کد خبر: ۳۲۲۱۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۰۲ تير ۱۳۹۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر قطع دست های ناپاک از بیت المال، گفت: فسادهای اقتصادی کارهای مثبت نظام جمهوری اسلامی را کمرنگ می‌کند، از این رو ضروری است برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی همچنان تداوم داشته باشد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد عصر امروز در دیدار با مدیران دستگاه قضایی استان که به مناسبت نخستین روز هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: فعالان و کارکنان دستگاه قضایی گسترش دهندگان تقوا در جامعه هستند.

وی ادامه داد: برقراری عدالت در جامعه زیرساخت گسترش تقوا بوده و به همین دلیل نیز فعالیت های دستگاه قضایی و عدالت گستری در جامعه سبب برجسته شدن ارزش های اسلامی و انسانی در بین مردم می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر این که دستگاه قضایی باید با ناهنجاری ها برخورد جدی و قاطع داشته باشد، تصریح کرد: دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان بایستی رأفت اسلامی را نیز مورد توجه قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که فعالیت متولیان و کارکنان دستگاه قضایی تجلی پل صراط است، خاطرنشان کرد: افرادی که از پل صراط عبور می کنند هم بهشت و هم جهنم را می بینند، به همین دلیل نیز باید دستگاه قضایی به گونه ای عمل کند که اصلاح دینی و اسلامی جامعه را در پی داشته باشد.

وی با تأکید بر این که بایستی هدف فعالان دستگاه قضایی اصلاح دینی جامعه و حذف مفاسد از آن باشد، افزود: در چنین صورتی مجموعه فعالیت های قوه قضاییه در کشور موجب تحول افراد و تقرب بیشتر آنها به سوی باری تعالی می شود.

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: لازم است دستگاه قضایی جامعه را از شر مفسدان نجات دهد، به همین دلیل نیز مبارزه با فساد باید یکی از اولویت های اصلی قوه قضاییه باشد.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اگر فساد به جامعه رسوخ کند هم نسل بشر و هم اقتصاد جامعه اسلامی را دچار مشکل می کند که متأسفانه این رویداد امروز حادث شده است.

وی تصریح کرد: باید با اقدامات پیشگیرانه و نظارتی از بروز فساد در جامعه جلوگیری شده و دستگاه قضایی نیز با قدرت و شدت دست های ناپاک را از بیت المال قطع کند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که فسادهای اقتصادی کارهای مثبت نظام جمهوری اسلامی را کمرنگ می کند، خاطرنشان کرد: باید قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی همچنان تداوم داشته باشد.

به گفته وی اگر در شهر و استانی فسادی اقتصادی روی دهد این فساد بزرگ شده و مردم آن را به تمام کشور تعمیم می دهند به همین دلیل نیز بایستی با این گونه فسادها برخورد قاطع و جدی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی نیز در این نشست، اظهار کرد: احقاق حقوق و تحقق عدالت سرلوحه کار دستگاه قضایی استان است.

وی با اشاره به این که در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی، دستگاه قضایی خراسان شمالی در سال گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام داد، خاطرنشان کرد: پرونده فساد اقتصادی در کارخانه آلومینای جاجرم و نیز اداره کل راه و شهرسازی استان از جمله این اقدامات بود و در حال حاضر نیز دستگاه قضایی استان چندین پرونده فساد اقتصادی را در دست بررسی دارد که با قطعی شدن نتایج اطلاع رسانی می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها