يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۰۵۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
هنرمندان کشور هم مثل همه مردم ایران از حقوق هسته ای و ایستادگی تیم مذاکره کننده در مقابل زورگویی قدرتهای خارجی حمایت می کنند. این جریان همچنان ادامه دارد. محمود پاک نیت، پوران درخشنده، اکبر صحرایی و فریدون آسرایی چهار چهره دیگری هستند که نظرات اخیر آنها در این خصوص را می خوانید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم، هنرمندان کشور هم مثل همه مردم ایران از حقوق هسته ای و قدرت تیم مذاکره کننده حمایت در مقابل زورگویی قدرتهای خارجی می کنند. آنها هم مثل دیگر مردم از حق اظهار نظر خود استفاده می کنند و نگران مخدوش شدن منافع ملی دراجازه بازدید از مراکز نظامی هستند. این جریان هرچند به مذاق برخی خوش نیامده اما همچنان ادامه دارد. محمود پاک نیت، پوران درخشنده، اکبر صحرایی و فریدون آسرایی چهار چهره دیگری هستند که نظرات اخیر آنها در این خصوص را می خوانید.




به دنبال ضربه نهایی هستند

محمود پاک نیت بازیگر پیشکسوت سینما و تلوزیون درباره شروط کشورهای عضو 5+1 جهت بازجویی از دانشمندان هسته ای و بازرسی از تاسیسات دفاعی کشورمان گفت: سوالی که مطرح می شود این است که آیا خود این کشورها اجازه چنین کاری را به دیگران می دهند که انتظار دارند ایران چنین اجازه ای به آنها بدهد؟ به نظر می‌رسد که غربی‌ها به دنبال چیزهای دیگری هستند و مسئله هسته‌ای را بهانه کرده‌اند تا اطلاعات مورد نیاز خودشان را جمع‌آوری کنند و به خیال خودشان ضربه نهایی را بزنند.

پاک نیت با اشاره به اینکه کارنامه خود آنها در استفاده از بمب و سلاحهای غیر متعارف در جهان سیاه است افزود: با توجه به سابقه تاریخی جهان؛ جامعه جهانی باید از فعالیتهای هسته ای قدرتهای جهانی بیمناک باشد چرا که آنها سابقه استفاده از سلاحهای کشتار جمعی را در کارنامه خود دارند.

پاک نیت به سابقه ترور دانشمندان هسته ای کشورمان در خیابانهای تهران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: چه مرجعی هویت دانشمندان ما را به سرویسهای جاسوسی اسرائیل انتقال داد تا آنها برای کشتن این عزیزان اقدام کنند و آیا غیر از این است که غربیها از حسن نیت ما و همکاری که با آژانس داشتیم سوء استفاده کردند؟

این هنرمند پیشکسوت کشورمان فشار برای بازرسی از تاسیسات دفاعی و بازجویی از دانشمندان هسته ای ایران را با توجه به سوابق سیاه غربیها در تعامل با ایران و سوء استفاده از حسن نیت ایران نادرست و غیر منطقی دانست و تاکید کرد: به نظر می رسد که آنها به دنبال چیزهای دیگری هستند و مسئله هسته ای را بهانه کرده اند تا اطلاعات مورد نیاز خودشان را جمع آوری کنند و اصولا برخی از درخواستهایی که آنها دارند هیچ ربطی به برنامه هسته ای ایران پیدا نمی کند.


هنوز خاطره ترور دانشمندان هسته‌ای را از یاد نبرده‌ایم

پوران درخشنده، کارگردان مطرح کشور اظهار داشت: غربی ها حق بازرسی از مراکز نظامی ما را ندارند چرا که آنها سابقه خوبی ندارند و ما هنوز خاطره تلخ ترور دانشمندان هسته ای کشورمان را از یاد نبرده ایم.

وی افزود: گروه مذاکره کننده1+5 حق ندارد از مراکز نظامی کشور بازدید کند چرا که تمامی کشورها دارای مراکز نظامی هستند و هیچ بازرسی بر آنها صورت نمی گیرد؛ پس دلیلی برای بازدید آنها از مراکز نظامی ما وجود ندارد.

درخشنده، بازرسی غربی ها از مراکز نظامی را توهین به غرور و حیثیت ملی ایران اسلامی دانست و گفت: قطعا ملت بزرگ ایران چنین اجازه ای به زیادی خواهی گروه 1+5 نخواهد داد.

وی ادامه داد: ملت ایران در طول تاریخ صلح طلبی را ثابت کرده است و همواره به دنبال ارتباط خوب با جهان است اما متأسفانه طرف های مقابل با زیادی خواهی های خود موجب سلب اعتماد ما از آنها شده اند

.

علی‌رغم اختلافات سیاسی همه اقشار با زیاده‌خواهی‌های آمریکا مخالف‌اند

اکبر صحرایی نویسنده مطرح کشورمان با بیان اینکه اصل وارد شدن خدشه به منافع ملی هر کشوری از سوی مردم آن کشور قابل قبول نیست, گفت: زیاده خواهی های آمریکا برای گرفتن امتیاز حداکثری از کشورمان است و طبیعتا زیاده خواهی های آمریکا مقاومت تیم مذاکره کننده را می طلبد.

وی ادامه داد: بحث بازدید از مراکز نظامی در کشور عراق نیز اتفاق افتاد که در نهایت منجر شد آمریکا در حمله به این کشور از این مسئله استفاده کند و قطعا بازدید از مراکز نظامی و همچین بازجویی از دانشمندان هسته ای خط قرمز ما محسوب می شود.

این نویسنده کشورمان با بیان اینکه خط قرمز مردم برای هنرمندان اولویت به شمار می رود، افزود: علی رغم وجود اختلافات سیاسی در کشور همه گروه ها و اقشار مختلف مردم در خصوص مسائلی چون بازدید از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای کشور هم نظر هستند.

صحرایی در پایان گفت: قطعا همه آحاد مردم با زیاده خواهی های آمریکا مخالف هستند و با این رفتار آمریکایی ها مقابله می کنند

.

آیا ۵+۱ اجازه بازدید از مراکز نظامی خودشان را می‌دهند؟

فریدون آسرایی خواننده موسیقی پاپ درباره اظهار نظر جدید گروه 1+5 مبنی بر بازدید از مراکز نظامی کشور به خبرنگار «نسیم» گفت: همیشه در طول تاریخ ما شاهد این زورگویی های بعضی قدرت ها بوده ایم و این چیز جدیدی نیست. ولی با توجه به تمام این زورگویی ها و زیاده خواهی ها آقای روحانی و تیم ایشان به نظر من رویکرد تعاملی خوبی با دنیا برقرار کرده اند ولی خب بعضی حرف ها واقعا زور است و نمی شود پای آن ایستاد.

وی افزود: آن قدرت ها ادعا دارند که ما نگران این هستیم که شما بخواهید بمب هسته ای درست کرده و از آن استفاده کنید و یا اینکه نگران این هستند که ما گفته ایم اسراییل باید نابود شود. البته ما همیشه مخالف صهیونیست ها بوده ایم و درواقع ساخت بمب هسته ای جزء سیاست های ما نیست .

آسرایی درباره بازدید از مراکز نظامی کشور گفت: مسئله مهمی که وجود دارد این است که این گروه 1+5 که از ما درخواست بازدید مراکز نظامی را خواسته اند، آیا به مسئولین آژانس اجازه بازرسی از مراکز نظامی خودشان را می دهند؟ اگر این بازدیدها فقط مخصوص کشور ماست که خب زورگویی آنها را می رساند.

همچنین این خواننده موسیقی درباره جنگ های منطقه گفت: ای کاش این مذاکرات به مذاکرات صلح تبدیل می شد و جلوی این همه جنگ در اطراف ما را می گرفت که اگر با دقت بیشتری به اهداف این جنگ ها بنگریم، می فهمیم که تمام سود این جنگ ها به کارتل های اقتصادی و کارخانجات اسلحه سازی آمریکا و اسراییل غرب ختم می شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها