کد خبر: ۳۴۱۹۰۴
زمان انتشار: ۲۳:۴۱     ۰۵ مهر ۱۳۹۴
فعالیت‌های غیررسمی انتخاباتی افرادی که احتمالاً قصد ورود به مجلس دهم از شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی به ویژه تبریز را دارند، آغاز شده است.

به گزارش پایگاه 598، هر چه به 7 اسفند و زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌رسیم فعالیت‌های غیررسمی کاندیداها شدت می‌گیرد.

کاندیداهای احتمالی دوره دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز علاوه بر دیدارهای چهره به چهره، به نشست‌های خانگی و حضور در برنامه‌‌ها و مجالس عمومی در روزها و هفته‌های اخیر شتاب بیشتری داده‌اند و این در حالی است که احتمال ورود برخی چهره‌های شاخص‌تر به این تبلیغات زودهنگام! نیز طی روزهای آتی وجود دارد و برخی دیگر نیز تبلیغات خود را از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها در قالب نگارش یادداشت و مقاله آغاز کرده‌اند.

در روزهای گذشته برخی نامزدهای احتمالی دست به دامن مداحان مساجد ترحیم شده‌اند به طوری که فرد یاد شده با حضور در مجالس ترحیم حاشیه شهر و شلوغ، مداح آن مراسم که از قبل هماهنگ شده است ضمن اعلام حضور وی در مراسم و تشکر و قدردانی، از پشت تریبون اعلام می‌کند آقای فلانی هم در انتخابات مجلس آینده شرکت خواهند کرد امیدواریم همشهریان عزیز عنایت به این مسئله داشته باشند.

حتی برخی کاندیداها از حالا برای جمع‌آوری رای سیستم‌های هرمی را برنامه‌ریزی می‌کنند.

گروه اصلاح‌طلب نیز از ماه گذشته عزم خود را جزم کرده و وارد گود انتخابات شده و در سال‌جاری مسافرت شخصیت‌های مختلف اصلاح‌طلب نشانگر این امر است.

سفر فاطمه راکعی دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش در تیرماه به تبریز همزمان با شب‌های احیا یکی از این نمونه‌هاست.

وی در این سفر با اشاره به برنامه‌ریزی برای حضور پررنگ زنان در انتخابات مجلس گفت: یکی از طرح‌ها برای مشارکت و حضور زنان که توسط اصلاح‌طلبان مطرح شده، اختصاص 30 درصد از لیست اصلاح‌طلبان به زنان است.

سفر فائزه هاشمی به تبریز نیز گفته می‌شود برای انتخابات مجلس انجام شده است.

 انتخابات شورای راهبردی اصلاح‌طلبان آذربایجان‌شرقی نیز شانزدهم شهریور با حضور مرتضی حاجی، رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات در تبریز برگزار شد که همراه با حاشیه‌هایی بود.

سعید پورشریفی در بیست و هشتم شهریور ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران نقشه اصلاح‌طالبان برای انتخابات مجلس و خبرگان را تشریح کرد.

وی از رصد کردن فعالیت نامزدهای انتخاباتی اصلاح‌طلب توسط شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان خبر داد و اظهار داشت: حمایت خود را در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان با در نظر داشتن شاخصه‌هایی اعلام می‌کنیم.

پورشریفی افزود: کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان با نامزدها مصاحبه و مواضع آنها را بررسی می‌کند و سرانجام لیست واحد انتخابات براساس رای‌آوری و مقبولیت افراد انتخاب شده و توسط این شورا به عنوان نامزد مورد حمایت معرفی می‌شود.

فعالیت‌های گسترده گروه اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد این گروه برنامه‌های مختلفی برای مجلس داشته و با مسئولان امر که در دولت حضور دارند هماهنگ حرکت می‌کنند.

هرچند فعالیت‌های انتخاباتی زودرس پدیده‌ای نامیمون است و موضوعی تازه و جدید نبوده و در ادوار گذشته نیز شاهد این تحرکات بوده‌ایم، اما گاهی شکل و رنگ تبلیغات انجام شده بر اثر ایجاد حاشیه‌های مختلف در نوع و شیوه تبلیغاتی، شیوه صحیح خود را از دست داده و تمایلات سیاسی را تبدیل به تعارضات سیاسی می‌‌کند.

شواهد نشان می‌دهد که مردم فقط به خدمت بی‌منت رأی می‌دهند و به حد کافی از مباحث و کشمکش‌های سیاسی خسته شده‌اند و این روش تبلیغ را تنها و تنها یک بازی سیاسی کمرنگ و بی‌تأثیر می‌دانند که عواید حاصل از آن صرف قدرت گرفتن گروه‌هایی خواهد شد که با نادیده گرفتن حقوق حقه مردم خود را برنده مسابقه‌ای می‌دانند که نتایج و عوارض آن نیز موجب زایش و انباشت کوهی از مشکلات خواهد بود.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها