کد خبر: ۳۳۳۷۵۷
زمان انتشار: ۱۶:۱۹     ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
خشم کارشناس اندیشکده صهیونیستی درباره گزارش آسوشیتدپرس
کارشناس یک اندیشکده طرفدار اسرائیل در آمریکا از گزارش اخیری که مدعی است آژانس برای بازرسی از برخی تاسیسات از بازرسان ایرانی استفاده کند به شدت انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه 598، کارشناس یک اندیشکده طرفدار اسرائیل در آمریکا از گزارش اخیری که مدعی است آژانس برای بازرسی از برخی تاسیسات از بازرسان ایرانی استفاده کند به شدت انتقاد کرد.

کلیر لوپز کارشناس اندیشکده مرکز سیاست امنیتی به پایگاه خبری وند گفت آژانس پیش از این هرگز به طرف مقابل خود که مشکوک به اقدامات نقض کننده است اجازه نداده بود که خودشان اقدام به بازرسی کنند.

وی با تعجب اعلام کرده است نامعقول تر از این اقدام وجود ندارد. شب گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری ادعایی بخش هایی از متن توافق محرمانه ایران و آژانس را فاش کرد.

بر اساس آن بخش از متن این توافق محرمانه که خبرنگار آسوشیتدپرس دیده، ایران مجاز خواهد بود برای بازرسی آژانس از سایت پارچین، از بازرسان ایرانی استفاده کند.

لوپز افزوده است این نحوه بازرسی با بازرسی‌های آژانس از برنامه هسته‌ای سایر کشورها شباهتی ندارد. وی در ادامه به تسلیم شدن لیبی در موضوع هسته ای اشاره کرده که در آن زمان معمر قذافی به بازرسان اجازه داده تا از هر جایی در این کشور بازرسی و راستی آزمایی کنند.

گزارش مورد ادعای آسوشیتدپرس موجب واکنش نمایندگان کنگره آمریکا نیز شده است و مخالفان توافق از جمله اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خواسته است تنها بازرسان بین المللی اجازه بازرسی و نظارت بر تاسیسات هسته ای ایران را داشته باشند.

جمهوری اسلامی ایران تا کنون نسبت به انتشار این گزارش  واکنشی نشان نداده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها