کد خبر: ۳۵۰۲۱۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۲۳ آبان ۱۳۹۴
تناقض واکنش های پیشین و حال غرب در رابطه با داعش:
کاخ سفید که هنوز نتوانسته در رابطه با رسوایی های پی در پی ارتش کشورش در رابطه با تحویل اشتباه سلاح به داعش در عراق پاسخ قانع کننده ای بدهد! اما اکنون که با پیشروی های روسیه و ارتش سوریه و نیروهای مردمی این کشور دستش از تحولات منطقه کوتاه مانده، دوباره پرچم ضدتروریسم را بر دوش گرفته و خواهان ائتلاف ضد داعش شده است!

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، داعش مسئولیت حملات تروریستی بامداد شنبه در پاریس که منجر به کشته شدن ده ها فرد بیگناه و زخمی شدن صدها نفر دیگر شد را به عهده گرفت. اگرچه پیشتر نیز شاهد ناآرامی های در فرانسه بودیم که باز هم ردپای داعش در آن دیده میشد اما ماجرای دیشب نسبت به حوادث پیشین از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار بود. زیرا این واقعه درست پیش از نشست وین درباره سرنوشت سوریه و ائتلاف ضد داعش صورت گرفت! در حالیکه روسیه به کمک نیروهای داخلی سوریه آمده و با کسب موفقیت های چشمگیر در رابطه با سرکوب نیروهای وحشی داعش، کاخ سفید را با خطر بیرون رانده شدن از دایره ی تاثیرگزاری در مسائل منطقه ی استراتژیک غرب آسیا مواجه کرده بود ناگهان انفجار های دیشب پاریس به وقوع پیوست تا قدرت نمایی جدید داعش، بهانه ای برای امریکا و متحدانش به منظور بی ارزش کردن کار سوریه و دخالت جدید در مسائل منطقه ای شود.

این حادثه شباهت بسیاری به خودزنی های امریکا در واقعه ی 11 سپتامبر دارد. در آن ماجرا نیز هزاران نفر قربانی شدند تا کاخ سفید بهانه ای برای گسترش شعله افروزی ها در ناآرامی های افغانستان و بعد هم عراق کسب کند. اکنون کسانی که دستانشان به خون هزاران زن و کودک و پیر و جوان در یمن، فلسطین، افغانستان، عراق، پاکستان و ... آلوده است همه مدعی مبارزه ی جدی و فراگیر با تروریسم شده اند! همین کشورها (امریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، عربستان، رژیم صهیونیستی و ...) در طول تاریخ دویست سال گذشته تاکنون بیشترین کمک ها به تروریسم را در پرونده ی خود ثبت نموده اند. به عنوان نمونه کاخ سفید هنوز نتوانسته در رابطه با رسوایی های پی در پی ارتش کشورش در رابطه با تحویل اشتباه سلاح به داعش در عراق پاسخ قانع کننده ای بدهد! اما اکنون که با پیشروی های روسیه و ارتش سوریه و نیروهای مردمی این کشور دستش از تحولات منطقه کوتاه مانده، دوباره پرچم ضدتروریسم را بر دوش گرفته و خواهان ائتلاف ضد داعش شده است!

تناقضات رفتاری این کشورها در مواجهه با تروریسم، به خوبی نشانگر این است که باز هم نقشه ای شوم در پس پرده کشیده شده تا هم اوضاع اقتصادی کمپانی های فروش سلاح بر وفق مراد سرمایه داران بچرخد و هم برنامه های سیاسی دولت های ذینفع به خوبی در منطقه پیش برود. قطعا این حوادث باعث خواهد شد کشورهای مذکور درخواست دهند تا به منظور مبارزه با ترور، نیروهای خارجی در عراق و سوریه افزایش بیابند. این امر در روزهای آینده به راحتی قابل پیشبینی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها امریکا را عامل اصلی به وجود آورنده داعش معرفی کرده و سران این کشور را به حمایت از آن محکوم نموده است. این اظهارات اگرچه با واکنش مقامات امریکایی مواجه میشد اما هیچگاه برای رد و انکار این مدعا دلیل قابل قبولی از آنان دریافت نشد.+اما یکنظرسنجیمیدانی از مردم عراق نشان میداد این مسئله به یک باور عمومی و ملموس برای آنان تبدیل شده است! از هر ده عراقی هفت نفر قاطعانه معتقدند که داعش زاییده و ابزار سلطه ی امریکا است و سه نفر دیگر در این باره تردید دارند.

برخی تحلیل گران مدعی هستند حال که داعش، علاوه بر فرانسه، امریکا، انگلیس و آلمان را نیز به حلات اینچنینی تهدید کرده است باید نتیجه گرفت که این کشورها در خلق و حمایت این گروه تروریستی نقشی نداشته اند زیرا هیچ دولتی امنیت خود را به خطر نمی اندازد. اما پاسخی بسیار ساده و روشن در رد موضع آنان وجود دارد: آیا می توان آنهمه اسنادی که ثابت می کند حملات 11 سپتامبر از پیش برنامه ریزی شده بود را نادیده گرفت؟ مگر قربانی کردن هزاران نفر از اتباع امریکایی به پای سیاست های کثیف سلطه جویانه ی کاخ سفید قابل انکار است؟ این بار قرعه به نام ملت بیگناه فرانسه افتاده است!

از سوی دیگر، این حوادث باعث شد تا سفر رئیس جمهور کشورمان به فرانسه که با حواشی بسیار همراه بود لغو شود. تایمبا انتشار این خبر، به شباهت واکنش روحانی و اوباما در رابطه با حوادث تروریستی فرانسه پرداخت و نوشت:”رئیس جمهور ایران، این حوادث را جنایت علیه بشریت دانست. اوباما نیز عنوان کرده بود این حملات نه فقط علیه مردم فرانسه که علیه تمام بشریت بوده اند!"

اما نکته ی جالب ماجرا، تناقض واکنش های پیشین و حال اوباما در رابطه با داعش است.سی ان اندیروز اظهارنظری از اوباما با این مضمون نقل کرده بود که: ”داعش تحت کنترل است اما هنوز سر آن را قطع نکرده ایم!" این اظهارنظر که در یک برنامه ی تلویزیونی شبکهای بی سیدر روز پنجشنبه بیان شده بود در صفحات روزنامه ها و سایت ها به تمسخر به عنوان یک پیشبینی هوشمندانه از اوباما نقل شد! وی در آن سخنان مدعی شده بود داعش دیگر نمی تواند قدرت خود را بازیابد: ”از ابتدا هدف ما این بود که اول داعش را از پیشروی بازداشته و کنترل کنیم و سپس رأس فرماندهی آن را قطع نماییم. اکنون داعش دیگر نمی تواند موفقیت آنچنانی در پیشروی های خود در سوریه و عراق داشته باشد. ما تا اینجا موفق شده ایم! ولی تا سر آن را قطع نکرده ایم خطر برطرف نشده است."

دیلی کالر نیز با تخطئه اوباما عنوان کرد حملات فرانسه در حالی رخ داد که اوباما داعش را تحت کنترل درآورده بود!+

(ترجمه متن تصویر: نابودی داعش را فراموش کنید. فقط باید آن را کنترل کنیم! )

اوباما اگرچه خود را برای درگیری زمینی نظامیانش در خاک سوریه با داعش نگران نشان میداد اما این در حالی است که دو هفته ی پیش، حدود 50 نظامی دوره دیده ی امریکایی وارد خاک سوریه شده اند! اما برخی خبرگزاری ها مدعی شدند اوباما در اظهارات دیگری مدعی شده نابودی داعش را باید فراموش کرد! کنترل آن کافی است!

در همین حین، تد کروز، سناتور جمهوری خواه سنای امریکا که زمزمه های کاندیداتوری اش برای ریاست جمهوری به گوش می رسد، بلافاصله پس از انتشار خبر حملات تروریستی فرانسه عنوان کرد:”باید پاسخ داعش را با قدرت داد!" وی که پیشتر در اظهاراتی سخیف، رهبر معظم انقلاب را به قتل تهدید کرده بود، ایران را عامل وحشت در منطقه و گسترش تروریسم خواند.+

در هر حال چه این حوادث با برنامه ریزی مستقیم کاخ سفید به وقوع پیوسته باشند یا خیر، قطعا به سود آنان تمام می شود زیرا بهترین بهانه برای مبارزه ی ادعایی با تروریسم (بخوانید کمک به تروریسم) را به آنان داده است!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۸
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۷ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴
۳
۳
در مقابل ملت مظلوم سوریه که هر روز دز آتش کینه غرب وحشی خصوصا فرانسه میسوزند جانهای بی ارزش قربانیان حادثه احتمالا ساخته خود فرانسوی ها قابل توجه نیست و اگر یک ملت فرانسه هم تلف میشدند قدر احشام مردم مظلوم سوریه جای اعتنا نبود لذت واکنش نا بخردانه روحانی جای تامل دارد
پاسخ
محمدم
GERMANY
۱۷:۵۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴
من بهت منفی دادم به خاطر اینکه نوشتی جانهای بی ارزش مگر ما مسلمان نیستیم اگر هستیم جان انسانهای بی گناه در سراسر دنیا برایمان فرقی نداره خواه مسلمان باشد یا غیر مسلمان خواه برادران دینی ما در سوریه لبنان بحرین یا یمن باشند یا یک فرد بی دین در بلاد غرب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴
قبول دارم که این یک خودزنی برای فرانس است و این هم یک استراتژی سیاه برای نگاه داشتن فشارروی خاور میانه ام این که میگویید جانهای بی ارزش دقیقا تفکری یهودیست ک خود را فراتراز سایر انسانها بدانید و برگزیده....

وگرنه شما با خود حامیان تروریسم چه فرقی دارید...؟؟؟

من نیز فقط بخاطر این طرز فکر سیاه منفی دادم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۳ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴
۴
۱
سلام
نویسنده محترم
الف) من نیز احتمال میدهم این حادثه ساختگی باشد
ب) اما دلایل شما برای اهداف ایجاد این حادثه را محکم نمی بینم چرا که آمریکا و دول اروپایی همین الان هم در سوریه نفوذ و دخالت دارند و برای نفوذ بیشتر به چنین هزینه های سنگینی احتیاج نیست
و مطمئنا با چنین خود زنی و هزینه ای باید پروژه های بزرگتری را مدنظر قرار داد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴
۳
۱
این اقدامات توسط خود کشور اروپا و امریکا برای سوق دادن گروه های عملیات نیابتی به بهانه مبارزه با تروریست ولی برای شرکت در جنگ سوریه و عراق به حمایت از داعش انجام شده است.این اقدامات ضد بشری حاکمان کشورهای مستکبر قدیمی شده است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴
۳
۰
احیانا یه نظری اینجا درج کرده بودیم مخالف نظر نویسنده ، قصد ندارید نمایشش دهید؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴
۵
۰
باید دید این وسط کی از همه بیشتر سود می بره ( البته صهیونیستها )
پاسخ
محمدم
GERMANY
۱۸:۳۹ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴
۰
۱
شباهت های این ماجرا به نظرمن با 11 سپتامبر در چند مورد جالب است :
-)رخ دادن یک حادثه تروریستی و کشته شدن چندین بی گناه در کشورهایی که از لحاظ حفاظتی بیشترین امکانات را دارند
-)قبول جنایت توسط گروههای تروریست (القاعده و داعش) در صورتی که آنها چنین استعداد هایی را ندارند
-)به راه افتادن موج اسلام ستیزی یا اسلام فوبیا در غرب
-)حرکت سریع نیروهای نظامی به سوی خاور میانه برای مبارزه با تروریسم به جای حفظ نیروها در کشور برای گسترش امنیت
-)آزادی بیشتر به پلیس برای گرفتن هر فرد و ورود به هر کجا که احتمال وجود تروریست ها در آنجا دارند
تفاوت هایی هم هست برای نمونه
-)عدم توانایی یا قدرت لازم فرانسه در حمله به کشور دیگر(که طبق آخرین اخبار اولاند قرار هست به آمریکا برود و بعد به روسیه برای همراه کردن آنها در جنگ)
-)در 11 سپتامبر موج آواره ها به سوی اروپا و آمریکا در حال حرکت نبود که الان این موج وجود دارد و با این اتفاقها کشور های غربی به خود این اجازه را به خود می دهند که با آوارگان (به نظر آنها تروریست های بالقوه) هر برخوردی را داشته باشند و افکار عمومی غرب نیز به رفتار خشونت آمیز با آوارگان مخالفتی نکنند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها