کد خبر: ۳۴۲۶۹۱
زمان انتشار: ۰۸:۳۷     ۰۹ مهر ۱۳۹۴
۳۳ سال پیش در چنین روزی
آیت الله موسوی اردبیلی: ای کسانی که در آن کاخ های لعنتی نشسته اید، این حرفی که رئیس جمهور ما گفته است بهترین حرف و حداقل حرف است ، اگر نمی توانید بجنگید و مردانگی آن را ندارید که قطع رابطه سیاسی کنید لا اقل آن ها را تحریم کنید ، از آن ها جنس نخرید .

رخدادهای 9 مهر 1361

چکیده

  • در پی کشتار فجیع فلسطینی ها و لبنانی ها در بیروت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان پیام مهمی به سران کشورهای اسلامی ارسال کردند.

 

  • منافقین در جنوب تهران دست به جنایتی بزرگ زده و با انفجار یک بمب در میدان امام خمینی ده ها نفر از مردم را به شهادت رسانده و یا زخمی کردند .

 

  • آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور و خطیب این هفته جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه اظهار داشت : صدام اگر خود را تنها ببیند حتی یک تیر هم رها نخواهد کرد .

 

  • شامگاه امروز به حکم دادگاه انقلاب اسلامی شیراز و تائید دادگاه عالی قضایی قم خسرو قشقایی در ملا عام و در میان عشایر غیور منطقه به دست برادران عشایر پاسدار اعدام شد .

آیت الله خامنه ای خواستار شدند ؛ تحریم کالاهای آمریکایی در سراسر کشورهای اسلامی

در پی کشتار فجیع فلسطینی ها و لبنانی ها در بیروت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان با ارسال پیام مهمی به سران کشورهای اسلامی از آنان خواستند تا با تحریم کالاهای آمریکایی به مبارزه ای سیاسی – اقتصادی علیه آمریکا و صهیونیسم دست بزنند .

در بخشی از پیام رئیس جمهور کشورمان در این زمینه آمده است :  مشاهده ابعاد وسیع تجاوز صهیونیست های اشغالگر و قساوت کم سابقه ای که از آنان در قتل عام و حشیانه بیروت بروز کرد ، به روشنی حمایت بی قید و شرط امریکا و امضای پنهانی آن شیطان بزرگ در پای حکم ظالمانه این کشتار فجیع را از همیشه آشکارتر و مسلم تر می سازد.

آیت الله خامنه ای تاکید کردند : از آنجا که مبارزه با این حرکت و حشیانه کم نظیر، وظیفه هر انسان آزاده و بیش از همه مسئولیت تاریخی کلیه دولتهای اسلامی است ، به نظر می رسد که این مبارزه باید تنها به یک نبردسیاسی ، آن هم فقط با صهیونیست ها منحصر نگردد ، بلکه برای مبارزه بیش از همه باید از سلاح های موثر اقتصادی و آن هم در درجه اول با دولت مستکبر امریکا استفاده کرد.

ایشان افزودند : بدین منظور پیشنهاد می شود که دولت شما به عنوان دولت یک کشور اسلامی در وارد کردن ضربه اقتصادی موثری بر پیکر آن رژیم غارتگر سهیم گردد و کلیه کالاهای امریکائی را در کشور خود تحریم کند.

ایشان در پایان خاطر نشان ساختند : ما به تاثیر این حرکت سیاسی - اقتصادی در پاسخگوئی به ندای مظلومانه مسلمانان فلسطینی و لبنانی امید بسیاری داریم. (1)

انفجار بمب در مید ان امام خمینی تهران ؛ صد ها نفر شهید و زخمی شدند / صدای انفجار در همه جای تهران شنیده شد

امشب در حالی که مردم آزاده و متعهد تهران هنوز در حال برگزاری جشن و سرور برای پیروزی های درخشان رزمندگان اسلام در عملیات مسلم ابن عقیل بودند و هنوز فریاد های جنگ جنگ تا پیروزی از گوشه و کنار خیابان ها به گوش می رسید عمال آمریکا در جنوب تهران دست به جنایتی بزرگ زده و با انفجار یک بمب ده ها نفر از مردم را به شهادت رسانده و یا زخمی کردند .

ساعت 20 و 30 دقیقه بود که صدای انفجاری مهیب تهران را به لرزه در آورد ، صدای انفجار و موج آن در جنوب تا جاده قم ، در شمال تا ارتفاعات شمیران ، در شرق بالاتر از تهران پارس و در غرب تقریبا تا 20 کیلومتری جاده کرج به گوش رسید و در محدوده ای به شعاع قریب یک کیلومتر شیشه اغلب مغازه ها ، ادارات ، خانه ها ، اماکن و تاسیسات خرد شد و به بسیاری از ساختمان هایی که در مجاورت محل انفجار قرار دارند صدمات سنگین وارد شد .

بمب در میدان امام خمینی ابتدای ناصر خسرو منفجر شد .

این محل در ساعتی که بمب منفجر شد محل تردد عده زیادی از مردمی بود که به خانه هایشان باز می گشتند و در صف های طویل منتظر تاکسی ، اتوبوس و دیگر وسایل نقلیه بودند و نیز محل استراحت مسافرین خسته ای بود که اتاقی در مسافرخانه های ویژه مستضعفین و افراد کم در آمد اجاره کرده بودند . انفجار بمب به بخش بزرگی از ساختمان های مسکونی محدوده خیابان ناصر خسرو نیز صدمه زد.

شدت انفجار به حدی بود که دهها دستگاه خودرو در محل انفجار منهدم شدند ، بسیاری از مسافرخانه ها به شدت تخریب شده و مسافران ساکن در هتل 5 طبقه زیبا یا به شهادت رسیده و یا زخمی شده اند .

همچنین دو دستگاه اتوبوس دو طبقه و یک دستگاه اتوبوس یک طبقه که پر از مسفر از مردم مستضعف جنوب تهران بودند نیز متلاشی شده اند و مسافران اتوبوس ها یا به شهادت رسیده و یا مجروح شده اند . از طرف دیگر بر اثر این انفجار لوله های آب منطقه نیز ترکید و به دنبال آن برق منطقه نیز قطع شد .

اجساد تعدادی از شهدا به کلی متلاشی شده و قابل شناسایی نیست و این در حالی است که تعدادی از افراد خانواده های مناطق مسکونی اطراف انفجار به دنبال اعضای خانواده خود می گشتند و محیطی مملو از غم و اندوه به وجود آورده بودند .(2)

آیت الله موسوی اردبیلی : صدام خود را تنها ببیند یک تیر هم رها نخواهد کرد

آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور و خطیب این هفته جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه اظهار داشت : صدام اگر خود را تنها ببیند حتی یک تیر هم رها نخواهد کرد .

وی با اشاره به موضوع جنگ گفت : با گذشت دو سال هنوز مهم ترین مسئله ما جنگ است . این جنگ تحمیلی ، اما با برکت و مبارک  جنگی که نیروهای ما را ساخت و ما را به دنیا معرفی کرد که ملتی هستیم جنگ جو و مرد جنگیم ، اما نه جنگ طلب ، ما صلح می خواهیم ، اما صلح عادلانه ، نه صلح تحمیلی .

امام جمعه موقت تهران خطاب به شاه عربستان گفت : شاه فهد گفته است که جنگ عراق و ایران به ضرر هر دو کشور است و من از پشت این تریبون به او می گویم : تو نمی خواهد میانجیگری کنی و حمایت هم نکن ، تا ببینیم آیا صدام می تواند روی پای خود بایستد؟ شما میانجیگری و حمایت نکنید ، فقط کنار بروید که او خود را در وسط میدان تنها ببیند ، قول می دهم یک تیر هم رها نخواهد کرد .

بهترین حرف را آیت الله خامنه ای زده است

خطیب جمعه تهران در ادامه به موضوع فلسطین پرداخت و گفت : ای کسانی که در آن کاخ های لعنتی نشسته اید ، حق شما از مردم مسلمان جز لعنت چیزی نیست ، شما جرات نکردید بگوئید آن همه از ما کشتید ، ما زیر پیراهنی و جوراب از شما نمی خریم ، این حرفی که رئیس جمهور ما گفته است بهترین حرف و حداقل حرف است ، اگر نمی توانید بجنگید و مردانگی آن را ندارید که قطع رابطه سیاسی کنید لا اقل آن ها را تحریم کنید ، از آن ها جنس نخرید . (3)

خسرو قشقایی اعدام شد

شامگاه امروز به حکم دادگاه انقلاب اسلامی شیراز و تائید دادگاه عالی قضایی قم خسرو قشقایی در ملا عام و در میان انبوه کثیر مردم و عشایر غیور منطقه به دست برادران عشایر پاسدار اعدام شد . قشقایی در فتنه بزرگی که در شیراز ایجاد کرد ده ها نفر از مردم منطقه و نیز پاسداران انقلاب را به شهادت رسانده بود.(4)

پی نوشت:

جمهوری اسلامی ، 10 مهر 1361 ، صفحه 12

اطلاعات ، 10 مهر 1361 ، صفحه 2

اطلاعات ، 10 مهر 1361 ، صفحه 3

کیهان ، 10 مهر 1361 ، صفحه 17

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها