کد خبر: ۳۳۹۲۸۸
زمان انتشار: ۱۷:۱۶     ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن قصد دارد به عناوین مختلف در این نظام نفوذ کند و مسئله انتخابات همان دروازه‌ای است که دشمن می‌خواهد از طریق آن وارد شود.

به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم یادبود شهدای مدافع حرم که در مسجد العلی مشهد برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: ما وقتی به مقام معصومین مراجعه می‌کنیم متوجه می‌شویم به هر یک از ائمه یک عقیده التقاطی داریم و در مسائل مختلف زندگی و در بخشی از امور، ائمه را از رهبری و امامت عزل می‌کنیم و در بخشی دیگر ائمه را مقتدای خود قرار می‌دهیم، در حالی که امامت معصومین(ع) التقاطی نیست.

وی با اشاره به بیعت خوارج با امام حسن(ع) خاطرنشان کرد: زمانی که خوارج به بیعت امام حسن(ع) رفتند، ایشان فرمودند نباید فقط در جنگ با معاویه با من بیعت کنید بلکه باید در همه مسائل ولایت و امامت با من بیعت کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه ما باید به راهبردهای تمامی ائمه توجه کنیم، اضافه کرد: در مقام دستیابی به راهبردهای ائمه اطهار(ع) غیر از آنچه که صریحاً دستور داده‌اند، باید به سیره ائمه مراجعه کنیم، البته این موضوع در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

علم‌الهدی عنوان کرد: در زمان ائمه، دستگاه‌های حکومتی برای اینکه امام معصوم را مزاحم سلطه حکومت خود احساس می‌کردند، بحث برکناری از قدرت را به عنوان یک ارزش مطرح کرده بودند و این موضوع آنقدر قوی بود که قبل از انقلاب اسلامی در فرهنگ روحانیت ما نیز رسوخ کرده بود.

وی با بیان اینکه در زمان امام جواد(ع) این بحث مطرح بود که آدم خوب کسی است که فقط عبادت کند، تأکید کرد: امام جواد(ع) با این فرهنگ انحرافی که در بین مردم شایع شده بود، مبارزه می‌کردند که البته سرچشمه این فعالیت نیز امام رضا(ع) بود.

امام جمعه مشهد تبیین کرد: ما امروز در مسئولیت‌های مختلف نظام به کسی نیاز نداریم که امنیت، آبادانی و اقتصاد ما را اداره کند بلکه به شخصی نیازمند هستیم که سرنوشت اسلام را مدنظر قرار دهد، چراکه این امر همان دغدغه امام جواد(ع) است.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر حراست از سرنوشت اسلام، گفت: اگر در مجلس شورای اسلامی کرسی برنامه‌ریزی نظام به دست کسانی بیفتد که نسبت به اسلام احساسی نداشته و برای توسعه دین و ارزش‌های آن انگیزه‌ای ندارند، بر سر اسلام چه می‌‌آید؟ این موضوع نیازمند هوشیاری مردم است، چراکه اینگونه اقدامات تجزیه در امامت بوده، بنابراین حفظ سرنوشت اسلام از اقتصاد، نان و امنیت هم مهم‌تر است.

وی، شرایط امروز را حساس‌ترین شرایط اسلام و شیعه از زمان رسالت پیامبر دانست و توضیح داد: در زمان ائمه(ع)، شیعیان در شرایط سختی به سر می‌بردند، پس از ائمه نیز در شرایط تقیه قرار گرفتند، اما در انقلاب اسلامی، امامت محور قدرت قرار گرفت و دشمن نیز همین موضوع را هدف قرار می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن قصد دارد به عناوین مختلف در این نظام نفوذ کند و مسئله انتخابات همان دروازه‌ای است که دشمن می‌خواهد از طریق آن وارد شود، بنابراین اگر افرادی روی کار بیایند که به اسلام توجه نداشته باشند، در نهایت اسلام و تشیع ضربه می‌خورد، مردم نیز فقط نباید رأی بدهند بلکه باید به میدان بیایند و با جدیت فعالیت کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: دشمن اگر این بار بتواند نفوذ کند، بحث براندازی اساس اسلام را پیگیری می‌کند و اگر این اتفاق روی دهد، دیگر حتی نمی‌توان دو رکعت نماز خواند، افرادی که به دنبال نمایندگی در مجلس با رانت‌ها و ارتباطات و زندگی آرام و نرم در ویلاهای اروپایی همانند برخی از گذشتگان هستند، قطعا در نخستین قدم ابزار دشمن علیه اسلام می‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها