کد خبر: ۳۴۸۰۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۰۹ آبان ۱۳۹۴
دکتر پورابراهیمی: آمریکا همان امریکا و همان شیطان بزرگ است، هیچگونه تغییری نکرده و ماهم از ارزشهایمان کوتاه نیامده ایم
به گزارش پایگاه 598، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص چرائی مذاکره با آمریکای جنایتکار در موضوع  هسته ائی گفت: مذاکره ما با آمریکا در مورد هسته ائی یک مسئله خاص بود. ما در این مذاکرات هم اتمام حجتی کردیم با کسانی که در داخل دائم از فواید مذاکره سخن به میان می آوردند و هم در خارج از کشور در برابر هجمه هائی که علیه ما می شد ایستادیم. همانطور که می دانید غربی ها با هجمه رسانه ائی سعی داشته و دارند که چهره صلح طلب ما را مخدوش کنند که با این اقدام با آنها مقابله شد. 

محمدرضا پورابراهیمی داورانی، دشمنی آمریکا با ملت ایران را یک امر مشهود و بارز دانست و افزود: آمریکا همان امریکا و همان شیطان بزرگ است، هیچگونه تغییری نکرده و ماهم از ارزشهایمان کوتاه نیامده ایم . با این اوصاف هر آن که آمریکا احساس کند می تواند از ناحیه و یا منفذی، رخنه کرده و به ما ضربه بزند، کوتاهی نمی کند و ضربه را خواهد زد. این ما هستیم که باید هوشیار باشیم و نگذاریم آمریکا به اهداف خود دست پیدا کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، تلاشهای آمریکا برای مذاکره با ما را از ضعف دانست و گفت: آمریکا اقتدار و عزت ما را دریافته است و می داند از هیچ راه دیگری نمی تواند به ما ضربه بزند و گرنه قطعا ً آن راه را امتحان می کرد. مذاکره را انتخاب کرد تا به نوعی هم ضعف های خود را بپوشاند و هم راهی برای نفوذ به داخل کشور پیدا کند. البته با این حال همین مذاکرات هم می تواند ادامه مسیر ما را تا حدودی روشن کند. اگر دشمن بر پیمانی که با بسته متعهد بماند خوب ما هم بر عهد و پیمان خود خواهیم ایستاد و اگر آنها عهد شکنی کنند ما هم راه دیگری را انتخاب خواهم کرد که برای صلاح مملکت بهتر و بالنده تر باشد.

وی با دیده تردید به پایبندی آمریکا به تعهداتش نگریست و گفت: گمان نمی کنم آمریکا بر عهد و پیمان خود استوار باشد این را هم از عملکرد گذشته آمریکا می توان دریافت هم از رفتارشان در حین مذاکرات. در حالی که ما در میز مذاکره بودیم برخی از مسئولان آمریکائی در حال تهدید کردن ما بودند و هنوز توافقی نشده بود آن را غیر قابل قبول می دانستند و به چیزی غیر از تغییر نظام راضی نبودند.  

پور ابراهیمی به اقتدار و صلابت ایران اسلامی در منطقه و جهان اشاره کرد و افزود: باید در نظر داشت که دشمن با طرح موضوع مذاکره قصد دارد این جایگاه را به چالش بکشاند. آنها می خواهند در دل شیفتگان اتقلاب اسلامی در سراسر جهان بویژه علاقه مندان ما در کشورهای اسلامی لرزه بیاندازند و با هیاهوی رسانه ائی به آنها القاء کنند که ایران پرچمدار مبارزه با استکبار امروز از ناحیه ضعف با ما به مذاکره نشسته  است. که ما باید در این زمینه بسیار هوشیار عمل کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، نفوذ به داخل کشور را یکی دیگر از اهداف آمریکا دانست و اظهار داشت: برجام نقاط ضعفی دارد که امکان بهانه جوئی را به دشمنان ما خواهد داد در این زمینه باید مواظب بود. آنها با این بهانه جوئی ها قصد دارند که ما را وادار کنند امتیازاتی بدهیم تا در کنار آن شرایط برای نفوذشان فراهم شود. لذا لازم است در طول اجرای برجام باید محکم ایستاد و  به هیچ عنوان نباید از خود نقطه ضعفی نشان دهیم که اگر اینگونه شود آنها بر فشارهایشان خواهند افزود و عرصه را بر ما تنگ خواهند کرد. این نکته را هم باید در نظر گرفت که ایستادگی و مقاومت به ما عزت خواهد داد و نقشه های آنها را از بین خواهد برد.


منبع: کرمان خبر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها