يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۲۱۹۴۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۰۱ تير ۱۳۹۴
رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت: ۲۰ تا ۳۵ سالگی بهترین سن برای باروری است و برای داشتن خانواده‌ای سالم و فرزندان بیشتر فرزندآوری را به تأخیر نیندازید.
به گزارش پایگاه 598، ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره مشاوره سلامت باروری قبل از ازدواج، اظهار داشت: توصیه ما به دختران و پسران این است که قبل از انتخاب همسر و حین آن در زمینه سلامت باروری مشاوره انجام دهند زیرا بخشی از مشاوره مامایی طرح‌هایی برای زمان فرزندآوری، بهبود قدرت باروری و توجه به ظرفیت‌های دو طرف است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ازدواج داشتن نفس سالم، فرزندانی خلف و خانواده‌ای سالم است، شرکت در کلاس‌های ویژه‌ای که در مراکز مشاوره و خدمات مامایی برگزار می‌شود را گام موثری در رسیدن به این اهداف دانست.

خداکرمی گفت: شرط داشتن قابلیت باروری، سیکل قاعدگی است که در آن سندرم قبل از قاعدگی وجود دارد این سندرم می‌تواند با تغییرات خلقی شدید همراه باشد و ندانستن این موارد توسط همسر و حمایت او در کیفیت زندگی موثر است.

 رئیس انجمن علمی مامایی ایران تاکید کرد: زنان از نظر فیزیولوژیکی تغییرات دوره‌ای را تجربه می‌کنند که با اختلالات خلقی مانند بی‌حوصلگی و سردرد همراه است و اگر همسر با این اختلالات آشنا نباشد ممکن است دچار سوء تفاهم‌هایی شود.

وی ادامه داد: برخی بیماری‌های زمینه‌ای مانند تالاسمی، هموفیلی ناهنجاری‌های مختلف آناتومیکی در جلسات مشاوره سلامت باروری بررسی می‌شود همچنین قند، فشار خون و مشکلات کلیوی می‌تواند در کیفیت فرزندانی که قرار است به دنیا بیایند موثر است و مشاوره قبل از ازدواج می‌تواند بهترین روش برای مهار این مشکلات را تعیین کند.

خداکرمی افزود: عملکرد تخمدان‌ها در زنان و غده هیپوفیز در دو طرف می‌تواند در کیفیت باروری موثر باشد بنابراین این موارد باید قبل از ازدواج مورد ارزیابی قرار گیرد تا افراد انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشند.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران اظهار داشت: مشاوره سلامت باروری شامل تمام مسایلی است که شرایط سلامت جنسی دو طرف را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به بهترین سن برای فرزندآوری، گفت: بهترین سن برای باروری دهه دوم زندگی است بر این اساس 20 تا 35 سالگی بهترین سنین برای باروری است هر چند نباید فراموش کنیم تا زمانی که تخمدان‌ها فعال هستند و روش‌هایی برای کنترل ناهنجاری‌ها اتخاذ شده است قدرت باروری وجود دارد و افزایش سن نگران‌کننده نیست. منتها برای داشتن خانواده‌ای سالم و فرزندان بیشتر فرزندآوری را به تأخیر نیندازید.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد: مراکز مشاوره و خدمات مامایی در سراسر کشور آماده ارائه مشاوره سلامت باروری به دختران و پسران در شرف ازدواج هستند.

شهروندان ایرانی از هر جای ایران می‌توانند سؤالات مورد نظر خود را درباره مسائل مرتبط با سلامت جسم، روان،‌ بیمارهای واگیر و غیر واگیر، راه‌های پیشگیری و درمان آنها طی تماس با شماره تلفن 02188911667 یا ایمیل moshaversalamat@farsna.net مطرح کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها