کد خبر: ۳۳۳۵۷۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
بانگارش نامه‌ تعدادی از دانشجویان بورسیه به رؤسای سازمان بازرسی و دیوان محاسبات مطرح شد
جمعی از دانشجویان بورسیه طی نامه‌ای به رئیس سازمان بازرسی و رئیس دیوان محاسبات خواستند با حضور بموقع خود مانع اقدامات غیرقانونی وزارت علوم شوند.
به گزارش پایگاه 598، جمعی از دانشجویان بورسیه طی نامه‌ای به سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رحیمی، رئیس دیوان محاسبات اعلام کردند:

چرا در مقام برخورد با وزارت علوم هیچ اقدامی انجام ندادید؟ آیا افرادی که تریبون رسمی دارند اجازه دارند با نسبت دادن دروغ به نهادهای نظارتی موجب تشویش اذهان عمومی شوند؟ آیا نباید با آنها برخورد شود؟ آیا سکوت شما در برابر تهمت‌های وزارت علوم این اجازه را به سازمان‌ها و ارگان‌ها نخواهد داد در صورت نیاز برای اجرای نیت پلید خود همانند وزارت علوم دولت یازدهم از نهادهای نظارتی به عنوان همراه خود بهرمند شوند؟

در بخش دیگری از این نامه آمده است: طی نزدیک به 2 سال گذشته پروژه موسوم به «بورسیه‌های غیرقانونی» در وزارت علوم از طرف عناصر وابسته به جریانات خاص سیاسی با اغراض بسیار خطرناک کلید خورده است. این ماجرا در بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان یکی از غلط‌ترین کارهای سال‌های گذشته نامیده شد و مصداق بی‌قانونی و بی‌اخلاقی بوده است.

به گفته این دانشجویان، طی این مدت عوامل صحنه‌گردان در وزارت علوم با ایراد تهمت‌های فراوانی مبنی بر همراهی نهادهای نظارتی با این کار غلط و غیرقانونی سعی در موجه جلوه دادن اعمال خود و همراه کردن سازمان‌های مزبور در اقدامات ظالمانه خود داشتند.

همچنین در این نامه اشاره شده است که یکی از این دروغ‌های آشکار وزارت علوم نظر منفی سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نسبت به بورسیه‌های دولت قبل بود که ماه‌ها در بیانیه‌ها و اظهارات مدیران وزارت علوم تکرار شد و همواره تاکید می‌کردند سازمان بازرسی و دیوان محاسبات از آنها خواسته است با بورسیه‌ها برخورد شود که در نهایت این موضوع با تکذیب سازمان بازرسی کل کشور مواجه شد. اما همچنان دیوان محاسبات جهت تنویر افکار عمومی و شفاف‌سازی، تکذیبیه رسمی منتشر نکرده است (البته دادستان دیوان محاسبات در کمیسیون اصل 90 این موضوع را تکذیب کرد).

در ادامه این نامه آمده است: متاسفانه عوامل صحنه‌گردان در همان زمان برای ایجاد موج تبلیغی بهره مناسب خود را از این دروغ آشکار گرفتند که به موجب آن رسانه‌های زنجیری و همراه دولت شروع به تخریب دانشجویان بورسیه مظلوم  کردند.

دانشجویان از سراج و رحیمی در نامه خود پرسیدند چرا در مقام برخورد با وزارت علوم هیچ اقدامی انجام ندادید؟ آیا افرادی که تریبون رسمی دارند اجازه دارند  با نسبت دادن دروغ به نهادهای نظارتی موجب تشویش اذهان عمومی شوند؟ آیا نباید با آنها برخورد شود؟ آیا سکوت شما در برابر تهمت‌های وزارت علوم این اجازه را به سازمان‌ها و ارگان‌ها نخواهد داد که در صورت نیاز برای اجرای نیت پلید خود همانند وزارت علوم دولت یازدهم از نهادهای نظارتی به عنوان همراه خود بهره‌مند شوند؟ به گفته این دانشجویان، در موضوع بورسیه‌ها در حال حاضر نیز وزارت علوم تخلفاتی آشکار انجام می‌دهد و به نهادهای نظارتی نسبت می‌دهد که از دید شما مصون مانده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها