کد خبر: ۳۲۶۷۶۴
زمان انتشار: ۱۷:۰۹     ۲۴ تير ۱۳۹۴
رئیس‌جمهور سابق افغانستان ضمن تبریک به مقام معظم رهبری به مناسبت توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ ابراز امیدواری کرد که دیگر تحریم‌های اقتصادی به عنوان یک حربه در روابط بین‌الملل استفاده نشود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم،«حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان ضمن ابراز خرسندی از توافق ایران با شش قدرت جهانی، آن را پیروزی حکومت و مردم ایران دانست و به مقام معظم رهبری تبریک گفت.

وی تأکید کرد: توافق هسته‌ای ایران با 1+5 نه تنها به سود این کشور، بلکه به نفع منطقه و جهان است.

حامد کرزی ابراز امیدواری کرد که دیگر تحریم‌های اقتصادی به عنوان یک حربه در عرصه روابط بین‌الملل مورد استفاده قرار نگیرد.

همچنین «صلاح‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان در پیام تبریک به همتای ایرانی خود بخاطر توافق هسته‌ای این کشور با 1+5 نیز اظهار داشت: لغو تحریم‌ها علیه ایران باعث توسعه و گسترش هرچه بیشتر روابط تجاری منطقه‌ا‎‌ی به ویژه بین ایران و افغانستان خواهد شد.

ربانی در پیام تبریک خود به مردم ایران نوشت: افغانستان همواره از حل مسئله هسته‌ای ایران از راه مذاکره و گفت‌وگو حمایت کرده و آن ‎را به نفع صلح، ثبات، همکاری و همگرایی منطقه‌ای به ویژه در مبارزه با تروریسم و تهدیدهای نو ظهور دیگر می‎داند.

همچنین یادآدوری می‌شود که دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان نیز روز گذشته با انتشار پیامی اظهار داشت: «محمد اشرف‌غنی» رئیس جمهوری افغانستان از توافق هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و کشور های ١+٥ استقبال کرده است.

اشرف غنی در این پیام همچنین تأکید کرد که حکومت افغانستان از هر اقدامی که به برقراری و تقویت صلح و ثبات در منطقه و همچنان گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی کشورها شود، استقبال می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها