کد خبر: ۳۵۰۰۳۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۲۱ آبان ۱۳۹۴
ذوالنور گفت: مهمترین ابزار دشمنان در رسیدن به هدف «نفوذ» این است که در مسئولان و کسانی که در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و فکری مسئولیت دارند یا صاحب فکر هستند، تغییر فکری و نگرش ایجاد و اشتباه محاسباتی صورت دهند.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور، مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه در گفت‌وگو با «سراج24» با اشاره به مسئله نفوذ دشمن گفت:  در حوزه‌های مختلف دشمن نسبت به انقلاب اسلامی طمع دارد، حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی، علمی و فکری از جمله بخش هایی است که دشمنان انقلاب اسلامی در طول این سالها سعی کرده اند آن را تضعیف کنند.

وی افزود: در هر کدام از این حوزه ها ما در حال تقابل با دشمنان هستیم و دشمنان از همه توان برای تسخیر این حوزه ها استفاده می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دشمن در حوزه نظامی نتوانسته کاری انجام دهد، گفت: جنگ، کودتا و اشغال نظامی از جمله راهکارهای دشمن برای رخنه در انقلاب اسلامی است که در این زمینه با ناکامی روبرو شده است؛ اگر مرزهای ما به روی آنها باز نیست و نمی توانند ما را زیر پای خود له کنند، عملیات نفوذ را در دستور کار قرار می دهند.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه عنوان کرد: ایجاد خنثی سازی در حوزه های مختلف، نابود کردن عوامل استقلال در حوزه های یاد شده و ایجاد وابستگی به خود در این حوزه ها در دستور کار دشمن قرار گرفته است.

ذوالنور افزود:  مهمترین ابزار آنها برای رسیدن به هدفشان یعنی نفوذ این است که در مسئولان و کسانی که در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و فکری مسئولیت دارند یا صاحب فکر هستند، تغییر فکری و نگرش ایجاد و اشتباه محاسباتی صورت دهند.

وی در این رابطه گفت: به طور مثال وقتی وزیری بگوید ما نیاز داریم که مدیر اقتصادی وارد کنیم یا دیگران حرفهایی بزنند که مسئله القای نیاز به بیگانگان، القای وابستگی، القای تحقیر و خود کوچک بینی و ناتوانی را در بین مردم و مسئولان ایجاد کنند، خود کمک به پروژه نفوذ دشمن است.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه عنوان کرد: کوچک پنداشتن اقداماتی که از ابتدای انقلاب صورت گرفته است، مخدوش کردن اقدامات جمهوری اسلامی برای ملت، بزرگ کردن ضعفها در مدیریت کشور، برجسته کردن دشمن و نقاط قوت او، نادیده گرفتن نقاط ضعف دشمنان از جمله زمینه های نفوذ دشمن است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت:  امروز عرصه های  تاخت و تاز نفوذ و محورهایی که دشمنان در حال توجه و کار کردن روی آن هستند، در حوزه های  سیاسی، فرهنگی، اقتصادی،  نظامی و علمی وجود دارد و اگر بخواهند در این حوزه ها نفوذ کنند، طبیعتا در حوزه فکر باید متمرکز شوند.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت:  ترویج فرهنگ غربی- آمریکایی و جهانی سازی از حیث فرهنگی در دستور کار دشمنان قرار گرفته است و رسانه های آنها در محیط مجازی، سایبری و نیز شبکه های ماهواره ای موج اصلی تهاجم فکری و فرهنگی آنهاست که زمینه ایجاد زیرساختهای وابستگی و نفوذ را فراهم می کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها