کد خبر: ۳۴۷۴۹
زمان انتشار: ۰۱:۵۹     ۲۱ دی ۱۳۹۰
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه‌ای ضمن تأیید آغاز تولید اورانیوم با غنای 20 درصد در سایت "فردو" اعلام کرد که کلیه مواد هسته‌ای موجود در این سایت تحت نظارت آژانس قرار دارد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرانسوی "لیبراسیون"، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صدور بیانه‌ای کوتاه اعلام کرد: «آژانس می‌تواند آغاز تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد در سایت فردو قم توسط ایران را تأیید ‌کند.»

این بیانیه افزود: «کلیه مواد هسته‌ای موجود در تأسیسات [فردو] همچنان تحت نظارت آژانس قرار دارند.»

تأیید آغاز تولید اورانیوم با غنای 20 درصد از سوی ایران در فردو در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های غربی به نقل از یک مقام ایرانی و برخی دیپلمات ها در وین اعلام کرد که ایران غنی سازی اورانیوم در فردو را آغاز کرده است.

خبرگزاری انگلیسی رویترز روز گذشته طی خبری نوشت که شبکه خبری العالم اعلام کرده است که ایران غنی سازی اورانیوم در سایت هسته ای فردو را آغاز کرده است.

"علی اصغر سلطانیه" نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است که تمام فعالیت های هسته ای ایران در فردو و نطنز زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد.

رویترز در ادامه خبر خود نوشت که یک مقام ایرانی که خواست نامش فاش نشود به این خبرگزاری گفته است که "غنی سازی اورانیوم در فردو آغاز شده است".

تهران اعلام کرده است که از اورانیوم با غنای 20 درصد خود برای تولید سوخت راکتورهای تحقیقاتی تولید کننده رادیو ایزوتوپ برای درمان بیماران سرطانی استفاده خواهد کرد، اما کشورهای غربی مدعی هستند که ایران در صدد ساخت تسلیحات هسته‌‌ای است و به همین بهانه نیز تحریم‌های اقتصادی را به صورت یک جانبه بر تهران تحمیل کرده‌اند که این تحریم‌ها با امضای قانون جدیدی توسط "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا در سال جدید میلادی مبنی بر منع خرید نفت ایران به اوج خود رسیده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها