کد خبر: ۳۲۹۸۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۱۰ دی ۱۳۹۰
هيچ كس منكر نيست كه همين الان و با اينكه سن «مهدوى كيا» بالاست و شايد چالاكى سال هاى گذشته اش را نداشته باشد اما هنوز و همچنان، مهدى يكى از بهترين پيستون هاى فوتبال ماست، خصوصاً در پرسپوليس كه وجود يك پاسور كلاسيك مانند «مهدى» مى تواند بسيارى از مشكلات اين تيم را جهت گشودن دروازه ها كم كند. در حقيقت با حضور مربى مانند دنيزلى كه خوب مى داند چگونه از توان فنى بازيكنان بهره ببرد، وجود مهدوى كيا يك اتفاق خوب محسوب مى شود .
 بحث پيوستن مهدى مهدوى كيا به پرسپوليس در شرايطى به وجود آمده كه اين بازيكن در مصاحبه هاى قبلى اش از حضور در اين تيم استقبال كرده و بارها گفته كه دوست دارد سال هاى پايانى بازيگرى اش را در پرسپوليس سپرى كند ، وی همچنین گفه بود : پرسپوليس هميشه تيم محبوب من بوده و از كودكى اين تيم و هوادارانش را دوست داشتم. نتايج چند هفته گذشته اين تيم مرا نگران كرده بود اما خوشحالم كه پرسپوليس در حال برگشتن به شرايط خوب گذشته اش است. 

به گزارش «تابناک»، مشكل مهدوى كيا حل شد و اين بازيكن خوب و باشخصيت، اين مجال را پيدا كرد تا آخرين خواسته فوتباليش كه؛ «روزهاى آخر فوتبالش را در پرسپوليس توپ بزند» برآورده شد .

هيچ كس منكر نيست كه همين الان و با اينكه سن «مهدوى كيا» بالاست و شايد چالاكى سال هاى گذشته اش را نداشته باشد اما هنوز و همچنان، مهدى يكى از بهترين پيستون هاى فوتبال ماست، خصوصاً در پرسپوليس كه وجود يك پاسور كلاسيك مانند «مهدى» مى تواند بسيارى از مشكلات اين تيم را جهت گشودن دروازه ها كم كند. در حقيقت با حضور مربى مانند دنيزلى كه خوب مى داند چگونه از توان فنى بازيكنان بهره ببرد، وجود مهدوى كيا يك اتفاق خوب محسوب مى شود! 

بهره دومى كه مديريت پرسپوليس از اين نقل و انتقال نصيبش خواهد شد، روى خوش هواداران است؛ همه اهالى فوتبال ما «مهدى» را دوست دارند؛ هم به خاطر بازى هاى خوبش و هم به خاطر شخصيت و منش و رفتارش. در اين ميان هواداران پرسپوليس بيش از همگان مهدى را دوست دارند و يقيناً با حضور او در جمع سرخپوشان، هواداران به لحاظ عاطفى يك قدم به كادر مديريت نزديك تر مى شوند! مضاف بر همه اينكه، حالا كه مهدى مهدوى كيا به پرسپوليس آمده، شايد شايعه اى كه در مورد مخالفت بعضى ها با حضور پيشكسوتان در باشگاه به گوش مى رسد، كمرنگ شود و فضاى تيم نيز دوستانه تر شود .

انتقال پیچیده کاپیتان محبوب آبی ها

با اينكه چيزى حدود يك هفته از ماجراى نقل و انتقال فرهاد مجيدى از استقلال و پيوستنش به «الغرافه» مى گذرد اما هنوز در اين پروژه آنقدر سؤالات بى پاسخ وجود دارد كه لااقل هواداران استقلال حق دارند كه دنبال جواب سؤالاتشان باشند؛ پرسش هايى مانند: آيا فرهاد مجيدى برخلاف ميلش راهى الغرافه شد؟ آيا كاپيتان پرتوان استقلال، واقعاً به دليل مسايل عاطفى و مشكلات خانوادگى و نياز روحى «تيام» بود كه به قطر رفت؟ آيا در اين نقل و انتقال فقط مسايل عاطفى تأثيرگذار بود؟ يا آنچه كه در مورد رقم قابل توجهى كه مجيدى دريافت كرده مى گويند صحت دارد؟ آيا اگر فرهاد مجيدى واقعاً به خاطر پول قيد استقلال را زده و راهى باشگاه قطرى شده، اين اتفاق با رضايت باشگاه استقلال انجام شده؟ آيا حقيقت دارد كه الغرافه يك ميليارد و چهارصد ميليون تومان بابت كاپيتان آبى ها داده و از اين مبلغ، چيزى حدود سيصد ميليون تومانش نصيب باشگاه شده؟

آيا آنچه كه فرهاد در جلسه معارفه اش در قطر به زبان آورده كه؛ «انتقال من با تمايل باشگاه صورت گرفت» صحت دارد؟ آيا اگر مجيدى راست مى گويد، معنى اش اين است كه باشگاه استقلال نيز از رفتن مجيدى راضى است؟ و بالاخره سؤال آخر اينكه؛ اگر استقلال از قرارداد مجيدى منتفع شده است، به چه علت مديرعامل باشگاه در تمام مصاحبه هايش، دليل رفتن كاپيتان تيمش را «مسايل عاطفى» عنوان كرد؟

گرفتن پاسخ اين سؤالات، حق طبيعى هواداران باشگاه استقلال است؛ اگر اين صداقت از بين برود، آن وقت اعتماد هواداران نيز نسبت به كل باشگاه و مديران و كادر فنى و بازيكنان و ... و همه و همه از بين مى رود .

بیوگرافی مهدوی کیا

مهدی مهدوی‌کیا (متولد ۵ مرداد ۱۳۵۶ - شهر ری اصالتا اهل اراک ) بازیکن تیم داماش گیلان و کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران است. او در باشگاه‌های بانک ملی، پرسپولیس، بوخوم و هامبورگ و اینتراخت فرانکفورت آلمان بازی کرده‌است. او در سال ۲۰۰۳ از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بازیکن برتر فوتبال آسیا شناخته شد. هواداران هامبورگ به او لقب موشک ایرانی داده بودند.

او دو بار در فصل‌های ۲۰۰۳-۲۰۰۲ و ۲۰۰۴-۲۰۰۳ از سوی هواداران هامبورگ به عنوان بهترین بازیکن این تیم انتخاب شد و یک بار هم از سوی نشریه معتبر کیکر عنوان بهترین بال راست بوندسلیگا را به دست آورد.

مهدوی‌کیا در نظرخواهی فدراسيون بين‌المللی آمار و تاريخ فوتبال جهان در ابتدای سال ۲۰۱۰ به عنوان بيست‌و‌هفتمین بازیکن محبوب جهان انتخاب شد

زندگی ورزشی 

این بازیکن باتجربه فوتبال ایران یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران است. او با حضور در دو جام جهانی ۹۸ و ۲۰۰۶ خود را در سطح بین‌المللی مطرح کرده‌است.مهدی مهدوی‌کیا پس از بازی با کره جنوبی که در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در حالی که ایران بازی را یک بر یک تساوی کرد و از صعود به جام جهانی باز ماند از تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد.

وی پس از خداحافظی نامه‌ای را خطاب به مخالفانش که او را وطن‌فروش نامیده بودند نوشت.

بازی‌های باشگاهی 

مهدوی‌کیا در سال ۱۹۹۸ از پرسپوليس به باشگاه بوخوم پیوست و در سال ۱۹۹۹ به باشگاه هامبورگ رفت و تا سال ۲۰۰۷ در این تیم عضویت داشت که با تمام شدن قرارداد خود به تیم اینتراخت فرانکفورت پیوست، وی در سال ۱۳۸۸ پس از فسخ قرارداد با تیم فرانکفورت به تیم استیل‌آذین پیوست.

مهدوی‌کیا پس از پس سقوط تیم استیل‌آذین به لیگ آزادگان از این تیم جدا شده و با تیم داماش گیلان قرارداد امضا کرد.

مهدوی‌کیا در مجموع ۲۵۰ بار - تا پایان فوریه ۲۰۰۹ - در بوندس‌لیگا به میدان رفته است و ۲۹ گل به ثمر رسانده است.

سال ۱۹۹۷ عنوان بهترين بازيكن جوان سال آسيا را به خود اختصاص داد. تحت نظر جلال طالبى جام جهانى ۱۹۹۸ فرانسه را تجربه كرد و پس از آن راهى بوندس ليگا و باشگاه بوخوم شد. مهدى مهدوى كيا، پيستون راست سرعتى تيم ملى ايران مسير پرپيچ و خم فوتبال خود در آلمان را اين چنين آغاز كرد. او در فصل ۱۹۹۹ ـ ۱۹۹۸ تحت نظر كلاوس تاپ مولر، مربى وقت بوخوم، ۱۲ بازى در بوندس ليگا انجام داد و موفق شد ۳ گل به ثمر برساند تا فرانك پاگلزدورف را مجاب كند او را به هامبورگ ببرد.        


مهدى، فصل اول حضورش در هامبورگ بسيار خوب كار كرد. حضور در۲۹ بازى و زدن ۴ گل باعث شد تا خيلى زود خودش را در قلب هواداران متعصب هامبورگ جاى دهد. فصل ۲۰۰۱ ـ ۲۰۰۰ هم با آغاز خوب مهدوى كيا كه رفته رفته داشت به محبوب ترين بازيكن هامبورگ تبديل مى شد استارت خورد.

مهدى با گل كردن آخرين ضربه پنالتى هامبورگ مقابل بايرن مونيخ در فينال جام اتحاديه (ليگا پوكال) آلمان، باعث قهرمانى تيم اش شد. سال فوق العاده او با حضور درخشان در جام ملت هاى آسيا ۲۰۰۴ در چين كامل شد اما در شرايطى كه همه منتظر تلألو ستاره ايرانى هامبورگ بودند سياست هاى باشگاه باعث بروز مشكلات جديدى بر سر راه محبوب ترين بازيكن هامبورگ شد. كيا كه سالانه دستمزدى بالغ بر ۲ ميليون يورو داشت پيام جديدى از سران باشگاه دريافت كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها