کد خبر: ۳۳۰۵۴۵
زمان انتشار: ۰۰:۵۱     ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران گفت: قانون آفساید در داوری هیچگونه تغییر نکرده است و فقط برخی قوانین داوری تغییر داشته است.

به گزارش پایگاه 598، نوید مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،  با اشاره به انتشار خبر تغییر قانون آفساید در داوری گفت: برایم جای تعجب داشت که بسیاری از رسانه‌ها چنین خبری را منتشر و عنوان کردند که قانون داوری در فوتبال تغییر کرده است. در حالی که اصلا اینگونه نیست و قانون داوری هیچ تغییری نسبت به گذشته نداشته است.

وی ادامه داد: اشتباه بزرگ را رسانه اسکای اسپورت مرتکب شد.  این رسانه یک لغت تغییر را در متن خبرش منتشر کرد که همین مسئله باعث اشتباه بزرگ در سطح رسانه‌ها شد و همه با کپی‌برداری از اسکای اسپورت اعلام کردند که قانون آفساید تغییر کرده است. حتی این خبر را تلویزیون ما هم اعلام کرد که اشتباه بود. در حالی که به دلیل سوال برخی از کشورها در مورد قانون آفساید باعث شد آنها یکبار دیگر قانون آفساید را تشریح کنند و این اشتباه با استفاده از لغت تغییر اسکای اسپورت پیش آمد.

داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران با اشاره به تغییر در سه قانون داوری گفت: فقط قوانین 2، 3 و 4 داوری تغییر کرد. قانون 2 مربوط به لوگوی چاپ شده بر روی توپ فوتبال است. قانون 3 به تیم‌های آماتوری و محلات و فوتبال مدرسه‌ای اجازه می‌دهد که بازیکنی که تعویض شده دوباره به میدان بازگردد. این بحث هیچ ارتباطی به فوتبال حرفه‌ای و یا لیگ‌های دسته اول و دوم هم ندارد.

وی با اشاره به قانون شماره 4 گفت:‌ در قانون شماره 4 استفاده از وسایل الکترونیکی مثل GPS برای بازیکنان در جریان مسابقات فوتبال آزاد شده به شرط آنکه مزاحمتی برای بازیکن حریف نداشته باشد و همچنین داده‌های اطلاعاتی آن در حین مسابقه در محوطه فنی مورد آنالیز قرار نگیرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها