کد خبر: ۳۲۱۹۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۰۱ تير ۱۳۹۴
تیم ملی والیبال ایران بعد ازپیروزی مقابل آمریکا و دو برد شیرین در مقابل روسیه که در باز ی های قبلی بدست آمده بود امید های ایران برای فینالیست شدن افزایش یافت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران؛تیم ملی والیبال ایران بعد از پیروزی مقابل آمریکا و کسب دو برد شیرین در مقابل روسیه که در بازی‌های قبلی بدست آمده بود توانست امیدهای ایران برای فینالیست شدن را افزایش دهد، البته در این راه باید تلاش مضاعف انجام داد و حریفان ما هم در این باره کوتاه نمی‌آیند.

لهستان به عنوان رقیب اصلی ما برای صعود محسوب می‌شود چرا که ما با توجه به بازی مستقیم، مقابل این تیم، باید هر دو بازی را با امتیاز کامل به پایان ببریم تا امیدهای صعودمان به مرحله فینال بیشتر شود و در دو بازی پایانی می‌بایستی در مقابل تیم ملی والیبال روسیه بازی کنیم که اگر چه در دو بازی خارج از خانه آنها را شکست دادیم اما روسیه در والیبال کماکان روسیه است و تیم خطرناکی محسوب می‌شود و همانطور که ما در کازان شگفتی ساز شدیم آنها هم قصد دارند در تهران از ما امتیاز بگیرند.

دیدار‌های Hمریکا و روسیه در دو بازی، و دو دیدار آمریکا و لهستان برای تیم ما بسیار حائز اهمیت است و یانکی‌ها راه سختی را باید طی کنند، چرا که هر چهار دیدار آنها خارج از خانه است و احتمال از دست دادن امتیاز برای آنها زیاد است.

اگر آمریکا در مقابل روسیه امتیاز از دست دهد به نفع ایران است و در مقابل لهستان کمی شرایط متفاوت می‌شود.

در صورتیکه ما در بازی مقابل لهستان بتوانیم امتیاز کامل بگیریم آنوقت آمریکا برای صعود می‌بایستی لهستان را شکست دهد و یان کار در دو دیدار برای هر دو تیم حیاتی خواهد بود .

ما در بازی آخر باید مقابل روسیه قرار بگیریم و آمریکا در مقابل لهستان و این شانس ما رابرای صعود پر رنگ‌تر می‌کند.

در این گروه دوتیم می‌توانند در مرحله پایانی لیگ جهانی حضور داشته باشند.

برنامه دیدارهای باقیمانده گروه دو مسابقات به شرح ذیل می‌باشد:

5 تیر ماه:
روسیه        آمریکا

ایران        لهستان

6 تیر ماه:
روسیه        آمریکا

7 تیرماه:
ایران        لهستان

12 تیرماه:
ایران        روسیه

لهستان    آمریکا

13 تیرماه:
ایران        روسیه

لهستان    آمریکا

و اما در گروه یک مسابقات تیم‌های برزیل و ایتالیا از شانس بالایی برای صعود برخوردارند و این در حالی است که صربستان هم نیم نگاهی به مرحله نهایی این رقابت ها دارد.
لازم به ذکر است دیدار های مرحله فینال با حضور تیم های شرکت کننده در یک گروه به صورت متمرکز برگزار می شود. 


با وجود پیروزی مقابل تیم آمریکا اگر چه توقعات از تیم ملی والیبال ایران باز هم طبق روال گذشته بالا رفته است اما باید قبول کنیم که در لیگ جهانی همه تیم‌ها از سطح بالایی برخوردارند و سابقه این تیم‌ها در مقایسه با ایران برای حضور در رقابتهای لیگ جهانی بسیار بالاتر است اما در سوی دیگر معتقدیم ما در حال حاضر یک تیم کاملا حرفه‌ای هستیم که شرایط را می‌شناسد و البته نسبت به سال‌های گذشته از تجربه بالاتری برخوردار است و این را در بازی با آمریکا بازیکنان ما به اثبات رساندند و پیروزی بر غول‌های لهستان و روسیه می‌تواند فاز جدیدی از موفقیت را برای ما رقم بزند.

شیر مردان والیبال ایران برای حضور در جمع یزرگان جهان و از همه مهمتر مسابقات المپیک که هدف اصلی ایران است تلاش زیادی کرده‌اند و در صورت کسب هر نتیجه‌ای باید قدردان این تلاش‌ها باشیم و این روند را در دیگر تیم‌های والیبال و رده‌های پائین تر ادامه دهیم و این نسل طلایی، با پا به سن گذاشتن از یادها نرود چرا که در ایران اسلامی، ما نیروهای جوان و قابل اعتمادی داریم که می‌بایستی برای آن روزها آینده نگری کنیم.

شاید این حرف ما به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید اما ای کاش در دیگر رشته‌ها نیز با الگو برداری از والیبال، در آینده شاهد درخشش ورزشکارانمان در عرصه‌های حرفه‌ای جهان باشیم و این در برخی رشته‌ها همانند هندبال و بسکتبال امکانپذیر است.
فقط کمی همت و درایت می‌خواهد که در ایران و ایرانی فراوان دیده می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها