کد خبر: ۳۳۷۸۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
قیمت نفت به علت نگرانی از افزایش عرضه در بازار، تقویت ارزش دلار و آمار ضعیف‌ مشاغل آمریکا، کاهش یافت و 49.15 دلار به ازای هر بشکه فروخته شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز دوشنبه به علت نگرانی از افزایش عرضه در بازار، تقویت ارزش دلار و آمار ضعیف‌تر از انتظار گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا که بر بازار تاثیر گذاشت، کاهش یافت اما بهبود بازارهای بورس پس از 2 روز تعطیلات مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.

بنابراین گزارش، تعطیلات طولانی روز کارگر در آمریکا نیز ممکن است به حجم کم معاملات منجر شود تا بازارهای آمریکا در جلسه بعدی باز شوند.

ریک اسپونر تحلیلگر ارشد بازارهای سی‌ام سی سیدنی در این‌باره گفت: « بازارهای بورس چین نسبتا با قوت بیشتر گشوده شد و من فکر می‌کنم این امر اندکی خیال سرمایه‌گذاران را راحت کرد.»

شاخص‌های اصلی چین روز دوشنبه در نخستین روز تجاری پس از 2 روز تعطیلات افزایش یافت. محدودیت‌های بیشتری در مورد مبادلات تجاری در چین اعلام شده است.

قیمت نفت در بازارهای جهانی در هفته‌های اخیر به علت بحران در بازارهای بورس جهان پس از کاهش ارزش پول ملی چین و انتشار آمار اقتصادی ضعیف از این کشور کاهش یافت.

اسپونر افزود: افزایش عجیب ذخایر نفت آمریکا و نگرانی از اشباع بازارهای نفتی و تقویت ارزش دلار و بلاتکلیفی در مورد افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا همگی بر حس حاکم بر بازار تاثیر داشته است.

وی ادامه داد: «سرمایه‌گذاران معتقدند که به احتمال 30 درصد نرخ بهره بانکی در ماه سپتامبر افزایش می‌یابد.»

هر بشکه نفت برنت دریای شمال 46 سنت کاهش یافت و 49.15 دلار معامله شد. نفت برنت هفته گذشته یک درصد از ارزش خود را از دست داد.

نفت خام آمریکا نیز 40 سنت کاهش یافت و بشکه‌ای 45.65 دلار فروخته شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها