کد خبر: ۳۳۲۴۸۳
زمان انتشار: ۰۷:۴۰     ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
عضو هیأت مدیره انبوه‌سازان تهران درباره احتمال افزایش وام ساخت به ۱۲۰ میلیون تومان: این تسهیلات قبلا نیز وجود داشت گویا دولت یازدهم قصد دارد فقط رقم این تسهیلات را افزایش دهد وگرنه اتفاق خاصی رخ نداده است.
به گزارش پایگاه 598، ایرج رهبر عضو هیات مدیره انبوه سازان استان تهران درباره احتمال افزایش وام ساخت به ۱۲۰ میلیون تومان گفت: این تسهیلات قبلا نیز وجود داشت گویا دولت یازدهم قصد دارد فقط رقم این تسهیلات را افزایش دهد وگرنه اتفاق خاصی رخ نداده است.

وی افزود: بانکها چون می خواهند سپرده بیشتری از مردم بگیرند رقم این تسهیلات را افزایش داده اند در حالی که تعداد این تسهیلات محدود است و برای کشوری مثل ایران که در سال به ساخت بیش از یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد ۸۴ هزار فقره تسهیلات ساخت فایده ای ندارد.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان درباره احتمال افزایش میزان این تسهیلات تصریح کرد: باید دید شرایط پرداخت این تسهیلات چگونه است و با چند درصد سود و در چه مرحله ای از کار پرداخت می شود ،اگر تعداد این تسهیلات همان ۸۴ هزار فقره سال های گذشته باشد فایده چندانی نخواهد داشت.

وی درمورد اقدامات دولت برای خروج بازار مسکن از رکود گفت: توان خرید مردم به دلیل سیاست های دولت در کنترل تورم کاهش یافته است . دولت باید به گونه ای رفتار می کرد که این کاهش تورم ضد رکودی باشد اما متاسفانه امروز شاهدیم کنترل تورم در کشور به قیمت ایجاد رکود در کشور تمام شده است. به نظر من تا زمانی که قدرت خرید مردم تقویت نشود و هزینه های ساخت نیز کاهش نیابد ، وضعیت موجود ادامه خواهد داشت.

رهبر خاطر نشان کرد: در درجه اول یک کالا باید تولید شود وقتی می خواهیم در بخشی از اقتصاد آرامش داشته باشیم باید عرضه و تقاضا تعادل داشته باشند. قطعا با کاهش عرضه مسکن ،قیمتها افزایش خواهند یافت ولی اگر بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار باشد شاهد آرامش و ثبات قیمت خواهیم بود.

این فعال حوزه مسکن ادامه داد: ما امروز در بازار مسکن به تولید بیشتری نیاز داریم چراکه در بخش عرضه مسکن دچار کمبود هستیم اگر بدون تحریک عرضه، قدرت خرید مردم افزایش یابد این مسئله تعادل بازار را از بین می برد.

وی در رابطه با اظهارات عده ای که معتقدند: تعداد زیادی مسکن خالی از سکنه در کشور وجود دارد گفت: این موضوع عدم توزیع مناسب مسکن است. ممکن است خانه ای با قیمت متری ۲۰ میلیون تومان خالی از سکنه هم باشد چراکه این مسکن متناسب با شرایط مالی عموم مردم نیست لذا بایدتوزیع مسکن مناسب باشد. ما در سال حدود ۸۵۰ هزار ازدواج داریم حداکثر ۱۰ درصد از این افراد صاحب مسکن هستند و مابقی این تعداد به تولید مسکن نیاز دارند.

وی در مورد مسکن مهر ادامه داد: مسکن مهر نیز در دوره خودش برآورد شده بود که بیش از دو میلیون مسکن برای اقشار کم درآمد باشد.

رهبر در مورد افزایش تسهیلات خرید مسکن افزود: قطعا با پرداخت این تسهیلات بدون حمایت از بخش تولید قیمت مسکن افزایش خواهد داشت. بهترین راه کمک به تولید مسکن و سپس واگذاری واحدهای ساخته شده به افراد واجد شرایط است.

منبع: تراز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها