أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۳۵۴۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما به طرح های فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بررسی ابعاد نظامی احتمالی برنامه قبلی ایران اطمینان داریم.
به گزارش پایگاه 598، جان کربی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه ما گزارشی درباره توافق آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران برای بررسی پارچین و ابعاد نظامی احتمالی گذشته شنیدیم چرا این که ایران از بازرسان و تجهیزات خود برای بررسی از این سایت استفاده کند، قابل قبول است؟گفت:  همان طور که ما در گذشته از جمله در جلسه محرمانه در دو مجلس کنگره گزارش دادیم، ما به طرح های فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بررسی ابعاد نظامی احتمالی برنامه قبلی ایران اطمینان داریم.

وی افزود: موضوعاتی که برخی از آنها به بیش از یک دهه قبل باز می گردد. همچنین آنچه اهمیت دارد، این است که آژانس بین المللی انرژی اتمی با تمهدیدات این توافق که بررسی منحصر به فرد آژانس درباره فعالیت های سابق ایران است، مشکلی ندارد. در زمینه نظارت بر رفتار ایران، آژانس بین المللی انرژی اتمی به صورت جداگانه قویترین رژیم بازرسی ها را که از طریق مذاکرات مسالمت آمیز بدست آمد، برای اطمینان از صلح آمیز بودن برنامه فعلی هسته ای ایران ایجاد کرد که این هدف برنامه جامع اقدام مشترک نیز است. من بیش از این نمی توانم درباره سند توافق آژانس بین المللی انرژی اتمی صحبت کنم.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه شما این تمهیدات را منحصر به فعالیت های ایران توصیف کردید در صورتی که قبلا وزیر امور خارجه و دیگران آن را عادی توصیف کردند. این به نظر می رسد متفاوت است. چگونه است که از عادی به منحصر به فرد تبدیل شده است؟ گفت: من اصلا نمی خواهم اظهارات وزیر امور خارجه در این زمینه را اصلاح کنم. شما تا توافق آژانس با هر کشور دیگر برای نظارت بر برنامه هسته ای را نگاه نکنید، نمی توانید قضاوت کنید.

وی تاکید کرد: این مسئله عادی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی این تمهیدات را با کشورهای دیگر دارد. این تمهیدات همانطور که گفتیم بین کشورها و آژانس بین المللی انرژی اتمی محرمانه است. این مسئله عادی است. همانطور که وزیر امور خارجه آمریکا آن را تشریح کرده است، تمهیدات فنی بین دو طرف عادی است. منظور جزئیات نیست بلکه منظور چارچوب تمهیدات است که با کشورهای دارای ظرفیت هسته ای دارند.

وی افزود:همان طور که گفتیم ما با محتوای این توافق (ایران و آژانس) آشنا هستیم و محتوای آن همان طور که گفتم به دو مجلس کنگره گزارش داده شد اما از آنجایی که این به روابط ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مربوط می شود، 1+5 نباید آن را تایید یا رد کند.آنچه که در این توافق آمده است این است که اطمینان یابیم از طریق آژانس بین المللی انرژی اتمی به صورت مناسب ابعاد نظامی احتمالی برنامه قبلی ایران بررسی می شود. این چیزی است که 1+5 نیز آن را تایید می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها