کد خبر: ۳۳۶۳۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۱۴ دی ۱۳۹۰
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه عدم واکنش به بازار ارز دیگر توجیهی ندارد، گفت: در هفته آینده که مجلس شروع به کار می‌کند اقدامی در این زمینه انجام می‌دهیم.
جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا»، در خصوص وضعیت بازار ارز اظهار داشت: در هفته آینده که مجلس شروع به کار می‌کند اقدامی در این زمینه انجام می‌دهیم زیرا عدم واکنش بیش از این توجیه ندارد.
وی گفت: اگر بخواهیم برای رفع این مشکل در بودجه تغییری ایجاد کنیم ممکن است با برنامه پنجم توسعه مغایر باشد و در آن صورت نیاز به رای مثبت دو سوم نمایندگان دارد.
این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه در شرایط فعلی که نمایندگان به دلیل مسائل انتخاباتی حواسشان به اوضاع نیست، این کار مشکل است.
قادری در خصوص حذف دلار از سبد ارزی کشور گفت: این کار مزایا و معایبی دارد و طبیعی است که موجب رفع زمینه سوءاستفاده آمریکا از دلار در اقتصاد دنیا خواهد شد.
نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به حجم بدهی دولت آمریکا و حجم دلاری که خارج از ظرفیت بازار  چاپ می‌کند، تصریح کرد: این کار آمریکا مشکلاتی را ایجاد کرده و با این کار از سرمایه سایر کشورها استفاده می‌کند.  
وی گفت:‌مبادله دو جانبه با واحد پولی طرفین کمک می‌کند که استثمار آمریکا در سایر کشورها ادامه پیدا نکند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به مشکلات حذف دلار از سبد ارزی گفت: این کار کشور  را محدود می‌کند و قدرت مانور را در تجارت کم می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها