کد خبر: ۳۵۱۵۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۰۱ آذر ۱۳۹۴
جمعی از دانشجویان بورسیه خطاب به معاون اول قوه قضائیه:
دانشجویان بورسیه در ادامه این نامه آوردند: هم اکنون نیز مدیرانی در وزارت علوم وجود دارند که مشکلی مشابه این فرد دارند و خارج از شرایط و ضوابط بورسیه دوران اصلاحات هستند. باید توجه داشت، وزارت علوم به اندازه‌ای در اقدامات خود استحکام حقوقی نمی بیند که حتی از مسئولان سابق وزارت علوم در پرونده بورسیه ها شکایت کند و پای محاکم صالحه به واکاوی اقداماتش باز کند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، جمعی از دانشجویان بورسیه طی نامه‌ای به محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه خواستار ورود این قوه به بحث بورسیه‌ها با توجه به اجازه کریمانه مقام معظم رهبری و بازگرداندن حقوق سلب شده و ابروی رفته آنها شدند.
 
این دانشجویان در ابتدای این نامه آوردند: همان­گونه که مستحضرید در دوسال گذشته وزارت علوم تحقیقات و فناوری، با نادیده گرفتن رسالت خود در تولید علم و تربیت نیروی انسانی نخبه و شایسته، در گرداب سیاست زدگی و رکود علمی گرفتار آمده است. مهم ترین پرونده ای که با اغراض سیاسی، جناحی و حزبی روی میز مدیران این وزارتخانه قرار دارد، پرونده بورسیه هاست.
 
در ادامه این نامه آمده است: وزارت علوم سعی دارد با دروغ و فرافکنی و نفی شایستگی های 3772 نفر از جوانان ارزشمند و جهادگر علمی این مرز و بوم، پایبندی خود به استانداردهای علمی را نشان دهد. خوشبختانه این حنا دیگر رنگی ندارد و زنگ حساب وزارت علوم فرا رسیده است.
 
دانشجویان بورسیه در ادامه نامه خود آوردند: متاسفانه با وجود مصوبه خلاف اصول قانون اساسی 630 شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم همچنان در بلندای عدم پاسخگویی خود ایستاده و به هیچ قاعده حقوقی پایبند نیست.
 
در ادامه این نامه آمده است: دلسوزان آموزش عالی بارها نسبت به مصونیت قضایی وزارت علوم ذیل مصوبه 630 و تبعات دامنه دار آن در باز گذاشتن دست وزارت و زیر مجموعه های آن، برای دست اندازی در حقوق میلیون ها دانشجو، ده ها هزار استاد و هزاران کارمند، هشدار داده‌اند.
 
این دانشجویان افزودند: پس از بورسیه ها اکنون نوبت به اخراج اساتید نخبه و جوان از دانشگاه ها رسیده است. زمانی که مسئولان یک دستگاه گسترده دولتی احساس کنند که مظلومان زیر دستشان در محاکم صالحه پناهی نخواهند داشت، زمانی خواهد بود که بذر فساد و نهادینه شدن ظلم و تبعیض در آن دستگاه دولتی پخش گردد. نمونه این تبعیض را در به کارگیری برخی نیروهایی که در دوران اصلاحات با رانت و خارج از شرایط  و ضوابط (سن و معدل و اشتغال همزمان با تحصیل) بورس خارج دریافت کرده و ان را به بورس داخل تبدیل نموده اند که پس از 9سال بدلیل ضعف علمی از دانشگاه اخراج شده است، شاهدیم.
 
در ادامه آمده است: یکی از این نیروها که فاقد تمام شرایط بورس و ادامه تحصیل بوده است اکنون از اعضای هیات علمی با مرتبه مربی این وزارتخانه است. وزارتی که اگر می توانست حق حیات را نیز از دانشجویان مظلوم بورسیه سلب می کرد، چگونه به یک بورسیه غیرقانونی دوره اصلاحات و اخراجی از تحصیل دکترا، حکم مسئولیت می دهد؟ کسی که توانایی به پایان رساندن مقطع تحصیلی خود را ندارد چگونه می تواند در وزارتی که مسئولیت اداره امور میلیون ها تحصیلکرده را دارد به ایفای خدمت بپردازد؟
 
دانشجویان بورسیه در ادامه این نامه آوردند: هم اکنون نیز مدیرانی در وزارت علوم وجود دارند که مشکلی مشابه این فرد دارند و خارج از شرایط و ضوابط بورسیه دوران اصلاحات هستند. باید توجه داشت، وزارت علوم به اندازه‌ای در اقدامات خود استحکام حقوقی نمی بیند که حتی از مسئولان سابق وزارت علوم در پرونده بورسیه ها شکایت کند و پای محاکم صالحه به واکاوی اقداماتش باز کند. چرا که سرآغازی بر دومینوی به هم ریختن نقشه های شوم آنان خواهد بود.
 
در ادامه این نامه آمده است: چگونه است مسئولین وزارت علوم بارها در مصاحبه های جنجالی و زنجیره ای خود ادعا می کنند، مسئولین سابق وزارت علوم خلاف قوانین و مقررات و دستورالعمل های بورسیه رفتار نموده اند ولی تاکنون از مسئولین سابق شکایت نکرده اند؟
 
ما دانشجویان بورسیه از قوه قضائیه درخواست داریم با توجه به اجازه کریمانه مقام معظم رهبری مبنی بر ورود قوه قضائیه به پرونده  دانشجویان بورسیه با قاطعیت نسبت به بازگرداندن حقوق سلب شده و ابروی رفته دانشجویان مظلوم بورسیه اقدام کند و همچنین نسبت به مشکلات و قانون شکنی های عدیده وزارت علوم ورود پیدا کند و بیش از این مجالی برای تخریب زیرساخت های نرم افزاری جامعه نخبگانی کشور باقی نگذارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها