کد خبر: ۳۵۲۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۲۵ دی ۱۳۹۰
گروگانگیری خدمت‌گزارانی مانند مهندسان ایرانی پروژه جندر در حمص، بدعت زشتی است که زخم و خراشی به تاریخ روابط برادرانه ملت‌های ایران و سوریه خواهد خراشید و عملی در خدمت آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، مردم ایران و سوریه، از دل تاریخ و از باستان گذشته، روابط دوستانه و همسایگی دارند. راه ابریشم و تمدن با شکوه و درخشان اسلامی پیوند مستحکم آنها را تحکیم می‌بخشد. دو ملت ایران و سوریه هر دو از عشیره محمدی و از قبیله اهل قبله واهل دین ابراهیمی و اللهی هستند.


خبرگزاری فارس: گروگانگیری مهندسان ایرانی با کدام هدف و به چه جرمی؟

سه دهه اخیر عمق تاریخ مناسبات دو کشور نیست بلکه تراکمی بر برادری و دوستی دو کشور بوده است. روابط ایران و سوریه بخشی از تاریخ دو ملت و دو تمدن شکوفا است که به انسانیت و تمدن اسلامی خدمات ارزنده نموده اند و اینک نیز مناسبات تهران و دمشق در خدمت یک قضیه عادلانه به نام فلسطین است ودر خدمت تحکیم سنگر مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم بین مللی می باشد.



شرکت مپنا که در مهندسی آبیاری و تولید انرژی برق تخصص دارد و در صادرات خدمات فنی و فناوری نوین شهرت جهانی دارد، یکی از شرکت‌های ایرانی است که در خدمت تقویت و تحکیم مناسبات تهران و دمشق گام‌های بلند و خیرخواهانه برداشته و در تأسیس دو نیروگاه تشرین و جندر موفقیت‌هایی کسب کرده و به برنامه های توسعه و آبادی کشور و ملت برادر و دوست سوریه خدمتی کرده است.



کرم و مهمان دوستی ملت با فرهنگ و با تمدن سوریه شهرت جهانی و آفاق دارد و خارجی‌ها و سیاحان در خاطرات و سفرنامه های خود بدان اذاعان و اعتراف نموده اند.



مهمان پرستی و غریبه نوازی به سه دلیل بصورت سرشت و خصیصه ذاتی انسانی سوری‌ها درآمده است:



ـ عرب بودن: اغلب مردم سوریه عرب هستند و مهمان‌نوازی از باستان و جاهلیت عرب یکی از فضایل و اخلاق نیکوی انسان عربی.



ـ مسلمان بودن: اغلب و اکثریت ملت سوریه مسلمانند و پیروی اخلاق و خصایل محمدی هستند.



ـ متمدن بودن: مردم سوریه از باستان و بلکه از آغاز تاریخ متمدن بوده‌اند و بخشندگی و دفاع و صیانت از مهمان  یکی از سرشت‌ها و فضایل انسان متمدن و مدنی است.



متاسفانه اکنون در شرایط فعلی شاهد ربودن و ربایش هفت مهندس و تکنسین ایرانی هستیم که در خدمت سوریه و در حال ساخت نیروگاه برقی جندر در حمص بودند، در این شرایط چند پرسش مطرح کنیم:



چرا و به چه جرمی این مهندسان ایرانی که در خدمت توسعه و آبادی سوریه بودند، باید ربوده شوند؟



ربایندگان در اقدام و عمل خود به دنبال چه هدف ملی و اصولی هستند؟



آیا مردم حمص با این ربایش و اقدام ربایندگان موافق هستند؟ آیا این اقدام پاداش خدمت و زحمت مهندسان ایرانی پروژه جندر است؟



آیا ربایش مهمانان ایرانی که در خدمت توسعه، رفاه و آسایش میزبان سوری بودند، با کرم و بخشندگی و اخلاق مردم حمص و مردم سوریه موافق و منطبق است؟



آیا نارو زدن و غدر به مهمانان و غربیه ها بخشی از اخلاق و خصیصه های مردم مسلمان و عرب حمص است؟ البته حاشا و زنهار که ملت شریف و بخشنده حمص و حومه آن با این اقدام و این عمل غیر انسانی و غیر اخلاقی موافق باشند!



آیا این اقدام در خدمت مطالبات برحق ملت سوریه است؟ آیا این اقدام در خدمت تحکیم مناسبات میان ملت‌ها و دولت‌های همسایه و مسلمان است؟آیا این عمل راه معارضه را جهت نیل به اهداف خود، هموار می‌سازد؟



آیا این تاکتیک مبارزاتی می‌تواند مانع ادامه حمایت‌های ایران از سوریه شود؟ آیا می‌توان تهران را با گروگانگیری مهندسان و تکنسین‌های آن از حمایت اصولی و انقلابی خود از دمشق، منصرف کرد؟



8- چرا مهندسان ایرانی در پروژه جندر در حمص ربوده شدند؟ علل و انگیزه های ربایندگان چه بود؟



برای پاسخ دادن به این پرسش می‌توان این علل و عوامل را مطرح کرد:



این اقدام پس از شکست تلاش‌ها و کوشش‌ها جهت جدایی ایران از سوریه انجام شده است. دوحه و آنکارا در ماه های اولیه بحران سیاسی ـ امنیتی با انواع تحرک‌های دیپلماتیک خود تلاش کردند تهران را از حمایت و پشتبانی خود از دمشق منصرف کنند و حتی پیشنهادات و مشوق‌های کلان و قابل توجهی به آن ارائه کردند ولی ایران از حمایت اصولی و اخلاقی خود از سوریه دست برنداشت.



ایران به خاطر حمایت ارزشی خود از اسد متحمل انواع فشارها سیاسی و اقتصادی و امنیتی شورای همکاری خلیج فارس گشته و قضیه اتهام مجعول و مزورانه مشارکت ایران در ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا، یکی از اهرم‌های فشار محور دوحه ـ ریاض علیه تهران بوده است.



آمریکا و اتحادیه اروپا جهت تفکیک اتحاد و همپیمانی تهران ـ دمشق از انواع تاکتیک‌ها و راهکارها بهره برده و قطعنامه ها و مجازات‌های سیاسی ـ حقوق بشری ـ اقتصادی گوناگون علیه ایران در ماه های اخیر، کارکردی از اقدامات غرب علیه تهران در این راستا بود.



سخنی با فعالان شبه نظامی سوریه و گروگانگیران!



باید گفت که گروگان گرفتن مهمانان و افرادی که در خدمت سوریه و حمص و توسعه و آبادی آن بوده، از فضایل و اخلاق انسان مسلمان عربی سوریه نیست.



گروگان گیری انسان‌های خدوم و خدمتگزار و خیرخواه مانند مهندسان و تکنسین های ایرانی در پروژه جندر در حمص، یک بدعت زشتی است که خدشه، زخم و خراشی به تاریخ و پیکر روابط دوستانه و برادرانه دو ملت ایران و سوریه خواهد خراشید.



ایمان داریم و بر این باوریم که اگر توجه و عنایتی به سوابق و پرونده و پیشینه گروگان‌های خود بنمایید، حتما به وجدان خود مراجعه خواهید کرد و به زیان و خسارت کلان کارکرد خود در ربایش این مهندسان که در خدمت مردم حمص و حومه آن بوده؛پی خواهند برد.



به نظر شما آیا این اقدام به توسعه و آبادی سوریه کمک خواهد کرد؟ آیا این اقدام به طرح‌ها و برنامه های جذب سرمایه گذاری های خارجی و تقویت و تحکیم مناسبات تجاری ـ مالی ـ توسعه ای ـ اعتباری ـ اقتصادی سوریه با دیگر کشورهای خارجی کمک خواهد کرد؟



  گروگانگیری مهمان، خصیصه و اخلاق انسان مسلمان، عرب و متمدن نیست. شما که معارضه ملی و مسلمان هستید:



1ـ  نباید آبرو و شهرت و پیشینه شکوهمند و شکوفای ملت و انسان سوریه بریزید.



نباید اقدام شما در خدمت آمریکا و صهیونیست‌ها باشد. زیرا این‌دو دشمن اسلام و مسلمانان، جبهه مقاومت و دشمن قضیه فلسطین اند.



نباید کار شما کارکردی در تخریب و انهدام روابط میان ملت ودولت سوریه با دیگران باشد.



روابط تهران ـ دمشق برپایه ارزش‌های تمدنی، اسلامی و منافع متقابل استوار است و همواره در خدمت


توسعه و تقویت سوریه مستقل، آزاد و آباد بوده است. ایران اسلامی و متمدن در روابط و پیوند دوستانه و برادرانه خود با سوریه سربلند و متمدن ، هرگز به دنبال مطامع و چشم داشتی غیر تمدنی وغیر انسانی نبوده و نیست.



آغوش مادران، پدران، همسران و فرزندان این مهندسان و تکنسین‌هایی که مهمانان شما هستند، منتظر رسیدن رایحه عزیزان خود هستند و حافظه تاریخی ملت ایران اسلامی چگونه کارکرد شما را ثبت خواهد کرد و 


مهمان نوازی ملت حمص و سراسر سوریه جاودانه خواهد بود!؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها