کد خبر: ۳۳۴۷۱۵
زمان انتشار: ۱۷:۴۰     ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
طبق نتایج نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک» که روز دوشنبه (امروز) منتشر شد، اکثریت سه ایالت مردد آمریکا مخالف توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) هستند.

به گزارش پایگاه 598،پایگاه اینترنتی «پالتیکو» گزارش کرد، در ایالات «فلوریدا»، «اوهایو» و «پنسیلوانیا»، رأی‌دهندگان آمریکایی توافق هسته‌ای ماه گذشته ایران و 1+5 در «وین» را رد کردند و تأکید کردند که این توافق نه تنها جهان را امن‌تر نمی‌کند بلکه از امنیت آن می‌کاهد.

بر اساس این گزارش، 61 درصد از رأی‌دهندگان فلوریدا مخالف برجام هستند و تنها 25 درصد از آنها از توافق هسته‌ای ایران حمایت کردند. این در حالی است که 61 درصد از شرکت‌کنندگان این ایالت معتقد بودند که برجام از امنیت جهان می‌کاهد و تنها 27 درصد از آنها بر این باور بودند که توافق هسته‌ای ایران به امن‌تر شدن جهان کمک می‌کند.

نتایج نظرسنجی حاکی از آن است که در اوهایو، 58 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی مخالف برجام هستند و تنها 24 درصد از آن حمایت می‌کنند و بعلاوه آنکه 56 درصد بر این باورند که توافق هسته‌ای از امنیت جهان می‌کاهد و تنها 26 درصد با نظر آنها مخالف بودند.

در بین رأی‌دهندگان پنسیلوانیا، 61 درصد مخالف توافق با ایران هستند و 26 درصد از آن حمایت می‌کنند و 60 درصد معتقدند که توافق هسته‌ای از امنیت جهان می‌کاهد و 27 درصد نظر مخالفی دارند.

نتایج این نظرسنجی چندین هفته قبل از آن منتشر شده است که کنگره آمریکا بررسی متن برجام را به پایان رساند و درباره آن در 17 سپتامبر (26 شهریور ماه) رأی‌گیری کند.

دموکرات‌ها در روزهای اخیر، توافق هسته‌ای ایران و1+5 را مورد تأیید قرار دادند که از بین این دموکرات‌ها می‌توان به دموکرات‌های ایالات قرمز (ایالاتی که اکثریت ساکنان آن به جمهوری‌خواهان رأی می‌دهند) همچون «کلیر مک کاسکیل» از ایالت میسوری و سناتور «جو دونلی» از ایالت ایندیانا اشاره کرد. «هری رید» رهبر اقلیت سنا نیز روز یکشنبه (دیروز) حمایت خود از توافق ایران را اعلام کرد.

نظرسنجی مذکور در بین روزهای 7 تا 18 آگوست از طریق خط تلفن ثابت و تلفن همراه برگزار شد و یکهزار و 93 رأی‌دهنده آمریکایی در ایالت فلوریدا، یکهزار و 96 رأی‌دهنده از اوهایو و یکهزار و 85 رأی‌دهنده آمریکایی از پنسیلوانیا در آن شرکت کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها