کد خبر: ۳۴۷۰۴۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۶     ۰۴ آبان ۱۳۹۴
رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری گوآتمالا از پیشتازی کاندیدای «جبهه همگرایی ملی» این کشور حکایت دارد

به گزارش پایگاه 598، دادگاه عالی انتخابات گوآتمالا ضمن اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اعلام کرد که «جیمی مورالس» از حزب «جبهه همگرایی ملی» این کشور با کسب 72.39 درصد از 69.56 درصد از کل آرای شمارش شده پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

طبق گزارش‌های دریافتی «ساندرا تورس» از حزب «وحدت ملی امید» رقیب انتخاباتی «مورالس» با کسب 26.61 درصد از آرای مردم گوآتمالا پس از وی در جایگاه دوم قرار گرفت.

طبق گزارش‌های دریافتی از منابع رسمی گوآتمالایی، در انتخابات روز گذشته بیش از 7 و نیم میلیون نفر از مردم گوآتمالا به پای صندوق‌های رای رفته‌اند که 4 میلیون و 74 هزار و 450 نفر از آن‌ها زن و 3 میلیون 482 هزار و 423 نفر آن‌ها مرد بوده‌اند.

گوآتمالایی‌ها روز گذشته برای انتخاب رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور، 338 نفر از مقامات شهرداری و 158 نماینده کنگره این کشور به پای صندوق‌های رأی رفتند.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری گوآتمالا که در 6 سپتامبر (15 شهریور) برگزار شد، «جیمی مورالس» از حزب «جبهه همگرایی ملی» موفق به کسب 23.99 درصد آراء شد و «ساندرا تورس» نیز توانست 19.75 درصد آراء را کسب کند؛ این انتخابات با مشارکت 70.38 درصدی مردم، به یکی از باشکوه‌ترین انتخابات گوآتمالا تبدیل شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها