يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۰۷۶۳
زمان انتشار: ۱۷:۱۹     ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
وزیر سابق اطلاعات با اشاره به این که رمز موفقیت انقلاب اسلامی، همین عشق و محبت مردمی به اسلام و انقلاب بود، به ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی اشاره کرده و گفت: طراحی و برنامه ریزی ما بر این اساس بود که ریگی با آمریکایی ها در قرقیزستان قرار داشت و در بین پروازهای وی در دوبی، تاخیری وجود داشت که قصد ما تمام کردن کار وی در همان دوبی بود.
به گزارش پایگاه 598، روابط عمومی جامعه ایمانی مشعر، پنجمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور با حضور مدیران بیش از پانصد هیأت مؤثر، محوری و برگزیده از همه استان‌های کشور در شهر مقدس قم برگزار شد.

این همایش که به همت جامعه ایمانی مشعر برگزار شد، پنجشنبه و جمعه، بیست و ششم و بیست و هفتم شهریور ماه با سخنرانی و گزارشی از عملکرد جامعه ایمانی مشعر توسط آقای رحیم آبفروش جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر آغاز گردید. آیت الله شب زنده دار و حجج اسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، حیدر مصلحی، سید محمد مهدی میرباقری، مهدی طائب و آقایان حاج غلامرضا سازگار، مجید مجیدی و حاج حسین یکتا از دیگر سخنرانان این برنامه بودند. همچنین در این همایش کمیسیون‌های تخصصی با موضوعات «شبکه سازی در هیأت‌ها»، «هیأت و اقتصاد»، «هیأت و رسانه»، «نقش اردو در هیأت»، «هیأت و مداح» توسط حجج اسلام و المسلمین نوری، نیک منش، مهدی پور، صالحی و حاج احمد واعظی ارائه شد.

شرکت‌کنندگان در این همایش، شام پنجشنبه، میهمان هیأت شباب الامام الخمینی (ره) بودند. در این هیأت پس از تلاوت قرآن کریم، حجت‌الاسلام محمدی به بیان احکام شرعی پرداختند. استاد سید مهدی حسینی به بیان ضوابط شعرخوانی و حاج داود احمدپور روایتگری این محفل را برعهده داشتند. این هیأت که در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با سخنرانی حجت‌الاسلام استاد میرزامحمدی ادامه یافته و با مداحی حاج احمد واعظی پایان یافت.

غیر از کمیسیون‌های تخصصی و حضور در هیأت شباب الامام الخمینی؛ برپایی نمایشگاه تخصصی، اهدای «بسته محتوایی تخصصی ارتقای هیأت‌های محوری و برگزیده»، برخی از حاشیه‌های پنجمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور بود.

همچنین در این همایش آقای ایرانمنش در تبیین گفتمان انقلاب با بهره گیری از ظرفیتها و  فرصت پیاده روی اربعین به سخنرانی پرداختند و آقای منافی مجمع جهانی علی اصغر معرفی نمودند و تاریخچه ای از آن مطرح کردند. حجت الاسلام هاشم الحیدری به تبیین تأثیرات بین المللی هیأت با نگاه ویژه به پیاده روی اربعین سخنانی ایراد فرمودند.

 

حاج غلامرضا سازگار: اگر بچه هیاتی های ما نبودند معلوم نبود که روز فتنه با این انقلاب چه می کردند

حاج غلامرضا سازگار مداح و شاعر اهل بیت(ع) در پنجمین همایش هیأت های محوری و برگزیده کشور در مقایسه ارکان مختلف هیأت بیان داشتند: من یک رئیس هیأت و یک آشپز هیأت و یک خادم هیأت را بالاتر از یک مداح که من باشم می دانم، ما بالاخره می رویم یک جایی حالا تشویق می کنند، جبران می کنند، ولی آن ها خدمت می کنند پول هم می دهند، این‌ها برای ما خیلی احترام دارند.

استاد پیشکسوت شعر آئینی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد بصیرت افزایی در هیأت ها افزود: رهبر انقلاب یک مطلبی فرموده بودند یکی دو سال پیش من در یک اعلامیه ای خواندم که چه بسا جوان می رود در مجلس عزا و سینه زنی، دو ساعت سینه می زند، گریه می کند از عاطفه سرشار می شود اما از بصیرت نصیبی ندارد. این مادح اهل بیت در ادامه به این نکته اشاره کرد که: رهبر انقلاب فرمودند روضه معقول بخوانید، اولا خودت قبول داشته باشی، عقلت اجازه بدهد شما این روضه را بخوانید، چه بسا روضه های مستند اینقدر ما زیاد داریم که از روضه های افواهی و شنیدنی خیلی بهتر است.

 

در پایان سخنرانی ایشان به رسم تقدیر از پیرغلامان اهل بیت(ع) از ایشان تقدیر به عمل آمد.

 

حجت الاسلام پناهیان: هیأت‌های مذهبی به مشترکات شیعه و سنی بپردازند

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش محوری هیأت‌ها در جامعه درباره لزوم پرداختن آن‌ها به اصول مشترک بین شیعه و سنی از جمله محبت امام علی(ع) اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان با لحاظ دیدی واقع بینانه به فعالیت‌های هیأت‌های مذهبی، اظهار داشت: حتی اگر مقوله‌ای به نام دین را هم در نظر نگیریم، هیأت‌های مذهبی یکی از موثر‌ترین حرکت‌های اجتماعی برای اصلاح و رشد فرهنگی جامعه به حساب می‌آید.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به امام خمینی(ره) بر اینکه برخی از انقلابیون غیر مسلمان و ضد دین با جلسات عزاداری مخالف بوده وآن را مخالف رشد سیاسی می‌دانستند، افزود: به تعبیر امام(ره) همین روشنفکران اگر بدانند هیأت‌ها و جلسات عزاداری چه فوایدی دارد و به ویژگی‌های اجتماعی آن  پی ببرند، خودشان هم با اینکه به دین معتقد نیستند جلسه روضه راه می‌انداختند.

وی با اشاره به اثر اجتماعی عزاداری اربعین امام حسین(ع) که به یک حرکت منطقه‌ای و بارز در سطح جهان اسلام تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: حتی بدون در نظر گرفتن اسلام و دین، عظمت این حرکت تعجب‌ها را بر انگیخته است. چنین نیروی عظیمی که بیش از 20 میلیون نفر خطر را می‌پذیرند و عازم راهی سخت می‌شوند را هیچکدام از دشمنان اسلام ندارند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه معادلات غربی‌ها در عرصه جهانی به هم ریخته است، تصریح کرد: دشمن خود به اهمیت و قدرت هیأت‌های مذهبی پی برده است اما نباید انتظار داشت که به این قدرت و عظمت اعتراف کند.

وی با تاکید بر اینکه روضه امام حسین (ع) می‌تواند سطح تحلیل سیاسی در جامعه را افزایش دهد، تاکید کرد: اگر کسی با واقعه عاشورا دقیق آشنا شود تعجب نمی‌کند و می‌داند که چه مراحلی پشت سر گذاشته شد تا به واقعه عاشورا ختم شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هیأت‌ها سرچشمه حفظ مساجد نیز هستند، تاکید کرد: هیأت‌ها و مساجد هم با هم تعاملاتی دارند و به ویژه هیأت‌داری برکات و خیرات فراوانی دارد.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه در ایام غدیر باید حداقل 3 روز جشن گرفته شود، افزود: وام دادن در این دوره توسط خود امام علی(ع) تضمین شده است.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید اهل تسننی که به امام علی (ع) علاقه دارند مود توجه هیأت‌ها قرار گیرند، خاطرنشان کرد: باید از این طریق از داعشی که کودک 3 ساله را به جرم اینکه نامش فاطمه است می‌کشد برائت جست.

وی با اشاره به اینکه نباید بین اتباع مختلف در کشور تفاوت گذاشت، تصریح کرد: عید غدیر عید وحدت است و باید عزاداری امام حسین(ع) را مشابه آن محل اتحاد قرار دهیم.

حجت الاسلام پناهیان در مورد اینکه شیعه و سنی در محبت امام علی (ع) مشترک هستند، افزود: خود شیعیان هم به ندرت شیعه حقیقی هستند و بیشتر محب امام علی(ع) هستند و از این جهت با اهل تسنن وحدت دارند.

 

حجت الاسلام میرباقری:هیأت‌ها مطالبات رهبری مانند مقابله با سازش و سستی و ایستادگی در برابر استکبار را به مطالبات اجتماعی تبدیل کنند.

حجت الاسلام سید مهدی میرباقری که در پنجمین گردهمایی سراسری هیأت‌های محوری و برگزیده کشور سخن می‌گفت، اظهار داشت: خداوند متعال شهادت سیدالشهدا(ع) را مبدأ تحولات عظیم این عالم قرار داده است و از این واقعه، ظهور نیز نشأت می‌گیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: دو تحول بزرگ با محوریت عاشورا صورت می‌گیرد که یکی از آن‌ها رسیدن به بصیرت است و این بصیرت سبب می‌شود تا عاشورا را تنها یک جنگ تاریخی، مانند برخی از مورخان نبینیم بلکه رویارویی حضرت سید الشهدا (عج) با جبهه ظلم ببینیم.

ایشان تصریح کرد: جامعه اسلامی در زمان سید الشهدا(ع) از مدار ولایت و طریق اتصال به توحید منحرف شده بود و راه ارتباط با خدا قطع شده بود. در مساجد قرآن خوانده می‌شد اما راه سلوک باطنی بسته شده بود و شریعت نیز بی‌معنا شده بود زیرا نماز بدون ولایت و ایمان، ارزشی ندارد.

حجت الاسلام میرباقری خاطرنشان کرد: وسعت عاشورا بسیار زیاد است و عهدی با خداوند متعال و میثاقی برای هدایت بشر است و ولیّ خدا آن را به سبب عهدی که با خداوند متعال بسته بودند، تا آخر پیش رفته و ایستادگی کردند و همین عاشورا را با دیگر جنگ‌ها متفاوت می‌سازد.

وی تاکید کرد: عاشورا نقطه کانونی ایستادگی در مقابل ظلم است و هیأت‌ها حلقه وصل مردم با این نقطه کانونی هستند، از این رو عاشورا از یک نقطه عزاداری، به یک نقطه کانونی برای صف بندی و همبستگی تبدیل شود. فعل اصلی هیأت‌های مذهبی، بکاء و عزاداری است و ارتباط با نقطه کانونی از همین بستر مصیبت و بکاء آغاز می‌شود و به همین دلیل است که ائمه فرموده‌اند هر قطره اشک ارزش بسیار زیادی دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم تعمیق مصیبت سیدالشهداء (عج) در هیأت‌ها، اظهار داشت: اگر روزی مصیبت و بکاء در هیأتی کمرنگ شود، تأثیر آن هیأت کمتر می‌شود اما در عین حال نباید از ابزار نادرست برای عمق بخشیدن به مصیبت بهره جست و لزوم استفاده از ابزار و روش صحیح، انکارنشدنی است زیرا ابزار نادرست، به بصیرت صحیح منجر نمی‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: بدنه عزاداران حسینی مخلص هستند و ممکن است عده قلیلی به قصد فتنه‌گری در عزاداری شرکت کنند اما نباید صف بندی و اتهام زنی و کار سلبی صورت گیرد بلکه باید همه در زیر بیرق سیدالشهداء جمع شویم. از سوی دیگر هیأت‌ها نباید کارکرد حزبی پیدا کنند اما رهبر معظم انقلاب نظریاتی نسبت به اصل حرکت کلی جامعه اسلامی در درگیری با استکبار دارند که در همین هیأت‌ها باید به مطالبه اجتماعی تبدیل شود و این مطلب با کار حزبی تفاوت دارد.

حجت الاسلام میرباقری تصریح کرد: احزاب مطالبات مردم را رنگ حزبی می‌زنند و با ادبیات حزبی مطرح می‌کنند و هیأت‌ها هم می‌توانند مطالبات رهبری مانند مقابله با سازش و سستی و ایستادگی در برابر استکبار را به مطالبات اجتماعی تبدیل کنند و آن را از حاکمیت مطالبه کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: به عنوان مثال بستر اقتصاد مقاومتی، اخلاق است نه مصرف گرایی و این مباحث در هیأت با ادبیات صحیح، قابل طرح و تبدیل به گفتمان است. این‌ها باید در هیأت‌ها طرح شده و به مطالبات تبدیل شود تا حاکمیت ملزم به رعایت آن‌ها شود.

وی افزود: یکی از آفت‌های مهم هیأت‌ها، سکولار شدن هیأت‌هاست که باید با آن مقابله کرد و آفت دیگر، مشغول کردن هیأت‌ها به درگیری‌های بین خودشان است و هیچ وقت نباید هیأت‌ها در مقابل یکدیگر قرار بگیرند. هیأت‌های مذهبی باید نسل جوان را راهبری کنند و به سمت نسل عاشورایی هدایت کنند.

 

حجت الاسلام حیدر مصلحی:این که عده ای با شعار مرگ بر آمریکا مخالفت می کنند، ادامه اسلام آمریکایی است

حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی: عشق و دلدادگی و ایثار و محبت در طول دوران شکل گیری و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشت و موفقیت امام راحل به خاطر دلدادگی و عشق مردم بود.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به این که رمز موفقیت انقلاب اسلامی، همین عشق و محبت مردمی به اسلام و انقلاب بود، به ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی اشاره کرده و گفت: طراحی و برنامه ریزی ما بر این اساس بود که ریگی با آمریکایی ها در قرقیزستان قرار داشت و در بین پروازهای وی در دوبی، تاخیری وجود داشت که قصد ما تمام کردن کار وی در همان دوبی بود.

حجت الاسلام مصلحی افزود: شب قبل از عملیات دوستان مجری عملیات به ما گفتند ریگی گفته است این برنامه گردش در دوبی را برای بعد از بازگشت از دیدار با آمریکایی‌ها بگذارید و این همه برنامه‌های ما را به هم می‌زد. من به دوستان مجری طرح گفتم که یک زیارت عاشورا بخوانید و سپس برای چاره جویی بیایید. بعد از توسل به حضرت سیدالشهدا(ع) دوستان مجری آمدند و من به ایشان گفتم این هواپیمای ریگی به قرقیزستان، از کدام کشور می‌گذرد که مشخص شد از ایران می‌گذرد و من گفتم آیا نمی‌شود این هواپیما را نشاند.

وی تصریح کرد: پس از هماهنگی با آقای جلیلی و سرلشگر فیروزآبادی و پاسخ مثبت این عزیزان و همکاری کامل آن‌ها، قرار شد این هواپیما در ایران نشانده شود و هواپیمای شکاری ما 2 ساعت و اندی با هواپیمای قرقیزی در آسمان کشمکش داشت و حتی مجبور به سوخت‌گیری هوایی و سپس تیراندازی هشدارآمیز شد و اندکی قبل از خروج هواپیمای قرقیزی از آسمان ایران، آن را مجبور به نشستن در بندرعباس کرد که همه این موفقیت از همان توسل و زیارت عاشورا بود که پشتوانه همه ما از همین هیأت‌ها و عزاداری‌هاست.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در 14خرداد امسال، اظهار داشت: اولین اصل مطرح شده از سوی امام راحل، اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی است. دومین اصل اتکا به خداوند متعال و نفی اتکا به قدرت های غیر الهی است.

حجت الاسلام مصلحی تصریح کرد: سومین اصل مطرح شده از سوی امام، اعتقاد به مردم و نفی تمرکزهای دولتی است و چهارمین اصل اتکا به مردم بود. مخالفت صریح با قلدران و مستکبران و شیطان بزرگ دانستن آمریکا و حمایت از همه مظلومان عالم پنجمین اصل مطرح شده از سوی امام راحل بود.

وزیر سابق اطلاعات، استقلال کشور و مخالفت با سلطه دشمن را ششمین اصل و وحدت ملی و توجه به توطئه های تفرقه افکن را هفتمین اصل محوری امام راحل دانست و گفت: این اصول هفت گانه از سوی رهبرمعظم انقلاب مطرح شده است و پس از این جملات، در یک جمله کلیدی گفتند اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا عمداً کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد.

وی افزود: امام راحل یک اسلام ناب و یک اسلام آمریکایی را مطرح کرد که باید برای بچه های هیأت این مفاهیم باز شود تا فرق این دو اسلام را بدانند.

وزیر سابق اطلاعات گفت: این که از داخل کشور برخی با با شعار مرگ بر آمریکا مخالفت می کنند، ادامه همین توطئه‌ها و اسلام آمریکایی است که امام راحل در صحیفه نور به شدت درباره آن هشدار داده اند و مُلاهای کثیف درباری و مقدس نماها که امام راحل به آن اشاره کرده است، مصداق همان اسلام آمریکایی است.

مصلحی تاکید کرد: باید هیأت های مذهبی اصطلاحات امام راحل را به کار ببرند و اینها را برای بچه های هیأت تبیین کنند زیرا دشمن به دنبال تحریف اسلام و انقلاب و اصول است و هدف آنها از این کار، از بین بردن شور انقلابی و اسلامی مردم است.

وی با اشاره به تشییع شهدای غواص در تهران، افزود: جمعیتی که در این تشییع جنازه آمد، ورای همه پیش‌بینی‌ها بود و دوربین‌های صدا و هم در نشان دادن آن عاجز شد. من با اطلاع از درون سازمان اطلاعاتی آمریکا به شما خبر می‌دهم که یک هفته بعد جلسه ای برگزار کردند و به شدت به هم ریخته بودند که همه تلاش های ما پس به جایی نرسیده است. چند روز قبل نیز در کرمان جلسه ای داشتم و برادران بسیجی و سپاهی می گفتند که در تشییع جنازه طلبه غواص در آن شهر، در طول 36 ساله انقلاب، چنان جمعیتی سابقه نداشته است و همه این ها از برکت مردم است.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش های روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به اهداف دیگر دشمن از جریان تحریف، اظهار داشت: بعد از مذاکرات به دنبال تغییر رفتار ایران و خط مشی کشور بودند و در اهداف خود گفته اند که آمریکا باید به دنبال تغییر رفتار جمهوری اسلامی باشد. دشمن از تحریف، هدف استحاله نظام را نیز دنبال می کند.

وی تاکید کرد: دشمن پس از فوت امام راحل پروژه تحریف را مرحله به مرحله دنبال کرده است که نخستین مرحله آن بی توجهی به محرومان است. برخی در داخل کشور با این پروژه همراه شدند و می گفتند که باید 2 یا 3 نسل از مردم محروم فدا شوند تا مشکلات اقتصادی حل شود و سپس به سراغ مسائل دیگر برویم. این کار در تضاد مستقیم با قرآن است و یک مجموعه اقتصادی در کشور درست کرده اند و به هر قیمتی آن را تقویت می کنند تا همیشه از آن برای اهداف خود استفاده کنند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به مسأله معوقات بانکی، گفت: این معوقات در دست نزدیک به 300 و اندی نفر است که رقم وحشتناکی دارد و از آن استفاده لفظی و تبلیغاتی می کنند اما کسی عزم جدی برای جمع کردن آن نمی کند و نمی‌گذارند دیگران هم کاری انجام دهند و سوال من این است که چرا باید برخی از مسائل اساسی کشور در دست 3یا 4 نفر باشد که هر بلایی بخواهند سر کشور بیاورند؟

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به مراحل بعدی پروژه تحریف، تصریح کرد: این‌ها به دنبال این هستند که افکار امام راحل را فقط در موزه ها بتوان پیدا کرد و از سوی دیگر می خواهند کارآمدی نظام را نفی کرده و در نهایت به دنبال از بین بردن ولایت فقیه هستند زیرا فهمیده اند که چیزی که اجازه اجرای نقشه های دشمن را نمی دهد، ولایت فقیه است و امام راحل به زیبایی مقوله امامت را زنده کرد.

وی با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای عربی خاطرنشان کرد: من جلساتی با اساتید الازهر داشتم و یکی از ایشان می گفت که شما در انقلاب خود چیزی به نام ولی فقیه دارید که انقلاب شما را جلو می برد و هدایت می کند و برای همین در حالی که آن اوائل انقلاب هر روز می گفتند که این انقلاب فردا یا هفته دیگر از بین می رود اما ما شاهد موفقیت و پیروزی شما بودیم.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش های روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به مرحله سوم پروژه تحریف، تصریح کرد: در دوران فتنه، خط ستیز مستقیم با امام راحل و رهبری پی گیری شد و از سوی دیگر نفی مسأله استکبار ستیزی و مقابله با صهیونیسم پی گیری شد که در نماز جمعه کذایی آن روزها که با کفش نماز خواندند، مشخص است. نباید اکنون فکر کنیم که فتنه تمام شده است بلکه فتنه پیشرفت پیدا کرده است و همان طورکه ما برای مقابله با فتنه تجربه اندوخته‌ایم، آنها نیز تجربه پیدا کرده اند.

وزیر سابق اطلاعات افزود: در آینده دیگر فتنه گران به امام راحل بی احترامی نمی کنند و به رهبری اهانت نمی کنند بلکه به امام احترام می گذارند و آن چنان در ارادت به رهبری پیش می روند که حزب اللهی‌ها انگشت به دهن می مانند.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش های روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به چهارچوب فعلی دشمن، خاطرنشان کرد: دشمن در حال حاضر به دنبال القاء این نکته است که بالاخره باید با کدخدا کنار آمد و این حرکت را به طور سنگین، پیگیری می کنند. کسی که قبلا در اشغال سفارت آمریکا نقش داشته است و امروز با پرورش آمریکایی می گوید که این سفارت باید باز شود، مشخصا عامل نقشه آمریکاست.

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی با اشاره به یکی از اسناد تاریخی، اظهار داشت: آل سعود در به وجود آمدن اسرائیل نقش کلیدی دارد و این در تاریخ ضبط شده است و حال شما انتظار دارید این حکومت با اسرائیل مقابله کند؟ در غزه وقتی اسرائیل بمباران سنگینی انجام می دهد، وزیر خارجه آل سعود می گوید که ما برای بازسازی پول می دهیم اما اگر راست می گوید برای مقابله به مثل هزینه کند یا این بمباران سنگین در یمن به چه معناست؟

وی با اشاره به تقسیم کار میان سرویس های غرب، تصریح کرد: ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی به عهده سرویس جاسوسی انگلستان گذاشته شده است. آن چه که امروز داعش نامیده می شود، 20 سال قبل گروه کوچکی در شمال عراق بود که پس از اشغال عراق توسط آمریکایی ها به انگلیسی ها در بصره تحویل داده شدند و ما در اخبار دیدیم که اینها تحت تربیت انگلیسی قرار گرفته اند و اکنون به جان مسلمانان انداخته شدند.

وزیر سابق اطلاعات افزود: دشمن امروز به دنبال فرسایش ظرفیت های نظام است که یکی از آنها عادی سازی بی حجابی است. در ایام مذاکرات شاهد بودیم که آقای ظریف بیشتر با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا مذاکره می کند این در حالی بود که این مذاکره با 6 کشور بود.

وی تصریح کرد: موسسه بروکینگز جزوه ای برای سیاستمداران آمریکایی طراحی کرده است و برای مقابله با جمهوری اسلامی طرحی سی و چند ساله ارائه داده بود. یکی از این طراحی ها، انحراف کینه مردم ایران از آمریکایی ها به سمت دیگر بود و برای همین دلیل مطرح شد که ژنو 2 به دست فرانسوی ها به هم خورد و فرانسوی ها دیر این را فهمیدند.

وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: با اشراف به مسائل اقتصادی می گویم که مشکلات اقتصادی کشور تنها 20 درصد به تحریم ها بر می گردد و بقیه به مدیریت بر می گردد. یکی از این مسائل، افزایش دو و نیم برابری نقدینگی در دو سال اخیر است که در صورت سوق دادن به تولید، فرصت است و در غیر این صورت، یک تهدید به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی در پاسخ به سوال یکی از حضار درباره برجام اظهار داشت: طراحی شده بود که ماجرای لیبی برای ایران پیاده شود اما موضع وزارت خارجه که بندهای تسلیحاتی قطع نامه را قبول نداریم، موضع گیری صحیحی بود و جلوی این توطئه گرفته شده است. برجام باید به مانند یک طرح به گفته رئیس مجلس در مجلس مطرح شود و پس از تصویب اجرایی شود و این موضع صحیحی است که ایشان اتخاذ کرده اند.

آیت الله شب زنده دار: نهضت عظیم سیدالشهدا یک جریان مستمر در طول تاریخ است

آیت الله شب زنده دار: برای این که عمل احسن عملا بشود، ما باید توجه داشته باشیم که اهداف فراموش نشود، سیاسی‌کاری نشود، ریا و توجه ناس و این مسائل وارد کار ما نشود رخنه های نفوذ دشمن و بهره برداری آن ها به طور ناخودآگاه دامن گیر ما نشود.

عضو شورای نگهبان در روز دوم پنجمین همایش هیأت های محوری و برگزیده کشور با اشاره به آیه شریفه سوره هود «الذی خلق الموت و الحیات لیبوکم ایکم احسن عملا» افزودند: هدف ما از خلقت این است که ببینیم احسن ها کدام ها هستند، نه آن هایی که کار حسن انجام می دهند، حسن و احسن چه تفاوتی دارد؟ یک عمل برای این که صحیح باشد حسن باشد، درست باشد، نتیجه دار باشد، باید واجد تمام اجزا شرایط و خالص از موانع باشد تا عمل بشود یک عمل درست.

مدرس درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به وقعه عاشورا: این نهضت عظیم سیدالشهدا(ع) یک نهضتی نیست یک مسأله ای نیست که در سنه 61 هجری رخ داده باشد و پایان یافته باشد و ما امروز بنشینیم آن را واکاوی کنیم، عللش را پیدا کنیم، اهدافش را پیدا کنیم، این نیست، بلکه یک جریان مستمر در طول تاریخ است که ابتدایش سنه 61 هجری است ولی استمرار دارد.

آیت الله شب زنده دار با اشاره به هدف قیام سیدالشهدا(ع) که امر به معروف و نهی از منکر است افزود: این اهداف، باید اهداف شما عزیزان باشد، هیأت، تشکل و همه این ها وسیله رسیدن به این اهداف است، اگر خدای نکرده فراموش بشود، مهم خود این هیأت بشود، مهم خود تشکل بشود، آدم به آن ها مدام فکر کند، این جایی است که وسیله، جای هدف را می گیرد، هدف دیگر فراموش می شود.

حجت الاسلام طائب:طرفداران جدایی دین از سیاست آئینی را معرفی کنند که همه چیز دارد ولی سیاست ندارد و این یعنی اصلا دین ندارد

حجت الاسلام مهدی طائب مدرس حوزه علمیه قم در این همایش با اشاره به آمیخته بودن دین و سیاست : طرفداران جدایی دین از سیاست، آئینی را معرفی می‌کنند که نماز دارد، روزه دارد، خمس دارد، حج دارد، همه چیز دارد، ولی سیاست ندارد، و این یعنی اصلا دین ندارد.

استاد تاریخ حوزه و دانشگاه با اشاره به تهدیداتی که متوجه انقلاب اسلامی است، افزود: مسائل جاری روز سه تا تهدید برای ما آورده، سه چیز ما را تهدید می کند در این مذاکرات: تهدید اول، این که یادمان برود کجا می خواهیم برویم، هدف کجاست، در این مذاکرات هدف فراموش شود اصلا امام چرا این حرکت را آمد شروع کرد و استارت زد، جواب: می‌خواهیم امام زمان‌مان را بیاوریم. انقلاب ما مقدمه ساز دولت جهانی امام زمان است، هدف این است. در این مذاکرات چیزی که ما را تهدید می‌کند این است که این هدف فراموش شود.

حجت الاسلام طائب در ادامه به تهدید دوم اشاره کردند و افزودند: تهدید دوم این است جای خدا و کدخدا عوض شود. حجت الاسلام طائب توطئه آمریکا برای کاهش قیمت نفت تا 40 دلار را ناشی از اعتماد به آمریکا دانستند و افزودند: شعار راهبردی استراتژیک امام این بود که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود و دلیل این امر نیز آماده شدن شرایط جهت ظهور امام زمان است. برای اینکه بتوانیم موقعیت را برای ظهور امام زمان امن کنیم لازم است که اسرائیل را از بین ببریم و راه نابودی اسرائیل نابودی آمریکا است.

کارگردان فیلم محمد(ص):  خداوند این توفیق را به من داد تا هفت سال از عمرم را صرف پروژه‌ای به نام پیامبر اکرم(ص) کنم، پیامبری که هرچه درباره آن تحقیق کنیم بیش از پیش به عظمت بی‌انتهای آن پی می‌بریم

مجید مجیدی کارگردان برجسته فیلم محمد(ص) در صبح روز دوم همایش اظهارکرد: قرارگرفتن در این جمع برای من بسیار ارزشمند است و حضور در آن تداعی‌گر خاطرات نوجوانی وجوانی است که با عطر بوی محرم راهی حسینیه‌ها می‌شدیم و خانه به خانه رسیدن ماه محرم را به مردم اطلاع می‌دادیم.
وی ادامه داد: برکت آن هیأت‌ها و تکایا جوانانی شدند از نسل انقلاب که ایستادند، مردانگی و ایثارگری کردند، جانشان را دادند تا این مملکت به نام اهل بیت(ع) بماند و پرچم سید الشهدا(ع) بر فراز آن در اهتزاز باشد.
کارگردان فیلم سینمایی محمد(ص) با تأکید بر اینکه نام امام حسین(ع) معجزه‌گر است، عنوان کرد: ما قدر این نعمت الهی را واقعاً ندانسته‌ایم و نتوانستیم منش و رفتار آن حضرت را در جامعه پیاده کنیم.
مجیدی در ادامه به نقل خاطره‌ای پرداخت و بیان کرد: در منطقه‌ای از کشمیر که جمع کوچکی از مردم آن شیعه بودند، حسینیه‌ای با شکوه و با عظمت را دیدیم که برای ما سئوال شد در این منطقه با تعداد کم شیعه چنین حسینیه‌ای به چه منظور ساخته شده است.
وی بیان کرد: پس از مدتی متوجه شدیم شیعیان در آن منطقه به نحوی زیبا و اثرگذار پذیرای مردم بودند که توانسته‌اند بسیاری از مردم غیر شیعه و غیر مسلمان آنجا را جذب امام حسین(ع) کنند و به ما گفتند که وقتی محرم شروع می‌شود حتی بودایی‌ها با پرچم‌هایشان می‌آیند و در این حسینه عزاداری می‌کنند.
کارگردان برجسته سینمای ایران افزود: این موضوع برای من بسیار جالب و حیرت‌انگیز بود. در جایی دیگر با شیعیان آن منطقه صحبت می‌کردیم، در صحبت‌هایم نام امام رضا(ع) و زیارت حرم ایشان را آوردم که به یکباره جمع منقلب شدند و آنجا من ارادت واقعی به حضرت را دیدم و در انتهای جلسه از بنده خواستند تا سلامشان را به امام رضا(ع) و شیعیان ایران برسانم.
مجیدی در ادامه با اشاره به اینکه پرچمداری امام حسین(ع) در هیأت‌ها کار بزرگ و ارزشمندی است، بیان کرد: ما باید این فرهنگ را در نسل‌های جوان به خوبی منتقل و فرهنگ اسلام و عاشورا را برای آنان تبیین کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌ها در انتقال پیام عاشورا به نسل بعد و به دنیا کارهای فرهنگی است، اظهار کرد: خداوند این توفیق را به من داد تا هفت سال از عمرم را صرف پروژه‌ای به نام پیامبر اکرم(ص) کنم، پیامبری که هرچه درباره آن تحقیق کنیم بیش از پیش به عظمت بی‌انتهای آن پی می‌بریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها