يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۲۷۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
علیرضا منصوریان سرمربی نفت تهران که در فصل گذشته در دو جام تا روز فینال پیش رفته است در این فصل دنبال دفاع از اعتبار تیمش است.
به گزارش پایگاه 598،گفت و گوی اختصاصی علیرضا منصوریان را با "ورزش سه" مطالعه کنید.

در نفت دغدغه مالی ندارم

تمام تمرکز ما در حال حاضر روی بازی با ملوان است و پس از آن دیدار با الاهلی امارت. الحمدلله بازیکنان ما هم سعی کردند که بعد از بازی با سیاه جامگان تمام تمرکزشان را روی این دو دیدار بگذارند. می دانیم که تا هنگام بازی با ملوان و بعد از آن در آسیا مقابل الاهلی، آقای دکتر عماد حسینی رییس هیات مدیره و همچنین آقای قنبرزاده رییس باشگاه و همچنین سایر مسوولان و مدیر فنی نفت دنبال این هستند که به تیم پول تزریق شود. ما دغدغه ای در این زمینه نداریم اگر هم من نگرانی داشته باشم مثل شنبه به باشگاه میروم و با مسوولان این مساله را مطرح کردم و با آنها در حقیقت دردل کردم.

الاهلی 70 میلیارد برای بازی با نفت هزینه کرده

همه هدف ما این است که بچه هایمان به عنوان تنها نماینده ایران در آسیا شاداب و سرحال حاضر شوند. ما باید در آسیا با تیمی الاهلی بازی کنیم. نباید فراموش کنیم که حریف اماراتی مبلغ بالای 60،70 میلیارد برای دیدار با ما هزینه کرده است و تا دندان خودش را برای این دیدار مرحله یک هشتم پایانی خودش را مسلح کرده است. من سعی می کنم در این روزهایی که تا بازی با هفته چهارم ما با ملوان در پیش است و پس از آن باید به عنوان تنها نماینده ایران در آسیا حاضر باشیم باید سعی کنیم که تمام تمرکزمان روی نتیجه گیری تیم باشد.

به موقع هزینه های نفت را علنی می کنیم

در انتقاداتی که به نفت می شود گفته می شود که نفت با بازیکنان گران قیمت جذب کرده ولی با آنها نتیجه نگرفته است. اتفاقا در همین مورد من از باشگاه خواستم که الان نه ولی در موقعیت مناسب مبلغ کل هزینه هایی که امسال شده است را اعلام کنند. ما بازیکن گران قیمتی نگرفتیم بلکه سعی کردیم که بازیکنان بزرگمان را با شرایطی که باشگاه می خواست جذب کردیم. اکثر قراردادهای بازیکنان بزرگ ما بر اساس عملکرد آن در قراردادشان ذکر کرده است یعنی بازیکنان ما بر اساس موفقیتی که به دست می آورند پول بیشتری می گیرند.

در بهترین زمان از سیاه جامگان باختیم

در فصل نقل انتقالات پنج بازیکن اصلی نفت از تیم ما جدا شدند و ما مجبور شدیم به جای آنها بازیکن جذب کنیم. درمقابل این بازیکنان با تجربه ای که گرفتیم من 8،7 بازیکن آینده دار را هم به نفت آوردم که سال 97،98 جواب می دهند. این بازیکنان جوان در کنار با تجربه ها دوباره شکل تیم سال گذشته نفت را به ما می دهند. من خودم می دانم می خواهید از من چه سوالی کنید که چرا نفت در سه دیدار هفته اول لیگ به فرم اصلی مان دست پیدا نکردیم؟ در این مورد باید بگویم که بازیکنان تازه وارد نفت چه جوانها و چه با تجربه ها برای آنکه به هماهنگی برسند، نیاز به زمان دارند و بتوانند کارهای تاکتیکی که ما از آنها خواسته ایم را انجام دهند. یک مقدار بدشانسی و اشتباهات فردی هم در نتیجه نگرفتن نفت دخیل بوده. البته ما وظیفه داریم که اشتباهات فردی را بشناسیم واز تیممان دور کنیم. به عقیده من نفت در بهترین زمان ممکن از سیاه جامگان باخت.

با ادبیات بازیکنان میلیاردی نفت، موافق نیستم

اکثر رسانه بعد از باخت نفت نوشتند که ساقهای بازیکنان میلیاردی نفت در مقابل بازیکنان بی نام و نشان سیاه جامگان نتیجه را واگذار کرد. منصوریان در این مورد گفت: من نمی خواهم برد سیاه جامگان را با این حرف ها لوث کنم. تیمی که می خواهد در جام باشگاهها شرکت کند و پارسال در لحظه آخر قهرمانی را ازدست داده در حقیقت همان تیم حفظ شده حالا 4،5 نفر جدا شدند و به جای آنها هم 5،4 بازیکن به تیم اضافه شدند. ما هیچ وقت نمی توانیم در مقابل جدایی 5 ستاره از تیم 5 بازیکن جوان به نفت بیاوریم. اگر ما بازیکن با تجربه به نفت اضافه کردیم در حقیقت منطق فوتبال را رعایت کردیم. حالا ممکن است در یک بازی هم بازیکنان ما به یک تیم جوان و با بازیکنان بی نام و نشان در اوج بدشانسی ببازنند، هیچ اشکالی ندارد. من باز هم به تیم حریف تبریک می گویم. ما تابع این ادبیات نیستیم که بازیکن میلیاردی داریم. چون وقتی می گوییم بازیکن میلیاردی از یک میلیاردی شروع می شود تا 100 میلیاردی! ولی ما تعریف بازیکن میلیاردی را در باشگاهمان نداریم.

سید جلال، نانگ و سانتوس را آوردیم تا نوسانات فصل گذشته را جبران کنیم

ما یک تیم فنی برای نقل و انتقالات داشتیم که جا دارد از آنها هم تشکر کنم. بازیکنانی که به نفت آمدند می دانند که در صورتی که تیم موفق شود و به هدفی که تایین کرده ایم دست پیدا کنیم آنها هم به خواسته های مالیشان می رسند. وقتی ما بازیکنانی مثل سید جلال، نانگ و سانتوس را به نفت می آوریم نباید آنها را با بازیکنان 19،18 ساله مقایسه کنیم. ما این بازیکنان با تجربه را برای این گرفتیم که به روند نوسان دار خودمان در لیگ گذشته سر و سامان بدهیم. ولی نباید فراموش کنیم که وقتی که می خواهیم با ستاره قرارداد ببندیم باید هم حواسمان در زمان قرارداد بستن جمع باشد و هم بتوانیم خواسته های ستاره را برآورده کنیم. من فکر می کنم تفاوت تیمها هم در این مساله باشد.

هفته دوازدهم چهره تیمهای مدعی مشخص می شوند

شما سوال می کنید که چرا تیمهای مدعی مثل فولاد، نفت و ذوب آهن امسال هنوز موفق نشدند همان روند خوب گذشته را داشته باشند. باید بگویم که به عقیده من در هفته، هشتم لیگ می توان ببینیم که تیمها شکل خودشان را پیدا می کنند و از هفته 10 تا 12 دیگر به جایگاه اصلی خودشان می رسند. یعنی در آن زمان تفاوت کار تیمهای مدعی که شکل کارشان با بقیه متفاوت است، مشخص می شود و به اصطلاح خودشان را از بقیه جدا می کنند. از هفته 10 تا 12 می توان حتی نیم نگاهی تا پیش از نیم فصل به جدول رد بندی هم داشته باشیم.

به تک تک بازیکنانم اعتقاد دارم

من به تک تک نفراتی که گرفته ایم اعتقاد دارم و فکر می کنم که آنها می توانند در هدفی که دنبال می کنیم به ما کمک کنند. کادر فنی به تک تک بازیکنان نفت، اعتقاد دارد. طبیعی هم هست که تیمهایی مثل نفت، ذوب آهن و فولاد که فصل پیش یک رخ جدیدی از فوتبال را به نمایش گذاشتند. مخصوصا ذوب آهن که بازیهای زیبایی را به نمایش گذاشت و فکر می کنم که در لیگ گذشته بهترین بازیها مربوط به ما و ذوب آهن بود. پس تیمها امسال علاوه بر اینکه با انگیزه برابر ما ظاهر می شوند. دنبال این هستند که با گرفتن امتیاز از ما و قد علم کردن برابر ما به نوعی حقانیت خودشان را هم ثابت کنند.

لیگ پانزدهم بهترین لیگ حرفه ای است

من به بچه های تیمم هم گفتم که برای ما لیگ پانزدهم از نقطه صفر شروع می شود و بچه های ما باید خاطرات لیگ چهاردهم را کلا در همان تبریز جا می گذاشتند و می آمدند ولی خیلی کم از آن خاطرات هنوز در بچه های ما بود نه اینکه فکر کنید مغرور شده بودند. بلکه این تفکر که ما همچنان همان نفت هستیم. به این نمی توان گفت غرور! به هر حال ما قول و قرارمان با بچه ها هم به این نحو شد که در کل خاطرات لیگ چهاردهم فراموش شود و ما از نقطه صفر لیگ پانزدهم را شروع کنیم.در لیگ پانزدهم هم هدف ما باید این باشد که از اعتبار نفت در فصل گذشته دفاع کنیم. این هدفی است که این روزها می خواهیم در سر بچه ها فرو کنیم.
استقلال بهتر از پرسپولیس است.

استقلال و پرسپولیس را خطرناک می بینم

در مورد استقلال و پرسپولیس من در هر دو این تیمها یک انرژی مثبت می بینم.در مورد اظهار نظر فنی خیلی زود است. ولی من در تیم استقلال در این فصل شادابی می بینم که شاید در پرسپولیس کمتر دید شود. هر دو تیم در لیگ امسال تیمهای خوبی می شوند. من تمام دیدار های لیگ را یا زنده می بینم و یا فیلم بازیهای آنها را تماشا می کنم. چون من می خواهم از روند تیمهای حریفمان در لیگ آگاه شوم.آنچه م در بازی این دو تیم در طول سه هفته گذشته دیدم یک انرژی مثبتی در هر دو تیم وجود دارد. دگرگونی مثبت در استقلال بارز تر است و من جفت تیمها را خطرناک می بینم

قهرمانی بین 8 تیم می چرخد

با احترامی که به همه تیمها مخصوصا تیم خودمان می گذارم. باید بگویم امسال قهرمانی بین 8 تیم می چرخد و هیچ تیم نمی تواند از ابتدا مدعی باشد. اگر بخواهم در مورد مدعیان لیگ در این فصل صحبت کنم باید از تیمهای سپاهان، استقلال، پرسپولیس،ذوب آهن،نفت، فولاد، تراکتورسازی، سایپا و را خیلی قوی می دانم و پرسپولیس صحبت کنیم.به عقیده من لیگ پانزدهم قشنگ ترین لیگ در پانزده سالی است که از آغاز لیگ برتر می گذرد. علتش هم این است که همه تیمها رقابتهای سنگین و نزدیک به همی دارند و اصلا نمی توانیم در یک بازی بگوییم که آیا به تیم بالای جدول ببازد یا نه. به عقیده من همه رقابتها زیبا خواهد بود.

در روزهای آینده نفت پولدار می شود

بهترین پیامد برای تیم ما بعد از باخت مقابل سیاه جامگان این بود که من خودم هم در این سه بازی دنبالش بودم و می خواستم ببینم که بازیکنانم کی به این پیامد دست پیدا می کنند. این پیامد هم این بود که بچه های ما فهمیدن که سال گذشته را باید فراموش کنند و باید امسال از اعتبار خودشان در لیگ چهاردهم دفاع کنند. سومین مساله این است که یک بار دیگر هم در صحبتهایم گفتم که الان منابع مالی برای شارژ روحی بازیکنان، کادر فنی و همه خیلی مهم است. ولی ما باید قبل از همه باید به فکر دفاع از آبرو و اعتبارمان باشیم. همه ما در حال حاضر فقط تلاش می کنیم که در بازی با ملوان و بعد الاهلی به نتیجه مورد نظرمان برسیم و با شرایطی خوب به تعطیلات برویم. بعد از جلسه ای هم که من با رئیس هیات مدیر و مدیر باشگاه داشتم ظرف 3،2 روز آینده خبرهای خوشی برای ما در راه است.

کمیته پزشکی راحت در مورد بیماری ها مصاحبه نکنند

منصوریان در پاسخ به این سوال که آیا نانگ به عنوان یک بازیکنی که بیماری هپاتیت دارد اجازه بازی در لیگ را دارد، گفت: کمیته پزشکی اجازه بازی نانگ را صادر کرده است. اگر مشکلی بود قطعا آقای خانلری مجوز بازی برای او صادر نمی کرد. باشگاه نفت برای بازی نانگ مجوز رسمی دارد و من فکر می کنم قرار نیست که بازیکنی تا سرما خورد و آنفولانزا گرفت تا آخر عمر به او بگوییم بیمار است. من به دوستانمان در کمیته پزشکی مخصوص پیشنهاد می کنم که در مورد بیماری ها خیلی زود مصاحبه نکنند. چون بسیاری از بیماری ها بحث آّبرو و سرنوشت حرفه ای یک بازیکن است ومجموعه است و نمی شود به راحتی در مورد آن قضاوت کرد. من از دکتر پرهام عزیزم می خواهم که در مورد مصاحبه ها بیشتر به کارمندانش سخت گیری کند و روی اطلاعاتی که به بقیه انتقال می دهند، مدیریت کند.

صحبتهای افشارزاده از نظرم تمام شده است

آقای افشارزاده عنوان کرده بود که شما از ریزترین اتفاقات رختکن استقلال با خبر هستید.آیا این مساله صحت دارد؟ منصوریان در اینمورد گفت: من در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با سیاه جامگان در این مورد حرف زدم و دیگر هم نمی خواهم در این مورد صحبتی کنم دیگر این مساله از نظر من تمام شده است.

مردم از نفت حمایت کنند

در پایان از مردم عزیزمان می خواهم که جدای از تعلقات رنگی که دارد فقط بخاطر پرچم ایران در روز 4 شهریور به ورزشگاه بیایند و از نفت حمایت کنند. یادمان نرود که حریف ما الاهلی امارات تا دندان برای این بازی تا دندان مسلح است. آنها بازیکن 30 میلیاردی خریدند و ما برای موفقیت همچون دیدارهای گذشته نفت درآسیا نیازبه حمایت مردم داریم. بچه های ما وقتی به ورزشگاه می آیند و حضور مردم را می بینند با انگیزه تر عمل می کنند. ما تنها نماینده ایران در آسیا هستیم و باید از اعتبار ایران دفاع کنیم.

منبع: ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها