کد خبر: ۳۳۸۹۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت:اینکه کی روش با مایلی کهن و یا کاشانی و پیروانی با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند از نظر من کاملا طبیعی است.
به گزارش پایگاه 598، علیرضا اسدی که روز گذشته در نشستی با داوران لیگ برتری شرکت کرد و گلایه های آنها را شنید درباره مسائل مربوط به داوران، استعفای رئیس کمیته اخلاق و اختلافات به وجود آمده میان مسئولان صحبت هایی را انجام داد که متن کامل آن را در ادامه می خوانید.

*دیروز نشستی را با داوران لیگ برتری برگزار کردید اما به نظر می رسد همچنان آنها از برخی مسائل دلخور هستند.

رکن اساسی هر مسابقه فوتبال داوران هستند. به همین خاطر باید به تناسب لیگ ما از داوران هم حمایت شود. متاسفانه حمایت ها در برهه هایی کمتر شده و به همین خاطر اعتماد به نفس در میان داوران از بین رفته است. باید تلاش کنیم تا حمایت از داوران نه تنها افرادی که در این حوزه حضور دارند بلکه تمام اهالی فوتبال را به خاطر یک اتفاق خوب در هر مسابقه خوشحال کنیم.

*حتی بعد از نشست هم چند تن از داوران مصاحبه های تندی انجام دادند که ترکی در این میان اعلام کرده بود نشست دیروز فقط یک شو بود و تا زمانی که مسئولان حمایت نکنند وضع داوری همین است.

اگر می خواهیم بگوییم نشست دیروز یک شو بوده حداقل باید چند هفته ای دست نگهداریم. اگر واقعا خواسته هایی که در این جلسه مطرح شد تا چند هفته آینده اجرایی نشد و هیچ پالس مثبتی نسبت به آن دیده نشد، بله. حرف آقایان در این صورت درست است. اما هیچ کس در فدراسیون به دنبال اجرا کردن شو نیست. ما ابتدا گلایه های داوران را می شنویم و کمبودهایی که آنها در ۵ هفته ابتدایی لیگ داشته اند را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. تمام سعی ما این است که صداقت در جامعه داوری اجرا شود که در این صورت حتی با وجود کمبودها شاهد چنین اظهارنظرهایی نخواهیم بود.

*سوال اینجاست که از هفته ششم لیگ دیگر اتفاقات حاشیه ای ۵ هفته اول لیگ در بحث داوری تکرار نخواهد شد؟

به عقیده من داوران هم باید از حق خودشان دفاع کنند. یعنی خیلی موارد آنها از حق خود کوتاه می آیند که همین باعث ایجاد مشکل می شود. من نمی توانم قول بدهم که از هفته بعد هیچ اشتباه داوری رخ نمی دهد چون این بخشی از فوتبال است. اما مشکل اصلی در این هفته ها این بود که فشارها روی داوران تلمبار شده و آنها را از نظر روحی و روانی به هم ریخته است. فقط امیدوارم ادبیات برخی از داوران هم تغییر کند تا هیچ جو منفی ای نسبت به این قشر از جامعه شکل نگیرد.

*به نظر می رسد بازهم شاهد برخی اختلافات میان دپارتمان داوری و کمیته داوران هستیم که حتی حضور شما در این میان باعث برخی حاشیه های دیگر هم شده است.

اگر هر کدام از این سازمان ها به وظایف خود عمل کنند هیچ اختلافی وجود نخواهد داشت. در آئین نامه آمده است که دپارتمان داوری باید کارهای اجرایی را انجام دهد و کمیته داوران تنها نقش نظارت را ایفا می کند. با این حال از نظر من اختلاف یک مورد طبیعی است و فقط نباید بگذاریم که دامنه آن بیشتر شود.

*در ماه های اخیر بارها شاهد بودیم که وزیر ورزش به بحث تبانی و فساد در داوری فوتبال اشاره کرده است. واقعا چنین مواردی در داوری فوتبال ایران وجود دارد؟

برای جواب به این سوال شما لازم است چند نکته را توضیح دهم. اینکه وزیر ورزش یک کشور به مساله کوچکی مثل داوری در زیر مجموعه یک فدراسیون ورود می کند نشان می دهد که زیر مجموعه های وزارت ورزش کار خود را به خوبی انجام نداده اند چون اگر این طور بود قطعا نیازی نبود که وزیر درباره این طور مسائل اظهارنظر کند. در ضمن اینکه این مسائل از سوی فدراسیون فوتبال پیگیری نشده درست نیست. ما هنوز نتوانستیم مدرکی قانع کننده برای چنین مسائلی پیدا کنیم. البته باید این را بگویم که نبودن مدرک دلیلی بر بودن یا نبودن جرم نیست. در واقع نباید از صحبت های وزیر و اقدامات فدراسیون تعبیر خودمان را داشته باشیم.

*می شود به صورت شفاف نظر خودتان را درباره اینکه فساد در داوری فوتبال وجود دارید یا خیر، بگویید؟

من این موضوع را مطرح نکردم که بخواهم در مورد آن پاسخگو باشم. بهتر است کسی که این مسائل را مطرح کرده سند و مدرک خود را ارائه دهد. حالا این شخص می خواهد وزیر ورزش باشد یا هر شخص دیگری. البته من خبر دارم که در کمیسیون اصل ۹۰ و وزارت ورزش افرادی هستند که این موارد را پیگیری می کنند. اما یک سوال دارم. آیا اثبات فساد در داوری ما واقعا به نفع فوتبال است؟ به هیچ وجه این طور نیست. تنها تبعات موجود ایجاد حاشیه برای فوتبال ماست که جلوی خیلی از مسائل را برای پیشرفت خواهد گرفت.

*بیش از یک هفته است که رئیس و دبیر کمیته اخلاق استعفا داده اند و از آنها خبری در فدراسیون نیست. تصمیم شما برای ادامه کار محمدزاده در این کمیته چه خواهد بود؟

من ابتدا به موضوعی اشاره می کنم که باعث شد چنین مسائل حاشیه ای رخ دهد. رکن قضایی فدراسیون کاملا مستقل است و همه آدم ها نیز باید در برابر قانون یکسان باشند. کمیته اخلاق نیز در راستای همین مسائل وارد ماجرای خالکوبی و دیگر پرونده ها شده است. اما تنها اختلاف نظر درباره زمان اعلام چنین مسائلی بود. کفاشیان اعتقاد داشت که در میان زمان دو بازی تیم ملی زمان مناسبی برای بازیکنان تیم ملی نیست. اختلاف بر سر اصل موضوع نیست و ما هم همچنان بر این موضوع اعتقاد داریم که احکام رکن قضایی فدراسیون باید اجرا شود. در نهایت مطمئنم طی چند روز آینده این اختلاف حل خواهد شد و رئیس کمیته اخلاق نیز به کارش باز خواهد گشت.

*اظهارنظرهایی از سوی مسئولان تیم های امید و بزرگسالان علیه هم شنیده می شود که واقعا عجیب است.

این که مثلا کی روش با مایلی کهن و یا کاشانی و پیروانی با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند از نظر من کاملا طبیعی است. چون اختلاف نظر در تمام سطوح فوتبال وجود دارد. حتی انتقادها از سوی مسئولان این دو تیم تا جایی که به منافع ملی ضربه نزند از نظر من مشکلی ندارد چون هر کس آزاد است نظر خودش را ارائه کند. تنها موضوعی که می ماند این است که ما در فضایی آرام کادر فنی این دو تیم را جمع کرده و در خصوص یکسری از مسائل صحبت خواهیم کرد وگرنه قهرکردن و صحبت های تند نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها