کد خبر: ۳۴۳۷۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۱۹ دی ۱۳۹۰
ترس رژیم صهیونیستی از حق دفاع مشروع ایران؛
راکتورهای دومین نیروگاه اتمی با قدمت جهان، باید در هفته‌ها، بلکه ماه‌ها خنک شوند و از کار بایستند تا نشانی باشد از اینکه مقامات رژیم اسرائیل از دفاع مشروع ایرانیان می‌ترسند.
منابع رژیم اسرائیل درصدد تعطیلی دومین نیروگاه قدیمی اتمی جهان، یعنی نیروگاه هسته‌ای «دیمونا» برآمده‌اند.

به گزارش 598 به نقل از «تابناک»، این مقامات بر این باورند که در صورت حمله احتمالی این رژیم به تأسیسات هسته‌ای ایران، این نیروگاه در تیررس موشک‌های ایران است؛ بنابراین، در صورت انجام حمله‌ای از سوی رژیم صهیونیستی، ایران بنا بر حق دفاع مشروع، می‌تواند تلافی کرده و تأسیسات هسته‌ای این رژیم را آماج قرار دهد.
در این باره باید گفت که حق دفاع مشروع، از حقوق مصرح کشور‌ها در دفاع از منافع و حاکمیت در برابر تجاوز خارجی است.

در همین باره، نشریه «تایمز» لندن گزارش داده است که تصمیم تعطیلی نیروگاه هسته‌ای دیمونا توسط کمیسیون انرژی هسته‌ای این رژیم به دلیل آسیب پذیر بودن آن در مقابل حملات تلافی‌جویانه ایران گرفته شده است.

در همین حال، هفته گذشته نیز «هاآرتص» گزارشی منتشر کرد که بنا بر آن، دیمونا در مقابل حملات تلافی جویانه ایران نفوذپذیر است و تعطیلی آن، خطر را برای این رژیم در آن منطقه به کمترین میزان خواهد رساند.

بنابراین، منابع صهیونیستی همچنین مدعی شده‌اند که از این پس، از دیمونا باید برای تحقیقات بهره گرفت.

«یوزی ایون»، یکی از طراحان برنامه هسته‌ای رژیم اسرائیل در همین باره گفته است، خنک کردن راکتور‌های این نیروگاه و به حداقل رساندن موارد رادیواکتیو آن، هفته‌ای زمان خواهد برد. وی در عین حال اشاره کرده است که این نیروگاه به دلیل پیشینه زیاد، خطراتی دارد که باید پیش از این تعطیل می‌شد.

تصمیم برای تعطیلی نیروگاه هسته‌ای دیمونا، حاکی از تخمین تکنولوژی و قدرت موشکی ایران توسط سران رژیم اسرائیل است، زیرا در صورتی که ایران بخواهد بر اساس حق دفاع مشروع از خود و منافع خویش دفاع کند، می‌تواند این تأسیسات را آماج قرار دهد.
 
البته احتمال دارد رژیم صهیونیستی به دلایل فنی در پی تعطیل کردن این نیروگاه باشد، ولی خواسته از آن استفاده تبلیغاتی و روانی کند.
 
این در حالی است که با استقرار دولت‌های مردمی در همسایگی رژیم اسراییل، این کشور باید بیشتر به فکر مرزهایش باشد تا حمله به کشوری چون ایران و بی‌گمان، صهیونیست‌ها این نکته را با همه وجود درمی‌یابند و در میان مدت، راهی برای غلبه بر این نگرانی در پیش روی نمی‌بینند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها