‌شود محل تمرین ما را عوض کنید. من از او پرسیدم شما به خاطر دوری مسیر چنین حرفی را می‌زنی؟ که مرحوم حجازی گفت نه اینجا فضا برای حضور مردم کم است و تماشاگران در کنار زمین می‌نشینند. زمانی 4هزار نفر برای تماشای تمرینات استقلال به محل تمرین می‌آمدند اما حالا همین تعداد هم به زور برای تماشای بازی‌های دو تیم به ورزشگاه می‌روند که این برای فوتبال ما فاجعه است.

فارس: این روزها با وجود اینکه علی منصوریان با نفتی‌ها مذاکره کرده است اما نامش به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی سرمربی‌گری استقلال مطرح می‌شود، شما با او صحبت نکردید؟‌

شما می‌دانید که همان زمان که نام مربی داخلی مطرح شد، خودم اسم منصوریان را دادم اما حالا هم می‌گویم منصوریان مربی استقلال شود اما کی، کجا و چطور؟ یک بار این بلا بر سر من آمد و افرادی کنارم بودند که به جای کمک کردن من را اذیت کردند. اگر منصوریان با یک مدیر ضعیف به استقلال بیاید می‌شود یحیی گل‌محمدی که خیلی زود داشت در پرسپولیس سوخت می‌شد. منصوریان باید با تصمیم به موقع نشان بدهد که درایت هم دارد. او باید بگوید که شرایطش را در استقلال بررسی می‌کند. منصوریان حالا حالاها فرصت دارد و اگر هیأت مدیره استقلال عجله نکند او می‌تواند یکی از سرمایه‌های آینده این باشگاه باشد.

فارس: شما با او حرفی نزدید؟‌

چرا با او خیلی صحبت کردم و حتی او را تشویق کردم اما به من می‌گویند که اگر با کسی کار می‌کند باید مواظب باشد که پشتش را خالی نکنند حتی زمانی که گل‌محمدی را از پرسپولیس برداشتند گفتم که این کار اشتباه بود و اگر او می‌ماند شرایط این تیم خیلی تغییر می‌کرد اما دیدید در آن برهه یحیی خیلی ضربه خورد و خدا هم به او کمک کرد و خودش را بالا کشید.

فارس: برای اجاره کردن و یا مدیریت استقلال در این مدت پیشنهادی نشد؟

به من پیشنهادی نشد، ولی من خودم پیشنهاد دادم که حاضرم باشگاه را اجاره کنم و به قول جدید‌ها اسپانسرینگ موضوع را به همراه دوستانم برعهده داشته باشم.

فارس: فکر نمی‌کنید اختلاف با خادم باعث شد که به شما پیشنهادی داده نشود؟

برای من بزرگترین افتخار این است که مردم من را می‌خواهند. من دوست داشتم به تیمم کمک کنم. ممکن است اختلافاتی با خادم هم روی این موضوع تأثیر داشته باشد ولی باز هم می‌گویم افتخار می‌کنم که حرف حق را زدم و به این اختلاف افتخار می‌کنم.اصلا امیدوارم آنها من را انتخاب نکنند!

فارس: یعنی هنوز هم روی صحبت‌هایی که در آن مناظره انجام دادید تأکید می‌کنید؟

صد در صد هنوز هم حرفم یکی است چون بحث من فنی و تخصصی بود. باور کنید در چند گروه وایبری عضو هستم که نزدیک به 40 هزار پیام آمده و همه هنوز در رابطه با آن برنامه به من حق می‌دهند حتی اگر شما بخواهید تلفن همراهم را می‌آورم و به همه نشان می‌دهم. این 40 هزار پیام یعنی حرف دل 40 هزار نفر. من می‌خواستم بگویم که اگر مردم مرا بخواهند حاضرم به استقلال بیایم ولی به نظر می‌رسد ما باب دل دوستان نیستیم.اصرار هم روی این موضوع نمی‌کنم و در شان من هم نیست برای گرفتن پست به کسی زنگ بزنم.

فارس: حضور سجادی به جای خادم در تصمیم‌‌گیری‌های دو باشگاه‌ را چطور ارزیابی می‌کنید؟

این برای من یک حرکت رو به جلو بود. اتفاقاً وقتی مجلس به او رأی نداد خیلی ناراحت شده و مصاحبه کردم که چرا به او رای ندادند چون کاریزمای این کار را داشت. الآن هم این صحبت‌ها را نمی‌کنم که همه فکر کنند سجادی روی من نظری داشته باشد و اتفاقاً می‌گویم او اصلاً‌به من فکر نکند ولی از آقای سجادی می‌خواهم به خیلی از وعده‌ها و حرف‌ها توجه نکند. اینکه یک مربی بگوید من می‌آیم و تیم را با 10 امتیاز اختلاف قهرمان می‌کنم اصلاً درست نیست. آدم‌های دانا و کم تجربه خیلی زود در این باشگاه وزنشان مشخص می‌شود. اگر روزی وزیر ورزش به من  مسئولیتی می داد و می‌گفت مسئولیت کشتی را به خادم  بسپار با وجود اینکه با خادم مخالفم اما این کار را می‌کردم  چون تخصص او کشتی است. حالا هم توصیه‌ام به سجادی این است که به اظهارنظرها دقت کند و تحت تأثیر قرار نگیرد.

فارس: و حرف آخر؟

آرزو می‌کنم آقای سجادی در کارش موفق باشد و وضعیت 60 میلیون طرفدار دو تیم را سامان ببخشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها