کد خبر: ۳۲۸۲۲۹
زمان انتشار: ۱۷:۰۱     ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
نقوی:
عضو کمیسیون امنیت ملی ادبیات تند آمریکایی‌ها را برخاسته از خوی تجاوزگری آنها برشمرد و تصریح کرد: باید در حین اجرای توافق هسته‌ای محکم و قوی تعهدات طرف مقابل را رصد کرد تا لطمه‌ای به منافع ایران وارد نشود.

به گزارش پایگاه 598، محمدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره اظهارات جان کری در کنگره آمریکا و تهدید ایران به حمله نظامی گفت: برای حل پرونده هسته‌ای از دو روش مقابله و مذاکره، جمهوری اسلامی ایران راه و روش مذاکره را انتخاب کرد.

وی افزود: وقتی مذاکره برای حل موضوع هسته‌ای انتخاب شد باید طرفین آداب و مقتضیات مذاکره را رعایت کنند، لذا نمی‌توان مذاکره را انجام و آداب مقابله را پیگیری کرد.

نقوی حسینی اظهار داشت: در مذاکرات هسته‌ای متاسفانه آمریکایی‌ها در حال پیگیری روش مقابله با ایران بودند و وقتی مقام معظم رهبری به این روش انتقاد شدیدی کردند و عنوان داشتند ایران در شبح تهدید مذاکره نمی‌کند، آنها هم از روش مقابله و تهدید علیه ایران عقب نشینی کردند.

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: وقتی توافق هسته‌ای حاصل شد متاسفانه باز هم آمریکایی‌ها از ادبیات قبلی خود یعنی تهدید علیه ایران استفاده کردند.

نقوی حسینی با اشاره به ادبیات تهدیدآمیز آمریکایی‌ها علیه ایران افزود: برخی افراد این ادبیات را برای قانع کردن افراطیون داخل آمریکا می‌دانند و برخی افراد هم ادبیات آمریکایی‌ها را برای توجیه رژیم صهیونیستی،‌ عربستان و متحدان منطقه‌ای واشنگتن می‌دانند. در حالی که این ادبیات برخاسته از خوی درندگی، وحشیگری،‌ تجاوزگری و نظامی‌گری آمریکایی‌هاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ادبیات تند آمریکایی‌ها علیه دیگر کشورها برخاسته از ذات آن‌هاست، افزود: رابطه گرگ و میش بین آمریکا و ایران طبق فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی نشاندهنده گرگ صفت بودن آمریکایی‌هاست.

نقوی حسینی ادبیات تند و تهدیدآمیز آمریکایی‌ها علیه ایران را دارای دو پیام مهم دانست و اظهار داشت: پیام اول این است که این ادبیات گستاخانه بیدارباش برای افرادی است که در داخل کشور به لبخند آمریکایی‌ها دلخوش هستند و تصور دارند با توجه به اینکه آمریکایی‌ها با ایران مذاکره کرده‌اند هم اکنون می‌توان روابط با این کشور را عادی کرد، ولی باید این افراد را از خواب غفلت بیدار کرد.

وی درباره پیامد دوم ادبیات تند و تهدیدآمیز آمریکایی‌ها علیه ایران نیز گفت: با اینکه در توافق هسته‌ای با 1+5 به جمع‌بندی رسیده‌ایم، اما متاسفانه آمریکایی‌ها همچنان از گزینه حمله نظامی و گزینه روی میزشان صحبت می‌کنند، لذا باید این موضوع را به دقت نگریست.

نقوی حسینی در پایان خاطرنشان کرد: باید در حین اجرای توافق هسته‌ای محکم و قوی تعهدات طرف مقابل را رصد کرد تا مبادا لطمه‌ای به منافع ایران وارد شود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها