کد خبر: ۳۴۰۷۴۵
زمان انتشار: ۱۵:۱۷     ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید اخیرا پیشرفت قابل توجهی در زمینه حل مسائل باقی‌مانده میان ایران و آژانس حاصل شده است.

به گزارش پایگاه 598، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه پس از بازگشت از ایران، گفت پیشرفت قابل توجهی در مورد پرونده هسته‌ای ایران صورت گرفته است. 

به نوشته خبرگزاری رویترز، آمانو همچنین بر خلاف اظهارات پیشین مقامات ایرانی، گفت به هنگام نمونه‌برداری از سایت نظامی پارچین، کارشناسان آژانس حضور داشته‌اند. 

آمانو روز یکشنبه در آستانه ضرب‌الاجل جمع‌آوری اطلاعات در خصوص مسئله ابعاد احتمالی نظامی، ضمن سفر به تهران، با مقامات ایرانی دیدار کرد.

وی پس از آن در اقدامی که مقامات دولتی آن را «تشریفاتی» خواند، بازدیدی از سایت پارچین داشت. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید این دیدار تشریفاتی نبوده و در راستای شفاف‌سازی موضوعات باقی‌مانده میان طرفین، صورت گرفته است.

امروز بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی به رسانه‌های دولتی گفت هفته گذشته کارشناسان ایرانی بدون حضور بازرسان آژانس، از پارچین نمونه‌برداری محیطی کرده‌اند و این نمونه‌ها اکنون به آژانس تحویل داده شده است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، آمانو امروز نقش ایران در نمونه‌برداری از پارچین را منطبق با استانداردهای آژانس توصیف کرده است.

بر اساس نقشه راهی که روز 23 تیر (14 جولای) همزمان با اعلام توافق هسته‌ای، میان ایران و آژانس به دست آمد، تمام گام‌های لازم برای حل و فصل مسئله ابعاد ادعایی نظامی برنامه هسته‌ای ایران، باید تا روز 23 مهر (15 اکتبر) برداشته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها