کد خبر: ۳۲۶۵۲۲
زمان انتشار: ۱۶:۵۸     ۲۳ تير ۱۳۹۴
وزیر خارجه انگلیس گفت: انتظار داریم این توافق گامی باشد در راستای تغییر روابط ایران با همسایگانش در منطقه و جامعه بین‌المللی/ توافق محدودیت‌ها و بازرسی‌های سرسختانه‌ای بر برنامه هسته‌ای ایران تحمیل می‌کند
به گزارش پایگاه 598، نسیم به نقل از گاردین خبر داد، "فیلیپ هاموند"، وزیر خارجه انگلیس که در جریان مذاکرات هسته‌ای در وین حاضر است در رابطه با توافق هسته‌ای گفت: بعداز 10 سال مذاکرات سنگین، توافقی تاریخی حاصل شد که محدودیت‌ها و بازرسی‌های سرسختانه‌ای بر برنامه هسته‌ای ایران تحمیل می‌کند.

وی افزود: بر اساس این توافق، ایران به سازمان انرژی اتمی دسترسی های لازم برای کسب اطمینان از اجرای محدودیت های اعمال شده بر برنامه هسته ای خود را می دهد و به جامعه بین الملل اطمینان می دهد که برنامه هسته ای تهران صلح آمیز باقی می‌ماند.

هاموند تاکید کرد: در عوض، و زمامی که ایران گام های لازم برای این محدودیت ها را برداشت، جامعه بین الملل بخشی از تحریم هاعلیه ایران را بر می‌دارد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین نوشت: متوجه نگرانی های کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم و امیدواریم و انتظار داریم این توافق گامی باشد در راستای تغییر در روابط ایران با همسایگانش در منطقه و جامعه بین‌المللی.

وی افزود: حذف تحریم های مالی و اقتصادی به مرور زمان، فرصتی برای ایران است تا تصمیمات مهمی درباره آینده کشورش و نقش خود در منطقه اتخاذ کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها