أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۳۵۰۹
زمان انتشار: ۰۸:۴۳     ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
یک خبرگزاری آمریکایی اعلام کرد بر اساس صورت گرفته میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تهران از سایت‌هایی که ادعا می‌شود برنامه نظامی هسته‌ای در آن انجام می‌شود، بازرسی می‌کند.
به گزارش پایگاه 598، خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد بر اساس صورت گرفته میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تهران از سایت‌هایی که ادعا می‌شود برنامه نظامی هسته‌ای در آن انجام می‌شود، بازرسی می‌کند.

آسوشیتدپرس اعلام کرد بر اساس سندی که به دست این خبرگزاری رسیده طبق توافق محرمانه ایران و آژانس اتمی بازرسی از سایت‌های ادعایی توسط کارشناسان ایرانی انجام خواهد گرفت.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اوایل مرداد نوشته بود بر اساس مفاد توافق محرمانه بین ایران و آژانس قرار است نمونه‌گیری خاک در سایت نظامی پارچین توسط خود تهران انجام بگیرد.

آژانس پیش از این اعلام کرده بود در اواخر سال جاری میلادی گزارشی درباره مسائل گذشته ایران موسوم به ابعاد نظامی احتمالی منتشر خواهد کرد. این سازمان و سایر نهادها غربی تاکنون نتوانسته‌اند به مدرکی دال بر وجود یک برنامه هسته‌ای تسلیحاتی پنهانی در ایران دست یابند.

ایران و آژانس طی توافقی جداگانه که مفاد آن محرمانه است درباره ادامه دسترسی‌ها و بازرسی‌های آژانس برای حل موضوعات باقیمانده برنامه هسته‌ای ایران توافق کرده اند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اواخر تیرماه خطاب به قانونگذاران آمریکایی اعلام کرد ترتیبات دو بازرسی در رابطه با فعالیت نظامی گذشته ایران به صورت محرمانه باقی خواهند ماند.

یکی از این موارد مربوط به بازرسی از مجتمع نظامی پارچین و دومی درباره جزئیات چگونگی حل و فصل موضوعات باقیمانده در خصوص ابعاد نظامی احتمالی (پی ام دی) برنامه هسته‌ای ایران است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها