کد خبر: ۳۳۸۵۷۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
معارض مشهور سعودی که هر از گاهی اخبار پشت پرده خاندان سعودی را بر ملا می‌کند با افشای راز دستور ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی برای برکناری وزیر مشاور دولت، گفت: محمد بن سلمان در این خصوص نقش اصلی را داشته و هدف او به حاشیه راندن ولیعهد است.
به گزارش پایگاه 598، معارض مشهور سعودی معروف به «مجتهد»  با برملا کردن راز برکناری «سعد الجبری» وزیر مشاور دولت و عضو شورای امور سیاسی و امنیتی، آن را اتفاق مهمی برشمرده و گفت: الجبری بسیار به «محمد بن نایف» نزدیک است و مدتها در وزارت کشور حضور داشت و پیش از اینکه به عنوان وزیر مشاور دولت منصوب شود، مشاور امنیتی نایف بود.
به گفته مجتهد، بن نایف از زمانی که الجبری مشاور بود به او اعتماد داشت سپس خواستار ارتقای پست او شده و پس از اینکه به عنوان وزیر تعیین شود، بیش از پیش به او اعتماد کرد تا جایی که 80 درصد کارهای حساس وزارت کشور بر عهده او بود.
مجتهد یادآور شد که الجبری پرونده تحقیقات و اطلاعات را مدیریت می‌کرد و اخیرا نیز بخش اطلاعاتی پرونده یمن به او واگذار شد و تقریبا بن نایف تا زمانی که موضوعی را به الجبری ارجاع نمی داد، به آن رسیدگی نمی‌کرد.
شدت اعتماد و وابستگی بن نایف به الجبری هنگامی مشخص می شود که بدانیم وی چند دفتر در منزل خود در ریاض و یک دفتر در تفرجگاه خود را به الجبری اختصاص داده بود و علاوه بر آن یک دفتر در منزل خود در جده را نیز در اختیار این وزیر برکنار شده قرار داده بود.
به گفته مجتهد، بن نایف ، الجبری را در سفرها همراه خود می کرد و در نشست های مهم نیز او را مشارکت می داد از همین رو «محمد بن سلمان» وزیر کشور و جانشین ولیعهد سعودی نیز چنانچه می‌خواست از جزییات موضوعی در وزارت کشور خبر دار شود بیش از بن نایف از الجبری اطلاعات می گرفت.
نقش محمد بن سلمان در برکناری الجبری
این معارض سعودی افزود: دستور برکناری الجبری به ظاهر از سوی ملک سلمان و در واقع از سوی محمد بن سلمان صادر شده است و در واقع این اقدام گامی از سوی بن سلمان برای کاستن نفوذ بن نایف و کم کردن قدرت او به عنوان مقدمه برکناری او و تصدی پست او است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها